מרגישים ספרד בבאר שבע: סיפורה של רקדנית הפלמנקו אושרית עזרא

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b88ca727-e7b2-4e60-9fb8-1eaa7b6e214c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('b88ca727-e7b2-4e60-9fb8-1eaa7b6e214c','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33042,'Image','');},7]]);})

לקראת הפסטיבל הספרדי של הסינפונייטה הישראלית שיתקיים השבוע בבאר שבע, יצאנו לשמוע את סיפורה של רקדנית הפלמנקו אושרית עזרא אשר הקימה תכנית העצמה בעזרת ריקוד הפלמנקו לנערות, ויחד הן הולכות להופיע באירוע הפתיחה של הפסטיבל

ביום שלישי הקרוב יצא לדרך בעיר פסטיבל אביב ספרדי של הסינפונייטה הישראלית באר שבע. מדובר בארבעה ימים של קונצרטים מוזיקליים מגוונים עם סולנים בינלאומיים, קונצרט מחול עם להקות פלמנקו ומסיבת רחוב חגיגית, "סינפו-פיאסטה", שתפתח את החגיגות ותהפוך את רחבת המשכן לאמנויות הבמה לרחוב ספרדי תוסס. מי שתופיע במסיבת הרחוב החגיגית היא רקדנית הפלמנקו אושרית עזרא, בת 36 תושבת העיר, אשר תגיע עם קבוצת הנערות אותה היא מדריכה למופע מיוחד ושיעור פתוח לקהל הרחב.

אושרית עזרא (צילום: פרטי)

אושרית, גדלה בשכונה ד' בבאר שבע. אחרי הצבא עזבה אושרית את בירת הנגב לטובת מעבר למרכז כיוון שהיה לה קשה למצוא את מקומה פה. "בעבר באר שבע הייתה יותר מקובעת ומרובעת ובתור נערה קצת סבלתי מזה, היה לי קשה למצוא את המקום שלי, אז היה לי ברור שאני הולכת לעבור למרכז כדי לחיות כמו שאני רוצה, לא לחשוב כל הזמן מה יגידו...", משתפת אושרית. כשעברה לתל אביב הכירה את בן הזוג שלה, שהפך בהמשך להיות הגרוש שלה, הוא היה נגן גיטרה חובבן ובעקבות התעניינותו בעולם הפלמנקו, נסעו השניים לפסטיבלים בספרד ורחבי העולם. שם, נחשפה אושרית בפעם הראשונה לריקוד הפלמנקו, שלימים הפך להיות אהבתה הגדולה.

"התחלתי להיחשף לתרבות שלא נחשפתי אליה בעבר. בבאר שבע, בתור ילד, אתה לא חשוף תרבותית למגוון רחב... זה התחיל פשוט מצפייה בהופעות, לא ישר התחברתי אבל ככל שעבר הזמן והתחלנו להעמיק בזה וללכת לעוד הופעות, הבנתי מה זה הפלמנקו. אני זוכרת שבהופעה אחת ראיתי רקדנית מבוגרת, בת 50, לא רזה... והיא רקדה על הבמה את נשמתה כשהיא גורפת מחמאות ומחיאות כפיים, זה היה הרגע בו אמרתי 'אוקיי זה הריקוד שלי'", נזכרת אושרית. לכן, בגיל 30 התחילה אושרית ללמוד ריקוד פלמנקו וגם חזרה לגור בבאר שבע עם שני ילדיה.

העצמה באמצעות הריקוד

"הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות והתחלתי לרקוד בבית הספר לפלמנקו בבאר שבע של אדר מירון, רקדתי שלוש שנים איתה ובמקביל התחלתי את לימודי התואר הראשון בחינוך בלתי פורמלי. בזכות הריקוד והאהבה לחינוך פיתחתי תכנית העצמה באמצעות ריקוד לנערות, כשהכלי הטיפולי בו זה לימוד התרבות הספרדית ואמנות הפלמנקו", אושרית מספרת. בשנתיים האחרונות ניסתה למכור את התכנית שפיתחה עד שקיבלה הודעה מהרשות למלחמה בסמים ואלכוהול שהחליטה לתמוך בה ולממן את הפרויקט. השנה, התחילה הקבוצה הראשונה את הפרויקט, 8 נערות בחטיבת הביניים מבית הספר יוסף קרו בשכונה ד' שנפגשות פעם בשבוע ולומדות פלמנקו, מוסיקה ספרדית, על ההיסטוריה של הריקוד ותכנים בנושא דימוי עצמי ודימוי גוף. "זה היה החלום שלי, כתבתי כל פסקה ומשפט בתכנית במו ידיי, כל חלק בה זה נגיעה בעבר שלי והתהליך המדהים שעברתי".

פלמנקו כדרך חיים. צילום: פרטי

הבנות נפגשות עם אושרית פעמיים בשבוע בסטודיו לריקוד שם הן רוקדות ועוברות שיעורי העצמה לדימוי וביטחון עצמי. אושרית מספרת: "אנחנו כל הזמן עוסקות בחיובי, פעילויות סביב מחמאות אחת לשנייה, סיפורי הצלחה שלהן. לי חשוב להיות עבורן אוזן קשבת, לתת להן תמיכה, להראות להן שהן מסוגלות וגם לחבר את המשפחה לתהליך שהן עוברות". בנוסף אושרית גם מחנכת ומורה לגאוגרפיה בתיכון דויד טוביהו, סטודנטית שנה ד' לתואר בחינוך ורקדנית בבית הספר לפלמנקו בדרום שנמצא ביישוב עומר. כיום היא נישאה בשנית לאנחל, בחור ספרדי שגר בבאר שבע, הוא זה שהחזיר לה את האהבה והתשוקה לפלמנקו אחרי הגירושים והתקופה הקשה שעברה. בזכותו נחשפת אושרית לתרבות הרחבה של פלמנקו בספרד ומיישמת אותה בשיעורים שהיא מעבירה לנערות.

חגיגה ספרדית

ביום שלישי הקרוב, 26.03.19 החל מהשעה 18:00, יגיעו אושרית והנערות לרקוד ולהופיע ב"סינפו-פיאסטה", מסיבת הרחוב שפותחת את חגיגות הפסטיבל הספרדי של הסינפונייטה הישראלית באר שבע. "כולנו נהיה בפסטיבל, נעשה שיעור פתוח ונזמין אנשים לרקוד איתנו ולחוות איתנו את הפלמנקו. אני מתרגשת ושמחה לקראת הפסטיבל, כיף גדול שזה קורה כאן. חגיגה ספרדית בבאר שבע! יש פה שינוי גדול בעיר מאז שעזבתי בתור נערה, באר שבע מתפתחת מבחינה תרבותית, זה מה שהחזיר אותי לעיר. יש פה קסם מיוחד".

קברטי מנצח על התזמורת. צילם דייגו מיטלברג

פסטיבל אביב קלאסי של הסינפונייטה הישראלית באר שבע כבר הפך למסורת – השנה התזמורת תקיים את הפסטיבל בפעם השישית. על הניהול האמנותי אחראי המנצח והמנהל המוסיקלי הנכנס של התזמורת, מאסטרו ניר קברטי. הפסטיבל השנה יתמקד באוצרות ספרד וישלב עולמות של מוסיקה קלאסית, מחול, אופרה, גיטרה ספרדית, שירים ספרדיים ושירי לדינו שיבוצעו בתכניות הקונצרטים המגוונות על ידי מיטב האמנים, ביניהם:  דויד ברוזה, סיון רותם וסולן הבסון של הסינפונייטה רולאנדו  קסאדה- ברודי ואמנים נוספים מהארץ ומחו"ל. בנוסף לארבעת הקונצרטים, הנהלת הסינפונייטה החליטה השנה לפתוח את הפסטיבל עם מסיבת רחוב ספרדית "סינפו-פיאסטה", מסיבה פתוחה לקהל הרחב, הכוללת הופעת מחול פלמנקו של להקת "קומפאס", סדנאות פתוחות עם  תלמידי בית הספר לפלמנקו בדרום בהדרכת הילה בנקר (ביה"ס ""Todo Flamenco), מופע מחווה לג'יפסי קינגס, מופעי  די.ג'יי , מיצגי- אנוש  ודוכני אמנים.  גם החלק הקולינרי יוקדש לתרבות ספרד, עם דוכני יין תוצרת ספרד, פוד-טראקס עם טאפאס, פאייה ועוד. הכניסה למסיבת הרחוב היא חופשית.

כולם מוזמנים!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('0a5c68b6-b43d-4dab-8482-e630d444df3b','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה