מחווה מרגשת: לוחמי האש של באר שבע שימחו ילד חולה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('9d0dad82-ead4-45ff-a7d9-4ccc402f3a1a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('9d0dad82-ead4-45ff-a7d9-4ccc402f3a1a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

דורון בן ה-5 אושפז אמש לניתוח בבית החולים סורוקה, וזכה לביקור מפתיע של לוחמי האש האהובים עליו מתחנת באר שבע שהגיעו עם מתנות, צעצועים וממתקים כדי לרומם את רוחו.

צילום: דוברות כבאות והצלה נגב

דורון בן ה-5 תמיד היה ילד מיוחד. מאז שנולד מילא אושר את לבם של הוריו, אך כעבור זמן מה הבינו הוריו כי הוא סובל ממספר בעיות רפואיות שמקשות על תפקודו היומיומי. אמו זויה, סיפרה ל'באר שבע נט' על דרכו המיוחדת של דורון: "נולד לי ילד רגיל והכל היה בסדר, אך לאט לאט התחילו הבעיות. דורון אובחן כסובל מרעש בלב וקשיים נשימתיים שמובילים לדום נשימה, וגם סובל מבעיות בשמיעה. יום אחד פתאום הוא התחיל לפרכס והובהל לבית החולים. אחרי הניתוח הראשון שלו הוא הפסיק לדבר למשך שנה ולא ידענו מה לעשות".

אמא, אבא, 'כבאית' – מילותיו הראשונות של דורון

"במשך שנה התפללתי לבורא עולם כדי שדורון יתחיל לדבר", סיפרה אמו זויה, ויום אחד עברנו ליד תחנת כיבוי אש באופקים ופתאום הוא פתח את הפה ואמר: 'אבא 'אמא', 'כבאי', 'כבאית'. אני לא יודעת להסביר את זה, אבל איך שהוא זה גרם לו להתחיל לדבר, ומאז אנחנו לא מפסיקים לבקר בתחנות כיבוי אש".

דורון התאהב במערך הכבאות

"אני לא יודעת איך להסביר את זה , את האושר שזה גורם לו, את הניצוץ בעיניים. לא יודעת איך להסביר את האהבה שלו כלפי מערך הכבאות, כל הבית מלא בכבאיות, כל פעם שאנחנו עוברים בעיר שבה הוא עוד לא היה בתחנות הכיבוי הוא מבקש שנלך לשם, אבל ברגע שאני רואה שזה עושה לו טוב זה עושה לי טוב. גם אם צריך לקחת את הילד שעתיים לתחנת כיבוי ולשבת איתו אני עושה זאת בשמחה".

צילום: דוברות כבאות והצלה נגב

יש במשפחה היסטוריה בתחום כיבוי האש?

"סבא שלי ז"ל היה לוחם אש בברית המועצות, וסבתא שלי הייתה מוקדנית במערך הכיבוי של ברית המועצות. גילינו את זה רק בשנה האחרונה אבל האהבה שלו לכיבוי הייתה קיימת מאז ותמיד".

ביקור מפתיע בבית החולים

דורון בן ה-5 אושפז אמש לניתוח במחלקת אף-אוזן-גרון בבית החולים סורוקה. אמו זויה יצרה קשר עם כיבוי האש ואלה הגיעו במהרה לשמח אותו: "אתמול הגיעו כוחות הכיבוי לבקר את דורון בבית החולים. סיפרה אמו זויה. הוא היה מאוד מופתע כי הוא לא ראה את אחד הכבאים תקופה ארוכה, ומאוד שמח שהם באו. זמן קצר לפני זה הוא ביקש כבאית צעצוע ואז הכבאים באו עם מתנות ופשוט הוא פתח וראה שהוא קיבל מה שהוא רוצה ואמר בהתרגשות: 'מה הם כל כך אוהבים אותי? איך הם ידעו מה אני רוצה?".

עוד הוסיפה אמו זויה כי: "אני מבקשת להודות לכוחות כיבוי האש על כל העבודה הקשה שהם עושים ובמיוחד על כך שהם הגיעו והשקיעו מהזמן שלהם כדי לשמח את דורון".

צילום: דוברות כבאות והצלה נגב

אדיר נעים, דובר כיבוי האש מרחב הנגב נמסר: "אמש התקבלה שיחה בתחנת הכיבוי בבאר שבע כי דורון בן ה-5 מאושפז בבית החולים סורוקה. ברגע שמפקד התחנה אלי פרץ שמע על העניין הוא הורה באופן מיידי למפקד המשמרת לקחת צוות של כבאים, וללכת לשמח את דורון בן ה-5. הכבאים נכנסו עם ממתקים ומתנות שונות ביניהם כבאית צעצוע, והילד התמלא אושר ושמחה. בנוסף הזמנו אותו כאורח מיוחד בתהלוכה לרגל חגיגות שנות ה-90 למערך הכבאות בארץ. יש כאן סיפור מרגש מאוד של דורון שהתמלא בשמחה, והתמונות מדברות בעד עצמן".

ממפקד מרחב נגב טפסר אלי פרץ נמסר כי: "מאוד חשוב לנו לחזק את הקשר בין מערך הכבאות לבין הקהילה. אתמול קיבלתי טלפון מאחד הכבאים והנחיתי את מפקד המשמרת לקחת צוות של ארבעה לוחמי אש וללכת לשמח את הילד, לצערי הרב לא יכולתי להגיע בעצמי. מאוחר יותר בערב קיבלתי שיחה מאמו של דורון שהתרגשה וסיפרה שאנחנו לא מבינים כמה זה שימח אותו. דיברתי איתו ואמרתי לו שמהיום הוא הבן של הכבאים, הוא יכול להגיע לתחנה בכל זמן ולהתקשר אליי מתי שהוא רוצה".

בקרוב- חגיגות 90 שנה למערך הכבאות

"בקרוב נחגוג 90 שנה למערך הכבאות בארץ" הוסיף טפסר פרץ. בדרום זה אפילו יתבטא באופן יותר משמעותי, שיירות של 15-20 רכבי כיבוי יתפרשו בתהלוכה בצירים מרכזיים בבאר שבע, ויחלקו בובות של סמי הכבאי לילדים".


מאיפה החיבור העמוק של תחנת הכיבוי לילדים?

"אני בעצמי איבדתי בן, והיום האהבה שלי היא לשמח אנשים ובמיוחד ילדים. מאוד חשוב לנו לפתח מודעות למערך כיבוי האש בקרב הילדים ולשמח אותם. בנוסף, אנחנו עושים הרבה ימי קהילה, ימי כיף וימי הולדת לילדים בתחנה. כל יום התחנה פתוחה לכל תושבי הדרום, הם יכולים לבוא באופן חופשי, ולראות ולהכיר את התחנה, הכבאים מדריכים אותם ומראים להם את ציוד הכיבוי, הכל במטרה לשמח את הילדים ולפתח את המודעות ואת החשיבות למערך כיבוי האש".

כיצד השתפר המענה של תחנת הכיבוי בבאר שבע בעת האחרונה?

מבחינה מבצעית, נפתחה תחנה נוספת בצד המערבי של באר שבע מה שחוסך לנו קרוב ל20 דקות להגיע לשריפה באזור. אני בטוח שמערך כיבוי האש ישתדרג ומקווה שכבר בעתיד הקרוב יהיו בתחנה קרוב ל-14 כבאים וכך נוכל להעניק לכל העיר באר שבע וליישובים הסמוכים את המענה המבצעי הנדרש בשעת חירום.

צילום: דוברות כבאות והצלה נגבצילום: דוברות כבאות והצלה נגבצילום: דוברות כבאות והצלה נגב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9aba70ad-ac6e-46d6-8701-cafe73b7bb3d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה