המרכז לחקר הסרטן יוקם בבית החולים סורוקה בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('523f53c8-c034-4cbf-8a0e-1e72f531fcfb','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

בבית החולים סורוקה יחנך השנה המרכז הכוללני לטיפול ולחקר מחלות הסרטן. בנוסף החלו בסורוקה בתכנון הבניין למחקרים קליניים בשיתוף עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב. מנהל בית החולים סורוקה: "אנחנו מאמינים בשיתוף פעולה, ויחד נייצר עתיד גדול לבית החולים סורוקה".

בית החולים סורוקה בבאר שבע נמצא בתנופת פיתוח אדירה. בשנים הקרובות עתידים להיבנות בבית החולים מספר מבנים: פגייה חדשה וממוגנת, מרכז שיקום חדש למבוגרים ולילדים, וחדר מיון וחדר טראומה עם עשרות מיטות נוספות. כל אלו, אותם סיקרנו בהרחבה ב'באר שבע נט' בשבועות האחרונים, הם חשובים ביותר בפן הביצועי, אך פן נוסף הוא המחקרי, גם שם משקיעים בסורוקה משאבים רבים.

בשנים האחרונות עמלים בסורוקה על הקמת המרכז הכוללני לטיפול ולחקר מחלות הסרטן, מרכז שיעניק תחת קורת גג אחת את כל הטיפולים לחולים אונקולוגיים ובמקביל יתבצעו בו מחקרים פורצי דרך לתחלואת סרטן. המרכז לחקר הסרטן משתרע על שטח של כ-16,000 מ"ר ובהקמתו הושקע תקציב של מעל 200 מיליון שקלים. פתיחתו צפויה ברבעון השני של 2018.

בריאיון שקיימנו עם מנהל בית החולים, פרופ' אהוד דודסון, הוא מסביר על חשיבות המרכז עבור תושבי באר שבע והדרום בפרט, ועבור הרפואה המחקרית ככלל: "מדובר על מרכז למחקר ולטיפול בחולי הסרטן שיהיה הגדול והמודרני והמקצועי ביותר בישראל. במרכז הסרטן החדש יהיה כל מגוון השירותים שקיימים בתחום הסרטן - סרטן ריאות, סרטן השד, סרטן הפרוסטטה, וכל התחומים האחרים הנדרשים. הכוונה היא דרך כל סוגי הטיפול שבעצם ניתן היום עבור חולי סרטן, ניתוחים ברמה הכי גבוהה, כימותרפיה עם החומרים המודרניים ביותר שקיימים היום, ועד הקרנות שחולים נדרשים". על ניהול מרכז המחקר הופקד פרופ' יצחק אביטל, שהגיע במיוחד מארה"ב מתוך ציונות, במטרה לנהל את המרכז, ובתקווה למצוא טיפול יעיל יותר למחלה. 

לדברי פרופ' דודסון: "מדובר על מרכז מחקר המצויד במיטב הטכנולוגיות. הבאנו לאחרונה את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר להקרנות לחולי סרטן. יחד עם השירותים האלה נגביר את האמון של תושבי הנגב במרכז הזה, כך שיוכלו לקבל קרוב לבית את השירות הכי מקצועי שאנחנו יכולים לתת".

פרופ' דודסון מסכם ואומר "אין לי שום ספק שפתיחת המרכז הזה על כל השירותים המיוחדים שיהיו בו, יחד עם רופאים מצוינים שיהיו בו ורופאים שאנחנו מתכוונים להביא לכאן, יעשו מהפך גדול".  

החלטה נוספת של בית החולים סורוקה היא הקמה של מרכז למחקרים קליניים בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון בנגב. מה משמעותו עבור תושבי באר שבע והדרום?

"אני רואה במרכז הזה חשיבות אסטרטגית עבור בית החולים סורוקה. אנחנו מתכננים את המרכז הזה בשיתוף פעולה מלא עם הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. שני המוסדות מאוד מרוויחים מזה ובעיקר המטופלים". מסביר פרופ' דודסון על המרכז למחקרים קליניים, שנמצא בימים אלו בשלבי תכנון מתקדמים.

המרכז הכוללני לחקר הסרטן. צילום הדמיה יובל גני אדריכלים. באדיבות בית החולים סורוקה

כשנשאל על הדרכים להביא רופאים מצויינים לסורוקה הסביר כי "הרופאים הכי טובים רוצים לבוא לעבוד במקום שגם מטפל בחולים, אבל גם מאפשר להם את התפתחות הקריירה האקדמית מחקרית שלהם. בשנים האחרונות הצטרפו לכאן רופאים בתחומים מסוימים, זה נותן הוכחה לכך שהאסטרטגיה הזו היא נכונה".

אילו תחומים יחקרו במרכז המחקר העתידי?

"המחקרים בתחום הסרטן מובילים כאן, בתחומים כירורגיים שונים ומחקרים קליניים, על נושאים שבסוף יועילו לחולים כולל בטווח הקצר. לכן שיתוף פעולה בין הצד המדעי שהאוניברסיטה מייצגת לבין הקליני שבסורוקה הוא חשוב מאוד. אנו מאמינים שזה השילוב הנכון ודרך זה מייצרים, אני מאמין, עתיד מאוד גדול לרופאים מצויינים בבית חולים סורוקה".  

בית החולים סורוקה צופה אל העתיד

בשבועות האחרונים סיקרנו ב'באר שבע נט' את ההתפתחות הצפויה לבית החולים סורוקה בשנים הקרובות. אותם שינויים צפויים לשפר משמעותית את המענה הרפואי הניתן לתושבי באר שבע והדרום בתחומים שונים. החל ממתן סיוע בחדר מיון מורחב, מענה ילודה רחב וטיפול בפגים, מרכז לשיקום נפגעים, ומרכזי מחקר שמטרתם להרחיב את הידע הקיים בספרות הרפואית כזה שיאפשר פיתוח של טיפולים ותרופות חדשות. פיתוח תחום המחקר הוא חשוב לא פחות מאשר הטיפולים עצמם, שכן אלו צפויים לגלות בעתיד שיטות טיפול יעילות יותר, ועולם רפואה חדשני ומתקדם בישראל וברחבי העולם.

לריאיונות הקודמים בסדרת הכתבות על בית החולים סורוקה – באר שבע נט

לכתבה הראשונה בסדרה - רפורמת הקנאביס הרפואי

לכתבה השנייה בסדרה - הכפלת חדר המיון וחדר הטראומה

לכתבה השלישית בסדרה - הקמת פגייה ממוגנת ומרכז לשיקום

לצפייה בריאיונות הקודמים בעמוד ה-YOUTUBE

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1b5083a3-e64d-4098-86f1-ccfca0df18c2','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה