בעקבות הפריצה לחנות אפל: הנהלת קניון הנגב הורתה שלא להעסיק מאבטחים בדואים

$(function(){setImageBanner('daad3bfd-4d0d-4f32-90df-c1a050086160','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לאחר שלפני כחודש וחצי נפרצה חנות אפל בקניון עזריאלי הנגב, נחשף לראשונה כי חברת קניוני עזריאלי החליטה שלא להעסיק מאבטחים מהמגזר הבדואי ואף פיטרה מאבטח בדואי בשל דרישת בעל חנות iStore שנפרצה. קניון עזריאלי הנגב בתגובה: "הקניון מעסיק חברת אבטחה שאחראית להעסקת המאבטחים, הטענה תיבדק לעומקה".

לפני כחודש וחצי נפרצה חנות istore המשווקת רשמית את מוצרי אפל בקניון עזריאלי הנגב. במבצע נועז חדרו הפורצים דרך המעברים הפנימיים של הקניון, פערו חור בקיר הסמוך והתפרצו אל חנות istore ימים ספורים שלאחר שנפתחה. תוך דקות ספורות נמלטו הפורצים המיומנים כשבידם שלל מהחנות בשווי מוערך של כרבע מיליון שקלים. מאבטחים רדפו אחר הפורצים ובמקביל הוזעקה למקום משטרת באר שבע, אך הפורצים כבר הצליחו להימלט.

כמו בסרט הוליוודי פערו חור בקיר וזחלו אל החנות. צילום באדיבות רשת אייסטור

מנכ"ל istore חיים זגורי טען כי "זו לא הפעם הראשונה, מדובר בחבורה מאורגנת, אנחנו סובלים כל העת מניסיונות גניבה". זגורי טען כי הוא רואה בקניון עזריאלי הנגב אחראים באופן מלא לביטחון ובטיחות השוכרים וכעת נראה כי הדרך למנוע פריצות היא אי העסקת מאבטחים מהמגזר הבדואי.

הנהלת קניוני עזריאלי הורתה שלא להעסיק מאבטחים בדואים בקניון עזריאלי הנגב בבאר שבע ואף פיטרה מאבטח בדואי שהתריע על הפריצה, זאת לאור דרישה של יבואן אפל ובעל חנויות איי-סטור בישראל, חיים זגורי, שחנותו נפרצה.

הסיפור נחשף היום לראשונה ברשת ב' של קול ישראל עם הקלטות שחושפות את ההתנהלות בין הנהלת הקניון, הנהלת קניוני עזריאלי, יבואן אפל וסעיד, המאבטח הבדואי שפוטר. באחת ההקלטות נשמעת שיחה בין מנהל סניף חברת האבטחה לסעיד "אף אחד לא חושב שאתה קשור אלי (לגניבה) מה שקרה זה שהנהלת עזריאלי קיבלה פנייה מiStore ומאפל מהרשת, שהן מבקשות שחלק מהאנשים שכרגע עובדים בקניון... אמרתי להם: ביום שתגידו 'אנחנו לא רוצים שתעסיקו מאבטחים או שומרים מהאוכלוסייה הבדואית', אתם עושים הפוך ממה שאתם רוצים".

בהקלטה נוספת אחד העובדים בקניון מספר בהתייחס לקב"ט הקניון כי "לא יודע מה לעשות עכשיו עם סעיד כי שחר (מנכ"ל קניון עזריאלי הנגב) אמר לו שהוא לא רוצה בני מיעוטים, ככה הם קוראים לזה, בני מיעוטים".

בהקלטה נוספת משכנע קב"ט הקניון את סעיד לתבוע את מנכ"ל iStore על גזענות : "אתה מבטיח לי שאתה תובע את חיים מ iStoreעל גזענות, זה לא שחר. זה חיים (בעלי iStore) ואם אני במקומך תובע אותו עכשיו בלי שום קשר לעבודה, תובע אותו על גזענות".

סעיד הוחזר בבהילות לעבודתו לאחר שאיים לפנות לתקשורת, אך בקניון הנגב ובהנהלת קניוני עזריאלי לא השיבו האם ביטלו את ההוראה הגורפת שלא להעסיק יותר מאבטחים בדואים ועובדים ערבים בכלל בקניוני הרשת.


בעקבות פרסום הסוגייה הגיעו תגובות סוערות מרחבי המערכת הפוליטית. חברי הכנסת אחמד טיבי, עמיר פרץ, מאיר כהן ויו"ר סיעת מרץ אילן גלאון, קראו למשטרה וליועץ המשפטי לחקור את הסיפור ואת "ההתנהלות הבזויה והגזענית". גילאון קרא לכלל הציבור לברר את הסוגייה "כל עוד לא התנצלו השתיים על מעשיהן וחזרו בהן באופן ברור וחד משמעי.״ 

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל קראה למאבטח להגיש תביעה נגד רשת עזריאלי ואפל, וכי הייתה מצפה דווקא מחברה עולמית כמו אפל להתנהלות מכבדת ולא גזענית.

בעל חנות iStore חיים זגורי בתגובה: “בכל שאלה בנוגע לעובדי הקניון אתה מוזמן לפנות להנהלת עזריאלי”.

קבוצת קניוני עזריאלי מסרה כי “הקניון מעסיק חברת אבטחה שאחראית על הצבת עובדי השמירה בקניון. עם זאת הטענה תיבדק לעומקה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4351d7d0-5364-48ea-872b-5cda7bfaec55','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה