הביטקוין הגיע לבאר שבע  

$(function(){setImageBanner('398bbd31-f52a-4ae2-af5c-1daea29db1e9','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

המטבע הממוחשב שפותח בנובמבר 2008 על ידי משתמש באחד הפורומים ברשת, המכנה עצמו סאטוֹשי נַקאמוֹטוֹ, ויצא לשימוש ראשוני חודש לאחר מכן בינואר 2009, חוגג 9 שנות קיום. יצאנו לבדוק איזה מקום תופס המטבע בבאר שבע.

הביטקוין הוא מטבע וירטואלי, שאינו מפוקח על ידי אף גוף. אז איך זה עובד? איך ניתן לרכוש דברים באמצעות המטבע? ישנה אפליקציה הנקראת "ארנק" באמצעותה ניתן לבצע העברות בין חשבונות ותשלומים. המערכת גורעת מארנק של משתמש אחד, אל ארנק של משתמש אחר ובמקביל מעדכנת את הרישום על אודות פעולה זו- גם אצל שאר המשתמשים ברשת הבלוקצ'יין ובכך מתבצע תשלום אמין מאוד עבור עסקאות שונות.

למטבע חסרונות ויתרונות שונים, בניהם חסרון בולט, איבוד כתובת ה"ארנק" משמעותה איבוד כל הביטקוין שהיה בו, זאת כיוון שאין יכולת לשחזר "ארנק" ותכולתו. כמו כן, המשתתפים מקבלים את המידע אודות התשלומים שמתרחשים, אך מנגד אין כל יכולת לגלות באופן עצמאי מי עומד מאחורי "ארנק" מסוים. אך אל מול זאת, היתרונות גוברים.

שמעתם על קהילת בלוקצ'יין הבאר שבעית?הביטקוין נגיש וזמין לכל אדם וניתן לבצע באמצעותו תשלומים ברחבי העולם, ללא כל מאמץ. יחד עם זאת חשוב להכיר כי גם במסחר דיגיטלי קיימים נוכלים, איתם בדיוק מתמודדת חברת "ביטרייטד" ישראלית אשר פיתחה מנגנון הגנה ושמירה על עסקאות בביטקוין.

אם כך, מי משתמש בביטקוין בבירת הנגב? נכון לעכשיו ישנה מסעדה אחת אשר אימצה לחיכה את שיטת התשלום עבור השירות באמצעות המטבע הדיגיטלי. והיא שניצהל'ה, מסעדת מזון מהיר אשר ממוקמת בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון.

קבוצת הבלוקצ'יין

בנוסף לכל זאת, ישנה התארגנות מקומית בעיר, קבוצת חובבי טכנולוגיית ה"בלוקצ'יין". הם עוסקים בהסברה על המטבע הדיגיטלי שמעורר שיח נרחב בעולם. וממש היום  (20.12) מתקיים הכנס הראשון שלהם באוניברסיטת בן גוריון. כבר בתחילת הכנס יקבלו מענה מי שעד היום חששו לפתוח ארנק ולהשתמש במטבע הדיגיטלי, הם יקבלו סיוע והדרכה אישיים כיצד פותחים ארנק ואיך משתמשים בו לצורך ביצוע עסקאות.  

בתל אביב יש פינת המרה לביטקוין. מתי בבאר שבע? צילום: מירים אלסטר, פלאש90

לאחר מכן מתוכננות מגוון הרצאות מרתקות מפי מרצים מובילים בתחום, בניהם: אריאל הורוביץ – לשעבר שגריר שגריר בשגרירות הביטקוין ומנהל קהילה באיגוד הביטקוין הישראלי, שיסביר בפשטות לבין את עולם הביטקוין. דנה סיני – חוקרת מטבעות הקריפטוגרפיים המגיעה מתחום התכנות, ואחראית על הקמת קבוצת הפייסבוק "נשים בביטקוין" שתדבר על הפער הדיגיטלי והנגשת הביטקוין. נדב איבגי – מהנדס תוכנה ויועץ טכנולוגי ותיק בתעשיית הביטקוין, פעיל בשגרירות הביטקוין ומייסד ביטרייטד החברה אשר מספקת הגנה לעסקאות היטקוין. ענת שביט – שותפה ומנהלת מחלקת המיסים במשרד פישר בכר אורון ושות' תדבר על היבטים חוקתיים ומיסוי הנוגע לפעילות בתחום מטבעות דיגיטליים בישראל. ואור פרלמן – באר שבעי ומיסד שותף בחברת הבלוקצ'יין ידבר על יזמות ישראלית בתחום. האירוע פתוח לקהל הרחב ומותנה בהרשמה מראש.

אור סנטו, ממייסדי הקהילה המקומית מספר על הכנס: "כנס הביטקוין והבלוקצ'יין הראשון בדרום מהווה את יריית הפתיחה הרשמית לקידום המודעות, שיתוף הידע, היזמות והתרומה האזורית לטכנולוגית הבלוקצ׳יין. אלו המטרות שלשמן נוצרה קהילת בלוקצ׳יין באר שבע, וזו רק ההתחלה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4e22cada-6ecf-40f5-890e-5493def03f4c','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה