האופניים הישנות במחסן? בואו לתרום אופניים לתלמידי באר שבע

$(function(){setImageBanner('de42ee50-15bd-4571-b2a5-e27a78eb5b10','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

בתיכון אמי"ת בבאר שבע נפתח קורס לרכיבה על אופניים לטובת תלמידי כיתה י', שילמדו לא רק איך לרכב על אופניים, אלא גם על יתרונותיו ככלי תחבורה ועל כללי בטיחות בדרכים. כל מה שהתלמידים צריכים זה אופניים שיוכלו לרכב עליהם, ואתם התושבים יכולים לעזור.

רבים מאיתנו לומדים לרכב על אופניים עוד בילדותנו בעזרת אחד ההורים שלקח אותנו אל הפארק הסמוך עד שהצלחנו ללמוד לרכב בכוחות עצמנו. לחלק מאיתנו שכבר למדו לרכב בילדותם רכיבה על אופניים נראית טבעית וברורה מאליה, אך עבור רבים אחרים שמעולם לא זכו לרכב על אופניים, זהו שלב שטרם עברו בחייהם וכעת, בית ספר אמ"ית בבאר שבע רוצה לעשות שינוי בעניין.

בתיכון אמ"ית בבאר שבע נפתח השנה קורס לרכיבה על אופניים לטובת תלמידי כיתה י', בו יזכו התלמידים ליהנות מחווית הרכיבה ובדרך גם ילמדו על יתרונותיו ככלי תחבורה נפוץ יעיל ומהנה, תוך שילוב של לימודי בטיחות בדרכים והבנה פיזיקאלית של תנועת האופניים.

אופניים משומשות יתקבלו בברכה

כעת, בבית הספר אמ"ית יוצאים למבצע גיוס אופניים משומשים במצב תקין, שיוכלו לשמש את תלמידי כיתה י' לטובת הקורס. בבית הספר זקוקים לאופניים במצב שמיש, כאשר המתאימים ביותר הם אופניי שטח 26" מאלומיניום, רצוי מהחברות המקצועיות יותר Trek, Scott, Evoke, Norco, specialized ויוכלו להיעזר בכל סיוע מצד תושבי העיר.

חשוב לציין כי במסגרת הקורס ימחזרו התלמידים זוגות אופניים לשימוש בטוח. אם יש לכם זוג אופניים שברצונכם לתרום, אתם מוזמנים לשלוח מייל לכתובת [email protected] בצירוף כתובת, מייל, תמונת האופניים וטלפון ליצירת קשר ונציג מטעם בית הספר יצור עמכם קשר לאיסוף האופניים.

למה לכם לתרום? כמה סיבות לרכוב על אופניים

1. למחזר עושה את העולם טוב יותר – אם יש לכם אופניים זרוקות בחצר או במרתף ללא שימוש מגיל 16, הרי שתלמיד בן 16 אחר יוכל להסתייע ולהשתמש בהם כמו שעשיתם אתם כשהייתם בגילו. בנוסף, התלמידים בקורס יעבדו למחזור האופניים ובכך יפחיתו את הפסולת הנפלטת לסביבה ומזהמת את העיר.  

2. רכיבה זה דבר בריא –כל אחד יכול ללמוד לרכב על אופניים. בזמן הרכיבה פועלות מערכות שונות של הגוף באופן אירובי ואנאירובי, אשר מסייעות לשיפור הכוח הפיזי, הסיבולת וכושר לב-ריאה. רכיבה גם מסייעת להורדת לחץ דם, מורידה את רמות הכולסטרול ומעלה את היחס שבין הכולסטרול הטוב לכולסטרול הרע. בנוסף, רכיבה מחזקת את העצמות ולא פוגעת בברכיים לעומת ריצה. כמו כל פעילות גופנית הרכיבה מסייעת להרגשה כללית, מעלה את רמת האנרגיה, מפחיתה סטרס, תורמת לשינה טובה יותר ומשפרת את הבריאות הנפשית. סרטן וסוכרת – פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לפתח סרטן המעי הגס וסוכרת.

3. זה מרזה- דו"ח חדש של ארגון הבריאות העולמי חשף לאחרונה כי 28.8% מילדי ישראל בגילאי 2-18 (למעלה מחצי מיליון ילדים) סובלים מהשמנה ומעודף משקל. רכיבה על אופניים מסייעת בהרזיה בכך שהיא מעלה את קצב חילוף החומרים. בנוסף, רכיבה שורפת יותר קלוריות כיוון שניתן להמשיך בפעילות זמן רב יותר לעומת פעילויות כמו ריצה. נובע מכך כי רכיבה ממושכת תורמת לחיזוק הגוף ושמירה על בריאותו, ובכך גם תאפשר לירידה בריאה ומאוזנת במשקל הגוף של ילדיכם.

4. רכיבה לאורך תקופה ממושכת תורמת לבריאות הגוף – בטווח הארוך, רכיבה על אופניים עוזרת בהפחתת הסיכון למוות בגיל צעיר יחסית ומגינה מפני כמה מגורמי המוות השכיחים ביותר: אי ספיקת לב, שבץ, התקפי לב ומחלות נוספות.

5. אופניים מקלים על העומס בכבישים- השימוש באופניים מקל על העומס הרב בכבישים המלאים במכוניות פרטיות. מכך נובעת ירידה במספר תאונות הדרכים הקטלניות וצמצום הצורך בהשקעה בתשתיות לרכבים פרטיים על חשבון כספי ציבור, וכך גם מתאפשרת השקעה תקציבית לסלילת שבילי אופניים.

מהסיבות האלו נובע כי תרומתכם לתלמידי התיכון טומנת גם תמורה עבורכם, שכן עם מספר גדול יותר של רוכבי אופניים כך הכבישים יהיו פחות עמוסים, זיהום האוויר יפחת וכספי הציבור שאנו משלמים יוכלו לשמש להשקעה בפרויקטים אחרים לשיפור איכות חיינו. צרו קשר עם נציגי בית הספר וכך יוכלו תלמידי התיכון ליהנות סוף סוף מחוויית רכיבה על אופניים שלא התאפשר להם ללמוד בילדותם, בזמן שאתם תוכלו ליהנות מסביבה בטוחה ובריאה יותר בעיר באר שבע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c0500d9f-97ec-41d1-a856-037f86256a23','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה