שנת בחירות- חבר המועצה יוסי דדוש: "אנחנו עושים את המקסימום"



בראיון עמו, מספר חבר סיעת "דרך חדשה" יוסי דדוש מה גרם לו להקדיש את חייו האישיים והמקצועיים לרווחתה של אוכלוסיית הנכים בארץ ובפרט בבאר שבע ומדוע לדעתו לא צפויות הפתעות בבחירות הבאות

יוסי דדוש (62) הוא מה שנקרא באר-שבעי אסלי. הוא נולד בעיר וגדל כל חייו בשכונה א'. בעברו עבד בתפקיד הרכז הטכנולוגי בבית הספר "הבשור" ובהמשך ניהל מוסך בבעלותו. בחודש דצמבר בשנת 1988 עבר יוסי את התאונה ששינתה את חייו ובמידה רבה עיצבה את עתידו הערכי והמקצועי.

יוסי דדוש

"רציתי להזיז חבית גדולה וכבדה מאד ואיכשהו החלקתי בצורה קשה. סובבתי את שתי הברכיים, מה שגרם לנכות מאד לא פשוטה אצלי. כמובן שזה גמר באחת את הקריירה שלי כעובד מוסך, כי לא יכולתי עוד לבצע עבודות פיזיות. אחד מאחיי הוא נכה כתוצאה ממחלת הפוליו ואח אחד שכבר נפטר, היה נכה צה"ל קשה מאד. כך יצא שהכרתי מקרוב את הצרכים והקשיים של אנשים עם מוגבלויות. אני זוכר שבתור ילד הייתי סוחב לבית הספר גם את התיק של אחי. ברגע שזה כבר הגיע ממש אליי, נושא רווחתם של אוכלוסיית הנכים בארץ נעשה קרוב מאד ללבי".

דדוש החל להתנדב במוסד לביטוח לאומי ולעזור לנפגעי תאונות עבודה לממש את זכויותיהם מול המוסד, וב-1990 נבחר ליו"ר מחוז דרום של ארגון נפגעי ואלמנות תאונות העבודה בישראל, ובעשר השנים האחרונות הוא מכהן כיו"ר הארצי.

עם ראש העיר רוביק דנילוביץ'

"בנקודה בה נכנסתי לתפקיד כבר היה לי ברור שאני רוצה להקדיש את כל כולי לתמיכה בציבור הנכים ואוכלוסיות מוחלשות בישראל". מספר דדוש, שבאותם ימים החל גם את פעילותו הציבורית והמוניציפלית בתקופתו של טרנר יחד עם ראש עיריית באר שבע כיום, רוביק דנילוביץ', "כשטרנר סיים את תפקידו היה לי ברור שאני ממשיך את הדרך ביחד עם רוביק. מאז ומתמיד הייתה לנו ראייה די דומה מבחינת האינטרס הציבורי".

כאמור, אחד הנושאים הקרובים ביותר לליבו של דדוש הוא רווחת הנכים בארץ ובבאר שבע בפרט. במסגרת תפקידו כיושב ראש הארגון הדואג לנפגעי תאונות העבודה ואלמנותיהן וגם כחבר מועצת העיר, הוא מקפיד לקדם את הנושא במישורים רבים: "אני גם חבר בוועדה שאחראית על התימרור והקלת הנגישות לנכים. קח למשל את אצטדיון טרנר. זה מתקן שעומד בתקנים המחמירים ביותר של נגישות לנכים. בכלל, בשנים האחרונות עם הפריחה של מועדון הכדורגל אנחנו עושים שיתופי פעולה מדהימים עם הקבוצה שפשוט עושה מעל ומעבר כדי לקדם את הנושא".

עם שר האוצר משה כחלון

בנוסף, מבטיח דדוש שבקרוב נזכה לראות בבאר שבע מרכז בריאות הידרותרפי חדשני באזור נווה זאב שיציע את שירותיו לאוכלוסיית הנכים בעיר, "זה פרויקט הדגל של הארגון והאמת היא שזה לגמרי ה'בייבי' שלי. החלום שלי כשהמרכז יוקם הוא לעשות הרבה שיתופי פעולה עם התושבים באזור. זאת תהיה הבריכה ההידרותרפית היפה ביותר בארץ".  

לאחרונה נערכה ישיבת המועצה לקראת תקציב 2018. בין הנושאים הרבים שעלו לסדר דובר בין השאר על נושא הארנונה בעיר, ועל אף שרבים מלינים על מחירי הארנונה בעיר, כתבה שפורסמה לאחרונה בידיעות האחרונות מראה שמחירי הארנונה בבאר שבע הם דווקא יחסית נמוכים. כחלק מתפקידו במועצת העיר עומד דדוש בראש וועדת ההנחות המטפלת בנושאי הארנונה, החינוך והרווחה.

"אומר לך באופן חד משמעי שאנחנו עושים ונותנים את המקסימום"

לדבריו, נעשים מאמצים רבים בשנים האחרונות להקל על התושבים בכל הנוגע לתשלומים: "אני אומר לך באופן חד משמעי שאנחנו עושים ונותנים את המקסימום. אנחנו נותנים הנחות לקשישים רבים, משפחות חד הוריות, זוגות הנמצאים בתהליכים של טיפולי פוריות. לאחרונה אפילו התחלנו לבחון אופציה להנחות לזוגות שהוריהם עברו לגור עמם. הסל שניתן בצו הארנונה בבאר שבע מאפשר את ההנחה המקסימלית לאוכלוסיות מוחלשות. רק השנה נתנו הנחות על סך של כמאה וחמישים מיליון שקלים ובנוסף אנחנו עוזרים בתהליכים של מחיקת חובות לתושבים. הרעיון הוא לא לתת לתושבים להסתבך ולשקוע".

לקראת הבחירות דדוש לא צופה יותר מדי הפתעות. לדעתו, פריחתה של באר שבע בשנים האחרונות היא תוצר של עבודה קשה של אלו שצמחו מתוך רחובות העיר: "ברור שבתור חבר בסיעה של רוביק אני תומך בו, אבל גם בתור תושב מן המניין אני מאמין שהייתי מרגיש אותו דבר. אני ורוביק הולכים הרבה שנים ביחד ואני יודע שמאז ומתמיד הוא שם את טובת התושבים כנגד עיניו. אני חושב שכבר מזמן התושבים הבינו מי פועל למענם. תושבי העיר הם הנכס החשוב והיקר ביותר שלה ואני גאה להיות בן העיר הזאת".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה