החלטות גורליות

$(function(){setImageBanner('e49f1dfb-7306-4ab5-a017-e46f71c12cf0','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

בשבועות הקרובים ברק בכר יצטרך לקחת החלטה אחת. החלטה קטנה שתהפוך אותו למנהיג גדול. פרשננו יוסף טרבלסי מסביר את הדילמות שעומדות בפני בכר, וכיצד החלטה נכונה תיקבע את עתידה של הפועל באר שבע בהמשך דרכה.

במהלך לימודי התואר שלי, נחשפתי לקורס בחירה שנקרא - "החלטות גורליות". הקורס דיבר על מנהיגים של מדינות שונות, אשר השפיעו רבות לאורך ההיסטוריה. הקורס בא ללמד כיצד המנהיגים שהיו חזקים בעולם באותן השנים, כדוגמת מוסוליני או סטלין, לקחו החלטה אחת ששינתה את ההיסטוריה שלהם כמנהיגים, בין אם זה הצלחה מסחררת, או עונש תלייה בכיכר העיר.

ישנן אינספור דוגמאות מהספורט בכלל ומהכדורגל בפרט, שניתן ללמוד מהן כיצד החלטה של מאמן, בעלים או שחקן שינתה את ההיסטוריה. לא תמיד זה מתבטא בהצלחות כבירות, אבל אפשר להגיד שתמיד ישנה החלטה אחת העיקרית ושאחראית באופן כמעט מוחלט על ההצלחה.

ברק בכר הוא מנהיג. אומנם לא של מדינה, אבל הוא מנהיג קבוצה. ההחלטות שלו שנעשות ביחד עם השיקול והתמודדויות שלו עם שחקנים ובמשחקים שונים, יכולים לפעמים להשפיע על עונה שלמה.


הנה כמה עובדות שיכולות להעיד מעט שברק בכר מחליט נכון: 1. הפועל באר שבע במקום הראשון בטבלת ליגת העל. 2. הפער ממכבי תל אביב עומד על 5 נקודות. 3. להפועל באר שבע יש את ההגנה וההתקפה הכי טובות בליגה. (נכון להיום)

ברק בכר והפועל באר שבע מתמודדים ביחד עם מכבי תל אביב במסגרת הליגה האירופאית. (צריך לזכור שמכבי תל אביב היא היריבה העיקרית של באר שבע על הזכייה באליפות, נכון לעכשיו). לאחר הניצחון ההרואי של הפועל באר שבע על אינטר, התחושות היו שאפשר לעשות את זה, ולהעפיל לשלב הבא בליגה האירופאית. במיוחד אחרי ספתח מצוין כמו ניצחון על אינטר בסאן סירו, כשזהו משחקה הראשון של באר שבע בליגה האירופית מזה למעלה מ-20 שנה.

לאחר המשחק נגד סאות'המפטון שנגמר גם הוא בתיקו 0:0 ביתי, ולאחר שאינטר הפסידה לפראג, תמונת העלייה נראית מציאותית וקרובה מתמיד. ולכן הבחירה של בכר להעלות עם ההרכב הכי חזק שלו במסגרת הליגה האירופאית לגיטימית ואף נכונה מבחינתה של באר שבע.  

צמד המשחקים נגד ספרטה פראג, שהסתיימו ללא כל נקודה לטובת הפועל באר שבע, גרמו לתפנית קטנה בבית. פתאום הבית הפך לפתוח מאוד. כל אחת יכולה להעפיל לשלב הבא. הפועל באר שבע לא הצליחה לנצח את הקבוצה "הנוחה" ביותר בבית. וצריך לזכור, להפועל באר שבע נשארו עוד שני משחקים. חוץ נגד סאות'המפטון, ומשחק ביתי לא פשוט בכלל, נגד אינטר.

ברק בכר צריך לזכור שכל החלטה שלו, יכולה לשנות את העונה. אם מסתכלים על הבדלי הכוחות בין הקבוצות, להפועל באר שבע אין כל כך סיכוי נגד סאות'המפטון החזקה, בטח שלא באצטדיונה הביתי. תוסיפו לזה את העובדה שכשסאות'המפטון הגיעה לכאן, הם חסרו 7 שחקנים חשובים מההרכב הראשון. ולמרות זאת הפועל באר שבע לא הצליחה לנצח. אומנם היא שיחקה טוב והייתה עדיפה על סאות'המפטון, אבל בסופו של דבר היא לא הצליחה להוציא נקודות.

כל החלטה שלו- יכולה לשנות את העונה. צילום: עדי פרץ עבור הפועל באר שבע

ופה בליגה

עכשיו הפועל באר שבע נמצאת ביתרון 5 נקודות על מכבי תל אביב, בכר עושה רוטציה בסגל כדי לא להעמיס על שחקנים חשובים שמרבים לשחק, וכדי להימנע מפציעות מיותרות בשלבים מוקדמים של העונה.

אם ברק בכר יחליט לזנוח את הליגה האירופאית ולשים דגש בליגה המקומית, הוא יכול לתת יותר דקות משחק לשחקנים שממעטים לשחק בליגה האירופאית או במשחקי הליגה, ובכך הוא יוכל להרוויח שני דברים חשובים. גם מספר השחקנים שיהיו בכושר משחק, יהיה גדול יותר בעקבות השתתפותם באירופה, וגם שמירה על השחקנים המרכזיים בכושר טוב ברוב שלבי העונה.

אם יחליט "לוותר" על המפעל הזה, בעקבות הערכת הסיכויים מחדש, ההחלטה יכולה להיות מכריעה להפועל באר שבע בשלבים המכריעים של העונה והתמודדות על אליפות שניה ברציפות. כשמכבי תל אביב עם סיכויים גדולים יותר להעפיל לשלב הבא בליגה האירופאית, וכשזה יצור עומס משחקים על השחקנים של מכבי תל אביב, יכולה האפשרות לפתיחת פער גדול יותר ממכבי.

מצדם של שחקני באר שבע, זה אומר יותר ימי מנוחה וחופשה משחקני מכבי תל אביב. וכשסיכוייה של הפועל באר שבע בזירה האירופאית אם נודה על האמת, פחתו לא מעט, בעיקר לאחר איבוד 6 הנקודות מול ספרטה פראג, ברק בכר צריך לשקול את חלוקת המאמצים בהמשך ההשתתפות במפעל האירופאי.

החלטה אחת שתהפוך אותו למנהיג גדול. צילום: עדי פרץ עבור הפועל באר שבע

צריך להבין, אם מסתכלים קדימה, הטעימה של הפועל באר שבע ממוקדמות ליגת האלופות בתוספת ההשתתפות בליגה האירופאית, תרמו המון להפועל באר שבע בגזרה האירופאית. במידה וברק בכר יצליח לזכות באליפות שניה של באר שבע, שלא תוכרע במחזור האחרון, ההכנות שלו לקראת מוקדמות ליגת האלופות יהיה עם דירוג גבוה יותר, מהמוקדמות בעונה האחרונה (בעקבות ההשתתפות העונה). אולי כל ההכנה וההעפלה ההיסטורית של הפועל באר שבע תיגרם בעקבות ההחלטה הקטנה הזאת אך המשמעותית מאוד של ברק בכר.

עומס של שחקנים בכירים לא מגיע רק בעקבות דקות משחק בקבוצה במסגרת הליגה. צריך לזכור שכשיש מפעלים כמו גביע הטוטו וגביע המדינה, ובעונה הזו שבה יש גם לא מעט משחקי נבחרת, שחקני באר שבע יצטרכו להתמודד עם אותו העומס שגם שחקני מכבי תל אביב מתמודדים. נכון לעכשיו הכל הולך חלק מבחינתה של הפועל באר שבע. אך אין שום הבטחה שזה יקרה בהמשך.

ברק בכר יצטרך לקחת החלטה אחת. החלטה קטנה שתהפוך אותו למנהיג גדול.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8cbf6330-39b7-45d0-b406-7fbe658a95f3','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה