יש לכם תכניות לסוף השבוע? פעילויות לכל המשפחה בבאר שבע ובדרום אדום

$(function(){setImageBanner('34f83173-6234-4f4a-90c3-dccf5c1cac47','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

חוגגים סוף שבוע שלישי של דרום אדום! בסוף השבוע הקרוב תוכלו לבלות עם כל המשפחה בשלל אטרקציות ופעילויות בבאר שבע והדרום האדום! אז קבלו את האטרקציות השוות של הסופ"ש

בסוף השבוע הקרוב ממשיכה חגיגת דרום אדום בכל איזור הנגב ואתם מוזמנים להגיע עם כל המשפחה וליהנות משלל האטרקציות בסוף השבוע השלישי של הפעילות. כמובן שתוכלו להמשיך ליהנות גם בפעילויות הקבועות שיש לבאר שבע והדרום להציע לכם בכל סופ"ש.

ייתכנו שינויים- אנו ממליצים לשים לב למזג האוויר ולהתעדכן בדיווחים השונים.

 

בתים מבשלים #2

קהילת הרשת:באר שבע מציעה לכם להשתתף באירוע "בתים מבשלים" המתקיים בפעם השנייה בעיר. באירוע אתם מוזמנים להתארח בבתים בשכונה ד' בבאר שבע ולטעום ממעשה ידיהם של התושבים בעיר.

הבתים המארחים: בבית של משה עומד להיות פנאי פורי אסאדו, אצל שקד ודני תמצאו זכרונות מהמזרח עם מלאי כופתא, דאל עדשים, צ'אטי וצ'אי, אצל נעמי עומד להיות חריימה, עראייס וכאנפה. לא תאמינו, הכל טבעוני!  אצל מיכל ונדב תכוננו להתחמם עם מרק אפונה, קוסקוס ופנקייקים, הכל טבעוני!  אצל יעל בואו להרגיש בבית עם קובה טעים ומנחם, ועוד הפתעות.

מתי: שישי 14/02/2020, 12:00-15:00

איפה: שכונה ד' באר שבע

פרטים נוספים: http://bit.ly/2vsSFlS

 

שבתרבות בבאר שבע

בשבת הקרובה יופיעו על בימת משכן אמנויות הבמה במסגרת אירוע שבת תרבות: אל"מ במיל' ח"כ עמר בר-לב מ"העבודה-גשר-מרצ", אלופה במיל' חה"כ אורנה ברביבאי מ"כחול-לבן", עורך דין, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה . בחלק האמנותי נכונה חוויה גדולה, מופע של הזמרת והשחקנית ענת עצמוןהכניסה לאירוע חופשית!

מתי: שבת 15/02/2020, 11:00

איפה: המשכן לאמנויות הבמה באר שבע

 באדיבות עיריית באר שבע

 

כל צבעי הבלקן

חגיגה של מוזיקה צוענית ובלקנית, בשילוב יצירות קלאסיקות פופולאריות, בניצוח מאסטרו דורון סלומון ונגני אנסמבל צ'וקרליה המופלאים, שמקפיצים ומלהיבים את הקהל ברחבי העולם בנגינתם הווירטואוזית על כלים אותנטיים. ערב תוסס, מרגש ומלהיב.

מתי: חמישי 13/02/2020, 20:30

איפה: בית התרבות עומר

פרטים נוספים: http://bit.ly/2HfirwJ

 

פריחת נרקיסים ביער המלאכים

בעקבות הגשמים העזים שירדו בשבוע האחרון התמלא יער המלאכים של קק"ל הסמוך לקרית גת במאות נרקיסים לבנים. הציבור מוזמן להגיע ליער וליהנות מפריחתו של הפרח המפורסם מהאגדות. בקרוב תחל גם עונת הרקפות ולצבע הלבן המעטר כעת את היער יתווספו גם צבעי הסגול-ורוד של הרקפות.

מתי: היער פתוח לציבור הרחב

איפה: יער המלאכים

 צילום טלילה ליפשיץ קק"ל

מה אומרים העצים: תערוכה במוזיאון הנגב לאמנות

מוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע מזמין אתכם לראות את התערוכה “מה אומרים העצים” של האמנית והחוקרת אולגה קיסלבה. התערוכה מציגה עבודות וידאו-ארט ומיצבים ונותנת פרשנות אמנותית לתפישה חדשה, שקיסלבה מכנה "ידע עתידי עתיק" – תוצר ניתוח עמוק של המורשת התרבותית העתיקה של היחסים בין האדם לצמחים ובמיוחד לעצים ובחינה של טכנולוגיות מתקדמות לבירור יכולתן לקדם תקשורת עם עולם הצומח. 

מתי: חמישי 10:00-16:00, שישי שבת 10:00-14:00

איפה: מוזאון הנגב לאמנות | העצמאות 60, באר שבע 

פרטים נוספים: 073-782-3795 

צילום אולגה קיסלבה

יונה קפח עושה סטנדאפ

אחרי שכבשה את הרשת בשלל סרטונים, יונה קפח עולה לבמה ומספרת על חייה מנקודת המבט הייחודית רק לה. הכל בהומור שנון ואינטלגנטי ובשפה נקייה. כתיבה: עדי אשכנזי ויונה קפח.

מתי: חמישי 13/02/2020, 21:00

איפה: מרכז הצעירים באר שבע

פרטים נוספים: http://bit.ly/2uEoWXg

 צילום עדי אשכנזי

בעקבות חותם נחש הנחושת הקדוש

חוליית שודדי עתיקות גנבה ממצא נדיר– חותם נחש הנחושת הקדוש. בכיסו של אחד השודדים נמצאה מפת האתר ועליה סימנים משוניםהזמן קצר ועד כה מאמצי המשטרה לפענח את המפה ולאתר את החותם לא נשאו פריאם תצליחו אתם לפענח את כל הרמזים, תוכלו לפצח את קוד ההצפנה ולהציל את הממצא.

מתי: חמישי עד שבת 13-15/02/2020, 09:00-14:00

איפה: גן לאומי תל שבע

פרטים נוספים: http://bit.ly/2QyjYSI

 תל באר שבע. צילום 929

"בחשיפה ארוכה" במכתש רמון

חדש במרכז המבקרים מכתש רמון – תערוכת צילומי שמי לילה של צלמים מקומיים. מאז הוכרז מכתש רמון שמורת אור כוכבים בין-לאומית באוגוסט 2017 הפך האזור למוקד עלייה לרגל לצלמים חובבים ומקצועיים, שבאים לצלם את הפלא השמימי. עכשיו יש לכולם אפשרות להיחשף לתופעה גם ביום.

מתי:  חמישי עד שבת, 13-15/02/2020, 10:00-16:00

איפה: מרכז המבקרים מכתש רמון

פרטים נוספיםhttp://bit.ly/34rcmXA

צילום בן הדני

שלומי שבת

שלומי שבת, מהאומנים המוערכים והחשובים במוסיקה הישראלית, במופע מרגש, קצבי, ומלא בניחוחות  ים תיכוניים, ספרדיים ותורכיים. במופע יבצע שלומי את להיטיו החדשים לצד מיטב הקלאסיקות והלהיטים שמלווים אותו במשך 40 שנות יצירה. בין להיטיו: "הלב", "אבא", "בגלל הרוח", "יש לך", "רפסודה", "שתדעי","היידה", "מחפש", "תרצי בי", "ואני שר", "מלדיטה לונה",   "יבוא הסוף הטוב", "מחרוזת מתוקים" ועוד.. עם שלומי על הבמה הרכב של 10 נגנים וזמרות ליווי שבשילוב עיצוב הסאונד והתאורה המרשימים יצרו יחד מופע סוחף ומרגש.

מתי: שבת 15/02/2020, 20:30

איפה: תיאטרון הסינמה סיטי ב"ש

פרטים נוספים: http://bit.ly/2OO0QA4

צילום מאי משה

סיור בנושא ציפורי מדבר ומעיינות

סיור מודרך עם מדריך צפר בגן הלאומי עין עבדת. בסיור תוכלו לתצפת בטלסקופ ובמשקפת על ציפורי מדבר ומעיינות, נלמד על חייהן, על האיומים עליהן ועל המאמצים לשמור על הטבע באזור.

מתי: שישי שבת 14-15/02/2020, ימי שישי בשעה 13:00 ימי שבת בשעות 9:00, 13:00

איפה: גן לאומי עין עבדת

פרטים נוספים: http://bit.ly/2EfFVR1

 צילום מנו גרינשפן

מרחב בריחה בממשית

מרחב הבריחה בגן לאומי ממשית-בואו לחפש את "מטמון ממשית" המסתורי ב"מרחב בריחה" לכל המשפחה.  כל משפחה תקבל מפת אוצר ויחד היא תחפש מטבעות זהב מן המטמון המפורסם.  חוויה במשחק משפחתי לחובבי הרפתקאות ותגליות.  מתאים גם לקבוצות וליחידים.

מתי:  שבת 15/02/20, 10:00-15:00

איפה:  גן לאומי ממשית

פרטים נוספים http://bit.ly/2ZMn4Fz

צילום מנו גרינשפן

אבי נוסבאום

קרה לכם שהסתכלתם במראה ולא הפסקתם לצחוק במשך ערב שלם? זה בדיוק מה שיקרה לכם במופע של אבי נוסבאום מהילדות ועד ההורות, מהצבא ועד החתונה ,נוסבאום עוצר בכל התחנות בחיים שלו (ושלכם) במסע שנון, אינטליגנטי ומאוד מצחיק שיזכיר לכם שחוץ מאיש טלוויזיה (מועדון לילה, נראה אותך, בובה של לילה ...) וכותב מר (ארץ נהדרת, ישראל היום) נוסבאום הוא גם סטנדאפיסט מבריק !

מתי: שבת 15/02/2020, 21:00

איפה: מרכז הצעירים ב"ש      

פרטים נוספים: http://bit.ly/37jq3ZC

יח"צ 

מחפשים ת'פסמון – משחקים ומגלים בחי רמון

חוויה חדשה לכל המשפחה בחי רמון.  בואו לגלות וללמוד במשחק אינטראקטיבי ביישומון ייעודי בטלפון החכם שלכם. זהו משחק משימות לכל המשפחה, והוא ייקח אתכם אל עולמם המיוחד של בעלי החיים והצמחים במדבר. יש משחקים בכמה רמות, התייעצו עם העובדים במקום.

מתי:  חמישי עד שבת, 13-15/02/2020, 10:00-15:00

איפה:  חי רמון ליד מרכז מבקרים מכתש רמון

לפרטים נוספים  http://bit.ly/2Dp9xv2

 צילום נדב טאובה

הופעת לוואי

קטעי הסטנד אפ והשירים מצחיקים מאוד, מעוררי מחשבה ועוסקים בחיים של כולנו תופעות בחברה הישראלית, המוח הגברי מול המוח הנשי, הורות בעידן הסלפי, יוקר המחייה ועוד והכל מזווית סאטירית הומוריסטית. על הבמה יעלו שלושה קומיקאים וותיקים, ביחד ולחוד, יצחיקו ויפעילו את הקהל. אריק זילברמן - ממייסדי הסטנד אפ בארץ, אחראי על סדרות כמו הקומדי סטור, שמש, מועדון לילה ועוד. סיגל כהנא - יוצרת ואמנית סטנד אפ בינלאומית. אמיר הורוביץ - מערכת תופים אנושית, אמן ביטבוקס וסטנדאפיסט מצחיק במיוחד. על הקלידים - יניב ברוך.

מתי: חמישי, 13/02/2020 בשעה 20:30

איפה: תיאטרון הפרינג' באר שבע

פרטים נוספים: http://bit.ly/2OOjY0P

 צילום בן כהן

המדריך לטבע על פי פרגסון – התערוכה הנודדת הגיעה לדרום

לכבודו של האמן וולטר פרגסון, מוצבת בחי רמון תערוכת חוצות ייחודית, הכוללת העתקים מציוריו ומזמנת הצצה לעולמו של האומן וליצירותיו - אוצר טבע נדיר של ציור מדויק המשלב אומנות ומדע. וולטר פרגסון היה אמן שהקדיש את חייו לציור ריאליסטי של עולם החי, במקרים רבים עולם הולך ונעלם. לתפיסתו, על מנת לצייר את בעל החיים הכרחי להכיר את אורחות חייו, את התנהגותו ואת האנטומיה שלו. בזכות כישוריו עבד במחלקה לזואולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, כשהוא מאייר מגוון בעלי חיים ומסייע לחוקרי המחלקה להציג את ממצאיהם באמצעות איורים מדעיים מדויקים וברורים. אתם מוזמנים להתרשם מיצירותיו המופלאות של האמן.

מתי חמישי עד שבת 13-15/02/2020, 08:00-16:00

איפה:  חי רמון במצפה רמון

פרטים נוספים   http://bit.ly/2vXkeky

 

שלומי סרנגה-בעקבות האגדה סטליוס קזנג'ידיס

שלומי סרנגה, שגריר ואוונגרד המוזיקה היוונית בישראל, סוגר מעגל. במופע שהוא פסיפס יוצא דופן המשלב בין קטעי וידאו נדירים, סיפורים אישיים ושירים, הוא חוזר אל דמותו של סטליוס קזנג'ידיס, גדול זמרי יוון, ששיריו הם חלק בלתי נפרד מהפסקול היווני, ואף רבים מהם תורגמו לעברית – "אלינור", "זינגואלה", "הכל בגלל האהבה" ועוד.

כשלצדו להקה של שמונה נגנים, מעלה סרנגה לבמה מופע חד פעמי, סוחף ומרגש, חולק כבוד לזמר שהכתיר אותו כיורשו, ולוקח אותנו למסע בעקבות דמותו – החל בשיריו הראשונים, דרך הלהיטים הרבים שהקליט וסצנת מועדוני הלילה היוונית, ועד לאהבות הגדולות שעליהן שר קזנג'ידיס את שירי הכאב שלו, מהיפים ביותר שנכתבו.

מתי: שבת 15/02/2020, 21:00

איפה: המשכן לאמנויות הבמה באר שבע

פרטים נוספים: http://bit.ly/2UJDkrL

איור יוסף קריספל 

שלומית אהרון מארחת את אריק סיני

"תקליט עברי" - שלומית אהרון עם האנסמבל המורחב של גלעד אפרת.  אורח מיוחד – אריק סיני. מופע חדש שכולו שירים ישראליים, שנכתבו כאן לפני שהכל התחיל . מסע מוסיקאלי מרגש של השירים האהובים שלנו, שזוכים לאינטרפרטציה חדשה, עדכנית, מיוחדת ושונה, בעיבודיו ובהפקתו של גלעד אפרת, שגם מופיע לצד שלומית עם אנסמבל הנגנים המורחב והמרגש שלו

מתי: חמישי 13/02/2020, 20:30

איפה: המשכן לאמנויות הבמה באר שבע

פרטים נוספים: http://bit.ly/39z38eB

 

יידיש קברט שואו

קונצרט נוסטלגי, מוזיקת הנשמה היהודית - צחוק ודמעות, שמחה ועצב בעת ובעונה אחת... שירים ייחודיים ואהובים ביידיש, פריילייקס, לאדינו, חזנות... להיטים גדולים של המאה העשרים בביצוע אותנטי ומודרני בביצוע הטנור הישראלי המוביל בתחום פליקס ליבשיץ
והרכב הרפסודיה )בהדרכתו של אליק סלוצקי(.

הרכב "רפסודיה": פליקס ליבשיץ  – טנור ; אליק סלוצקי –  פסנתר ; בוריס כץ –  אקורדיון ; לאוניד רודשטיין  – כינור ; אלכסנדר ספיבק –  בס

מתי: שבת 15/02/2020, 10:30, 12:00 ו-15:00

איפה: מתחם מנזר לטרון

פרטים נוספים: http://bit.ly/38o6EIy

 קרדיט פניני המוסיקה

חאן בעיר

בכל יום שבת מתחם הקטר, באמצעות חברת כיוונים, פותח את שעריו לכל המשפחה עם מתחם הארחה מפנק ובו אוהל בדואי אותנטי וזוּלוּת לישיבה. במתחם תוכלו ליהנות מדוכני אוכל אותנטיים מגוונים כמו ג'חנון לשבת, פיתה לאבנה על טאבון, מלבי וכנאפה. בנוסף, במקום יהיה מתחם יצירה לילדים עם סדנאות וערכות יצירה מהנות, משחקי קופסא, שש -בש דמקה ועוד משחקים מוכרים שמתאימים לכל המשפחה. ההשתתפות הינה ללא תשלום, למעט ערכות היצירה והסדנאות בתשלום סימלי.

מתי: ימי שבת 10:00-20:00

איפה: מתחם הקטר, דוד טוביהו 65, באר שבע

פרטים נוספים: http://bit.ly/2tKrGBp

הבל היופי- גלרייה של נעה מואטי

התערוכה של נעה מואטי. בציוריה נעה מוחה נגד התפיסה החברתית של איך נכון להראות ומה מקובל בסטנדרט היופי.  שם התערוכה  -  הבל היופי ; האמנית - נעה מואטי ; אוצרת-דניאלה מלר.

מתי: חמישי, 13/02/2020 בשעה 18:30

איפה: תיאטרון הפרינג' באר שבע

 

שבת של כיף בלונדע

בואו ליום של כיף במוזיאון הילדים! על פני שלוש קומות פזורים שמונה מרחבי ידע בהם למעלה מ-50 מייצגים ומתקנים שונים ומפתיעים ושני שטחי חוץ ייחודיים. כל מתחם או איזור עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו, ומאפשר לילדים לחוות את המציאות על רבדיה השונים ולגלות את עצמם בעזרת משחקים. חוויה מיוחדת במינה, מלאת צבעים, רגשות, חינוך וחדשנות. בשבת הקרובה כל המשפחה מוזמנת לפעילות אדירה ומלאת אקשן, מחכים לכם עם פעילות מיוחדת עם צוות המדריכים, סדנת יצירה משותפת, וכמובן כל מרחבי המוזיאון החוויתיים ליום שלם ומגבש של כיף וחוויות! מומלץ להזמין כרטיסים מראש.

מתי: יום שבת 09:30-18:30

איפה: רחוב דוד הראובני 25, באר שבע

פרטים נוספים:  08-622-6926

פעילות במתחם ה'ישפרו פלאנט'!

מוזמנים להגיע לעוד סופ"ש של הופעות בישפרו פלאנט! והפעם הילה הכל יכולה מאמינה שחלומות נועדו להתגשם! וביום שבת מוזמנים עם כל המשפחה למסיבת ט"ו בשבט מהנה במיוחד עם מילי ביום שבת (15.2) בשעה 12:00

מתי: שבת 15/02/20 , בין 11:00-15:00, ההופעה ב-12:00

איפה: מתחם ישפרו פלאנט, אליעזר וצילה מרגולין 12, באר שבע.

פרטים נוספים:  08-9172982

ישפרו פלאנט באר שבע, יח"צ

פעילות בנגב ZOO לכל המשפחה!

בואו לבלות זמן איכות משפחתי, מרתק חוויתי עם מלא הפתעות שהילדים לא יפסיקו לדבר עליהן. בגן החיות תמצאו כמו תמיד כ-100 מינים של עופות, יונקים וזוחלים מכל הארץ, איתם תזכו למפגש אישי וחוויתי. אתם מוזמנים להגיע עם הילדים, לעודד את סקרנותם וליצור להם זיכרונות מיוחדים עם מלא סיפורים מרתקים, הסברים, האכלות מודרכות והמון כיף.

מתי: חמישי 09:00-17:00, יום שישי, 09:00-15:00, יום שבת 10:00-17:00

איפה: נגב zoo, קריית מאיר בץ 5, באר שבע

פרטים נוספים: 08-641-4777

פעילויות בקניון עזריאלי הנגב!

מידי יום חמישי בקניון אתם מוזמנים להגיע ליריד אמנים! בין המציגים תכשיטנים, מוצרי עור, תמונות, מוצרי עץ איכותיים, גאדג׳טים ועוד עשרות מעצבים. בנוסף, פותחים את הסופ"ש ביריד אוכל ססגוני עם אוכל ביתי, לחמים ומטבלים, שוקולדים, עוגיות, יין, ירקות אורגניים, צמחי תבלין ותבלינים.

בנוסף, בחמישי הקרוב רוני נדלר מארחת את הדמויות של "מפרץ ההרפתקאות"  , סדרת הלהיט העולמית מערוץ ניק ג'וניר! בהשתתפות שחקן בדמות ריידר ו-2 בובות מקוריות. 

מתי: חמישי 13/02/20 09:30-19:00,  הופעה בחמישי ב-17:30, יריד אוכל- שישי 09:00-14:30

איפה: צומת אלי כהן, באר שבע

 

פארק קרסו למדע

הילדים כבר מאסו בצעצועים שלהם ורוצים חדש? בגדים שאינם בשימוש או אפילו צמחים שתשמחו למסור? בואו לשוק קח תן בחמישי בפארק קרסו למדע. חמישי 13/02/2020 בין השעות 16:00-20:00 יתקיים השוק המיוחד!

השבת לא נשארים עם הילדים בבית ! באים לבלות בפארק קרסו למדע עם פעילויות חורף חוויתיות לכל המשפחה: סופת הוריקן טורנדו ומה שבניהם, הכנת שבשבות-סדנת יצירה, סדנת הדפסה במעבדת פאב-לאב, סנדת שוקו מולקולרי, איך נוצרים שלגים
מהו קפאון וכיצד הוא נוצר ועוד. בנוסף באי שבת חורף יוכלו להנות מתערוכת הדינוזאורים המובילה בעולם -ללא תוספת תשלום. ילדים עד גיל 5 חינם!

מתי: חמישי בין 10:00-20:00, שבת 10:00-17:00

איפה: רחוב העצמאות 79, באר שבע.

לפרטים נוספים ורכישה כרטיסים: 08-6252600

 

-

דרום אדום

מירוץ הכלניות

מרוץ הכלניות השנתי של קק"ל המושך רצים מכל הארץ לחוויה של פעם בשנה – לרוץ לצד הכלניות והמרבדים האדומים. המרוץ יוזנק בשישי החל משעה 07:40 בבוקר ויכלול שלושה מקצים תחרותיים של ריצה – 5, 10 ו-15 ק"מ. בנוסף יתקיים מקצה עממי למשפחות של 2 ק"מ בלבד. המרוץ יתקיים ביער שוקדה של קק"ל. מסלולי הריצה עוברים בלב מרבדי הכלניות ובנופיו המרהיבים של צפון הנגב. בסיום המרוץ יתקיים טקס הענקת מדליות לזוכים.

מתי: שישי 14.02.2020

איפה: יער שוקדה

הרשמה: https://daromadomrun.co.il/

צילום יוסי זמיר קק"ל 

בלקן ביט בוקס אקוסטי- דרום אדום לייב

חמש שנים בדיוק  אחרי  המופע MINIMAL  מבית הבלקן ביט בוקס, שעלה על במות מועדונים ברחבי הארץ וזכה לשבחים, חוזר ההרכב לפורמט הישיבה במופע אקוסטי \ אינטימי חדש, שיכלול עיבודים מחודשים ומפתיעים לכל הלהיטים האהובים. המסיבה של בלקן ביט בוקס תגיע אל מחוזות חדשים  בחורף הקרוב,  אבל גם שם תהיו בטוחים שזה יגמר בריקודים. אז GET CONNECTED למצב אנפלאגד, מופע מושקע שיביא את הגאוניות המוזיקליות של ההרכב מזווית חדשה ומרעננת, כולל קטעים שלא מבוצעים בהופעות הרגילות. 

אחרי יותר מעשור של פעילות בלתי פוסקת והופעה על הבמות הגדולות בעולם, אורי קפלן, תמיר מוסקט ותומר יוסף לא מפסיקים לאתגר ולחדש לעצמם ולקהל. המופע החדש יעלה במקביל להופעת העמידה של ההרכב, ולקראת חומרים חדשים שיראו אור בקרוב. 

מתי: חמישי 13/02/2020, 21:00

איפה: אולם דורות

פרטים נוספים: 8949*

 צילום זיו שדה

ישי ריבו- דרום אדום לייב

עם שורה של להיטי ענק: "הנה ימים באים", "לשוב הביתה", "אחת ולתמיד", ״תוכו רצוף אהבה״, ״מקשה אחת זהב״, ״מציל אותי כל יום״, ״קול פעמונים״ ועוד.. שמשודרים ללא הפסקה ברדיו, מיליוני צפיות ביוטיוב, תארים כמו "זמר" ו"אלבום השנה", שני אלבומי זהב, אלבום פלטינה והופעות סולד אאוט בקיסריה והיכל התרבות, ישי ריבו הוא ללא ספק השם החם בשמי המוזיקה הישראלית. סיבוב הופעות לרגל יציאת האלבום החדש
"אלול תשע"ט" אלבום הבכורה של ישי ריבו הזניק את הקריירה המטאורית שלו והפך אותו לתופעה המוזיקלית המרתקת של התקופה.

הקו המוזיקלי שלו מתפתח מאלבום לאלבום בעוד סימן ההיכר המובהק שלו - הקול הייחודי והכתיבה הרגישה נשמרים. בדרך לפסגה הוא הצליח לפרוץ את חומות המגזרים בזכות השילוב הייחודי בין השפעות רוחניות לבין לחנים מערביים קליטים ומרגשים בהפקה מוזיקלית עדכנית ומוקפדת, לצד קולו הרך והייחודי.

מתי: שישי 14/02/2020

איפה: אולם המופעים מועצה אזורית אשכול

 צילום שלומי פינטו

שישי משפחתי בשוקדה

שוק איכרים, דוכנים ייחודיים של אומנים ויזמי האזור.  מתחם טיפולים אלטרנטיביים של אנשי מקצוע מקומיים בסימן בריאות ואורח חיים טבעי.

מתי: שישי 14.02, 21.02 בשעות 10:00-14:00

איפה: יער שוקדה

 

יהונתן גפן ושם טוב לוי - דרום אדום

יהונתן גפן ושם טוב לוי, משורר ומוסיקאי, נפגשים להופעה משותפת. הם התחילו לכתוב ולהלחין, ביחד ולחוד, בשנות השבעים, שנות הרנסנס של השירה והמוסיקה בישראל. בימים ההם, הם נפגשו מעט ובמקרה, בעיקר בהופעות ב"צותא" שם הופיעו השניים, לפעמים זה אחרי זה, אבל רק עכשיו הם נפגשים ומתרגשים, על הבמה, ביחד, עם שירים ששם טוב הלחין למילותיו של יהונתן ולאחרים ("הנסיך הקטן"; "דון"קישוט"; "יכול להיות שזה נגמר"). 

מי ששידך ביניהם אז היה אריק אינשטיין, שאהב כל כך לטפח באהבה צעירים חסרי ביטחון וביישנים כמו השניים האלה, וחלק מההופעה יוקדש לאיש המופלא הזה.  בהופעה המשותפת, הם ישירו ויספרו – שם טוב עם שיריו הבלתי נשכחים, ויהונתן עם שירים וקטעי סאטירה שלו, ישנים אבל גם חדשים, ונו, כן, גם קצת נוסטלגיה של זקנים שהם עדיין קצת ילדים, וגעגועים לימי הקסם של שנות השבעים.

מתי: שישי 14/02/2020

איפה: אולם דורות

 צילום יונתן שמי

"יוצרים בקיבוץ" יריד מרקטיטו

יריד באווירה קסומה ומלאה בסטייל. יוצרים ותיקים וחדשים מכל תחומי הלייף סטייל – הום סטיילינג, אופנה, וינטג’, תכשיטים, תיקים, עולם הילד, טקסטיל ועוד, והכל מקורי, איכותי ואחר.
הילדודס יוכלו להנות מסדנאות יצירה מקוריות וכיפיות ואנו המבוגרים נהנה מאווירה בניחוח חו”ל, מוסיקה ויופי. קולינריה משובחת, מגוון רחב של דוכני מזון ועוד המון הפתעות

מתי: שישי שבת 14-15.2 שעות פעילות: 10:00-16:00

איפה: מתחם חמאם קיבוץ צאלים

פרטים נוספים: 077-7295792.

 

סדנאות יצירה והפעלה בטבע

חוויה לכל המשפחה, ציור בלב הטבע על בד ענק ליצירה אחת משותפת של כל המשתתפים. ציור חופשי של הנופים הפריחות והטבע סביב. בנוסף ישתתפו המבקרים בסדנא להכנה וצביעת עפיפון אישי. כל משתתף יכין לעצמו עפיפון אותו יצבע ויקשט במו ידיו, וייקח עמו הביתה למזכרת.

מתי: שבת בין השעות 10:00-15:00

איפה: שני מוקדים: רוחמה – מגדל התצפית ליד חורבת ג’ממה ובמצפור המאגרים שעל דרך הבשור.

 

שחקנים והפעלות בין הפרחים

דמויות היתוליות וצבעוניות יחכו למבקרים וישעשעו את הילדים בסיפורים, הפעלות ומשחקי ילדות. הן יפעילו את הילדים בשילוב הסברים על האיזור  בליווי הומור קליל.

מתי: ו: 10:00-15:00 , בבאר מרווה בלבד. ש: 10:00-15:00

איפה: ימי שישי בבאר מרווה, ימי שבת ביער ניר משה

קרדיט יוסי זמיר קק"ל

עמיר בניון בהופעה- דרום אדום לייב

עמיר בניון, זמר-יוצר, מוזיקאי, פזמונאי ומלחין ישראלי, מהמעוטרים והמוערכים במוסיקה הישראלית מזה שנים. עמיר בניון חגג לאחרונה 20 שנות יצירה והוציא שירים חדשים: "תמיד אותו דבר" שכתב נתן גושן ויצא בימים אלו, והשיר "לכל אחד יש חלום" שכבש את כל תחנות הרדיו. במופע עמיר מוקף בנבחרת נגנים מיוחדת ומובחרת. השירים של עמיר בניון כובשים לבבות בזכות קולו החד פעמי, הגשתו מלאת הרגש, הסאונד הייחודי לו וכתיבת המילים המרגשת. בין השירים במופע: "כשאת עצובה", "מורה לחיים", "יש לי חלום", "שלכת", "ניצחת איתי הכל", "הכל עד לכאן", "עומד בשער" ועוד רבים וטובים.

מתי: שבת 15/02/2020, 21:30

איפה: היכל התרבות שדות נגב

פרטים נוספים: http://bit.ly/2uCGHGg

 

חוות נעמ"א

חאן נעמ”א הצופה אל נחל גרר בלב שטחי המרעה פותח את שעריו לקהל הרחב .
סיור מודרך בנחל גרר, סיור מודרך בדיר החליבה, סדנת הכנת גבינה. במקום דוכני מזון, פינות יצירה, דוכני תכשיטים, פינת חי,  מגרש כדורסל, מגרש כדורעף. יציאה לפעילות בכל שעה עגולה  – 11:00 , 12:00 , 13:00.

מתי: ימי שישי בין השעות 10:00-14:00

איפה: מול מושב תדהר

 

תערוכת צילום – בית פנימי

תערוכה צילומים המשקיפה על המרחבים הירוקים בעונה זו. בתערוכה תמונות של אלו שהקימו נווה ובית באמצע השממה – הם בחרו את המקום המשמעותי ביותר עבורם בקיבוץ ובו הצטלמו. הבחירות, הצילומים, הנוף שמציץ בין לבין… כל אלה יוצרים חוויה ייחודית ומרגשת.

מתי: כל שבת 10:00-14:00

איפה: קיבוץ שובל

פרטים נוספים: 052-2297875

 

פארק סיירת שקד

סיפורי מורשת מפי מפקדים ולוחמים מתקופת שירותם בנגב ובעזה. סיור מודרך עם וותיקי סיירת שקד בפארק סיירת שקד והפעלה בגישוש, טשטוש וגילוי עקבות.

מתי: ימי  שישי ושבת – 10:00-15:00

איפה: פארק סיירת שקד

פרטים נוספים: 052-4371780

 

שוק ירוק ליד המים

על רקע פריחת הכלניות בנגב הצפוני, בלב נאת מדבר על גדת נחל הבשור, ולצד נביעת מעיינות, מדשאות נרחבות ופינות חמד, יתקיים שוק כפרי ססגוני המציע שישה מתחמי הנאה לקהל המבקרים: מתחם כפרי מתנובת הנגב – פירות, ירקות, שמן זית, זיתים, ממרחים, גבינות בארי, מאפים מתוקים ומלוחים, מיצי הדרים, מיץ רימונים, עציצים, חליטות תה, קפה, שזירת פרחים. מתחם מאכלי עדות ממטעמי הנגב – מאכלים דרוזיים, קווקזיים, הודיים, תימניים, מרוקאיים; נקניקיות, המבורגרים, נתחי בשר, תפוחי אדמה, פול, תורמוס, תירס, ג’חנון, פריקסה, ערמונים, פופקורן, סוכר. מתחם אמנים – תכשיטים, צעצועים, שבשבות, בגדים לילדים, חפצי נוי, עבודות עץ, קרמיקה, תיקים, מוצרי חורף, ציוד לטיולים. מתחם ענתיקות – דוכני יד שנייה של אספנים שונים. מתחם יצירה, סדנאות, והפעלות לילדים – גבס, קעקועים, אובניים, נגרות, סליים, איפור פנים. קרקס כפרי – בשעות 12:00 ו 15:00 יתקיימו מופעים מלהיבים ומגוונים של  ליצנות קלאסית, להטוטנות ואקרובטיקה אווירית עוצרת נשימה בשיתוף הקהל, ולסיום מופע אש מרהיב עין.בין המופעים  ולאורך היום, יהיו סדנאות למיומנויות קרקס לכל המשפחה: ג’אגלינג, קביים, הליכה על חבל, ועוד..

מתי: ימי שבת 10:00-16:00

איפה: פארק הבשור, אשכול

פרטים נוספים: 3639*

 

שוק איכרים צומת יד מרדכי

שוק איכרים חגיגי ומגוון: דוכני אוכל ותוצרת חקלאית מקומית, דוכני אומנות, תכשיטים ויצירה, יינות , מוצרי יד שנייה , דוכני נטורפטיה. והכל פרי מרכולתם של אמני וחקלאי האיזור.
מאהל בדואי, רכיבה על גמל ופעילות לילדים ביצירה ובצבע.

מתי: כל שישי 10:00-15:00 כל שבת בין השעות 10:00-16:00.  

איפה: צומת יד מרדכי

פרטים נוספים: 077-7295880

 צילום ליבנת גינזבורג

יריד בקיבוץ ניר עם

הפעלות ספורט ופינת ג’מבורי, הפעלת קרקס, אוהל , בדואי, פינת ליטוף, דוכני  עבודות יד, דוכני מזון, מדשאות ועוד. הכניסה ללא תשלום. הפעלות בתשלום.

מתי: שבת בין השעות 10:00-15:00

איפה: קיבוץ ניר עם

פרטים נוספים: 050-6841384

 

תצפית על המרחב הגיאוגרפי

תצפית על תל ג’מה ותצפית על מאגר מים נחל עוז. לרגל הפסטיבל, מארחים חיילי האוגדה את אזרחי ישראל לתצפית ייחודית באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, על המרחב הגאוגרפי כולל הסבר על רצועת עזה, ועל המרקם הייחודי שנוצר במקום בעקבות המצב הביטחוני. בהדרכת חיילי אוגדת עזה.

מתי: שעות : 9:00-14:00

איפה: תל ג'מה

 

תל ג'מה לבאר דקלים

נעלה על התל העתיק גמה משם נזכה לתצפית יפיפייה על צפון מערב הנגב, רצועת עזה, נחל הבשור ונחל גרר. נראה חרסים רבים שמצביעים על היסטוריה עשירה ומרתקת בתל ועל התיישבות עתיקה באזור עוד מהתקופה הכלקוליתית. נצא למסלול מעגלי באזור, בדרך נפגוש פרחים, ציפורים, ועדויות נוספות רבות להתיישבות האדם באזור עוד מתקופות קדומות. משך הטיול  – בין שעתיים לשלוש.

מתי: שבת בשעה 11:00

איפה: סמוך לצומת רעים

פרטים נוספים: 077-7295779

 

טיול בשמורת כרמיה

טיול לשמורת כרמיה הירוקה והפורחת. מסלול המחבר בין הים לנגב, בו נכיר את בעלי החיים והצמחייה האופיניים לאזור בשילוב הסברים. מסלול הליכה מעגלי של כ-שעתיים, בדרגת קושי קלה המתאים גם למשפחות. הטיול הינו חלק מ”שביל הנגב המערבי” – מסלול שעתיד לקום בחודשים הקרובים במטרה לעודד אנשים לטייל ולפתח את האזור.

מתי: כל שישי ב-11:00

איפה: בכניסה לשמורת כרמיה

 

אל שדות המרעה ומרבדי כלניות

נצא לסיור בהדרכת קק"ל החוצה שדות חקלאים מעובדים, שדות כלניות והרבה היסטוריה. נכיר את נחל שקמה, החי והצומח הייחודים לאזור ובדרך נכיר את ההיסטוריה של האזור כולל שרידי כפר שננטש, שדות מרעה ומרבדי כלניות.

מתי: ימי שישי שעות הסיורים: 9:30, 11:30, 13:30 

איפה: יער ארז

דרום אדום. קרדיט: דודו גרינשפן קק"ל

שוק גבינות מחלבת בארי - כשטבע ומסורת נפגשים - גבינות בעבודת יד

שוק גבינות בוטיק מחלב בקר, המיוצרות בעבודת יד(כשרות), כולל טעימות והסברים.  הכניסה חופשית.

מתי שישי, 10:00-15:00

איפהקיבוץ בארי, ברחבת "לה מדווש" בכניסה לקיבוץ בארי

פרטים נוספים בטלפון 077-7295767 

שוק גבינות מחלבת בארי

אתר ראשונים (ליד רוחמה)

הבאר הציונית הראשונה בנגב, חלוצי ההתיישבות בנגב הקימו חווה ברוחמה וחפרו באר עמוקה, בשנת 1913. המבקרים מוזמנים לחוות את סיפורה של החווה ושל ההתיישבות באזור וגם, ממש כמו אז, לקחת חלק בחוויית שאיבת המים, הנשאבים במשאבת הענק ששוקמה ושוחזרה. הדרכה של קק"ל שתביא לכם הצצה נדירה אל קו המים ההיסטורי, סיור בבתרונות רוחמה תצפית אל המרחב סיור רכוב במרחב חקלאי לצד שמורת טבע, יער ונוף טבעי פורח. ללא תשלום.

מתי: ו: 9:30-15:00

איפה: אתר ראשונים ליד רוחמה

 

חניון רעים דרך "מתקני המים"

טיול בהדרכת קק"ל. המסלול משלב כמה נקודות עניין – נחל גרר, בו תוכלו לראות את בארות המים שנחפרו, הגבים בנחל ואת בורות המים. טיול רגלי עם נוף עוצר נשימה של מצוקי נחל גרר, בלב חורשות קק”ל עטורות פריחה וסיפורי התיישבות באזור לפני קום המדינה. משך הטיול – כשעה וחצי.

מתי: ימי שישי, שעות הסיורים: 9:30, 11:30, 13:30

איפה: הכניסה בסמוך לבאר המים בכניסה לחניון, ללא תשלום.

 

המאהל "בין שדרות לירושלים" – נתיב העשרה

מיכה ביטון – זמר ויוצר בהופעה אינטימית, מארח באוהל מרוקאי בחצר הבית, שר משיריו ומספר על ילדותו בעיר הולדתו שדרות, הבדלי תרבויות -אשכנזים ומזרחיים, ישראל הישנה, העלייה של הוריו ממרוקו למעברה, משבר זהות, המעבר למשפחה אומנת בירושלים לביתה של הסופרת גלילה רון פדר עמית, על השראתו כגיבור סדרת הספרים “אל עצמי”, על המעברים והמשברים שהיו בדרך. בנה את ביתו במושב נתיב העשרה עם בת המקום, מספר על החיים כאומן יוצר וכאיש משפחה לארבעה ילדים שנולדו למציאות ביטחונית מורכבת על גבול עזה. על ההתמודדות והקשיים ועל היופי והאופטימיות והכמיהה לשלום.

מתי: שישי 10:00-15:30

איפה: מיכה ביטון, נתיב העשרה בוויז

 

נתיב לשלום

“נתיב לשלום”- הגעה למרכז המבקרים, צפייה בסרט: “החיים בצל החומה”, סיפור על מציאות ביטחונית, חוסן קהילתי וחיים יפים ושמחים במושב נתיב העשרה. לאחר מכן כל מבקר מוזמן לבחור אבן קרמית צבעונית, לכתוב עליה משאלה אישית ולהדביקה על חומת המגן בישוב.

נתיב לשלום הינה יצירת פסיפס משותפת, של אלפי אנשים יחדיו, למען התקווה, האהבה והשמחה בין בני האדם, היצירה נמצאת על חומת המגן בסמוך לבתי מושב נתיב העשרה.
היצירה הנראית למתבונן משני צידי החומה, משתרעת על גבי חומות המגן האפורות ומשנה לחלוטין את אווירת המקום. במרכז המבקרים חנות מזכרות.  לאורך כל ימי הפסטיבל, אנו מזמינים את הציבור להגיע לצפות בסרט במרכז המבקרים, לאחר מכן נסע יחדיו לחומה הצבעונית, נאיר עליה, נדביק אבני משאלות ונעשה שמח. הקרנת ערב- חמישי ב-20:00.

מתי: שעות פתיחה 9:00-16:00 לאורך כל השבוע כולל שבת, עדיף בתיאום מראש.

איפה: נתיב לשלום בנתיב העשרה

 

קטיף "אורי תותים"

חשבתם פעם לטייל בחממה ולהושיט יד למעלה לקטוף תות עסיסי ומתוק?! אורי ומשק פטקין מזמינים אתכם לחוויה חקלאית לכל המשפחה – קטיף עצמי של תות שדה תלוי, באווירה נעימה ובחממה מקורה. מוזמנים ליהנות ממראה מרהיב “שמיים של תות” – מראה קסום הנשקף מעל, בעת הקטיף. הפעילות בתשלום.

מתי: שישי ושבת בין השעות 9:00 – 14:00

איפה: אורי תותים

 

פעילויות משפחתיות וכתבי חידה ביער ניר משה

פינות יצירה, משחקי קופסא, משחקים של פעם, כתב חידה, פינת ליטוף, הכנת שתילים, הצגה לילדים, דוכני מזון ועוד. בשבת הקרובה ההצגה "בעקבות החידה האבודה". הכניסה למתחם חינם.

מתי: ימי שבת 10:00-16:00.

איפה: טלפון 077-7295883

 קרדיט יואב לביא קק"ל

שוק איכרים ומעצבים במושב כוכב מיכאל

במתחם ששימש בעבר כבית אריזה, מתקיים שוק על טהרת התוצרת המקומית ועבודת היד של תושבי הדרום. דוכני השוק כוללים מגוון ירקות ופירות טריים הישר מהשדה ודוכני אוכל מקומי - פסטות, מאכלי עדות אותנטיים בעבודת יד, לחמים באפייה מקומית, גבינות בוטיק, ממרחים, רטבים וריבות, שמן זית וזיתים, עוגות ועוגיות ובירת בוטיק. לצד דוכני האוכל יש דוכני מעצבים של תכשיטים, מוצרי תינוקות וילדים, פרחים, פרטי נוי לבית, עבודות עץ ומגוון מוצרי אומנות נוספים. בנוסף יתקיימו הפעלות לילדים והופעות מוזיקה.

מתי: שישי, 9:00-14:00

איפה: כוכב מיכאל

פרטים נוספים: 077-7295874

 

ברזיל טרופיקל בברור חיל

יריד ברזילאי: דוכני אוכל ושתיה, אסאדו ברזילאי, יצירה לילדים מסלול מיני גולף, טרמפולינה, מוסיקה ועוד. הכניסה חופשית.

מתי: שבת 15/02 בשעות 10:30-15:00

איפה: מגרש הכדורגל קיבוץ ברור חיל

פרטים נוספים: 0506362987

 

מחלבת צאלה

ליד מושב עין הבשור, שוכן משק צאן בו יש תוכלו לקנות גבינות, תוצרת חקלאית ומוצרי בוטיק תוצרת האזור.

מתי: שישי, 9:00-16:00

איפה: מחלבת צאלה

פרטים נוספים: 073-782-4661

 

יענים ובועות והפנינג בחווה

חוות אל היען מזמינה אתכם למפגש עם העוף הגדול ביותר על פני כדור הארץ – היען לצד שליו קטן, ארנב פלמי ענק וגדי שרק נולד.בשעה 12:00 תוכלו לשמוע הסבר על היען, לראות אותו מקרוב ולהצטלם איתו סלפי. בנוסף בשעות 11:00 ו-13:00 יתקיים מופע בועות סבון של ד”ר באבל. לאחר המופע תתקיים סדנת בועות סבון לילדים. עוד במקום: מעשנה ענקית וגריל בשרים מבית "שוק הפליאו"..

מתי: שישי, 31/1/2020, 10:00-15:00, שבת, 1/2/2020, 10:00-16:00

איפה: אל היען - חוות היענים

פרטים נוספים: 073-782-4416

 

ממדבר לנווה מדבר"

סיור לכל המשפחה בשבילי הקיבוץ הירוקים, בין העצים המוכרים לצמחייה הייחודית שנחקרה בגן הבוטני הייחודי של הקיבוץ. האגרונום רן פאוקר ילווה אתכם בשבילי הקיבוץ ויחשוף בפניכם את הסיפור הייחודי של המקום – איך חזון של גן פורח על שפת המדבר הפך למציאות. לאחר הסיור ניתן לסייר עצמאית בגן הבוטני “נקודה ירוקה”. “מספר המקומות מוגבל.

מתי: שישבת 10:00-16:00 בתיאום בהרשמה  

איפה: קיבוץ ניר עוז

פרטים: 077-7295820.

 

חגיגת דרום אדום בקיבוץ יד מרדכי

לכבוד החג, במשך 5 שבתות רצופות, ייהנו המבקרים מפעילות בבית הדבש והדבורה, שם יצפו המבקרים בכוורת אמיתית, ילמדו על סביבת חייה של הדבורה ויטעמו דבש טרי-. דבוראי מנוסה יפתח בפני המשפחות כוורת, מבעד לקיר זכוכית, וידגים כיצד פועלת הכוורת מבפנים. במהלך הפעילות הילדים יכינו נרות מדונג דבורים וכמובן יקנחו בטעימות דבש. 

בסיום הפעילות בבית הדבש ימתין למבקרים הטרקטור הקיבוצי , רתום לעגלה שיסייר בקיבוץ במהלכו ילמדו המבקרים על הרפת ותהליך החליבה, גידולי השדות והפרדסים וישמעו בתחנות הללו את סיפורו של יד מרדכי. בבית האוסף "קיבוץ של פעם"- יגיעו המבקרים אל מרכז  הטֶכְנוֹסְטַלְגְּיָה (טכנולוגיה של פעם) ביד מרדכי, המקום מאפשר לדורות הצעירים היכרות עם סוג אחר של טכנולוגיה, כזו שאינה דורשת מטען, אין לה שלט וגם לא מסך טאצ'. במרכז האוסף קיבוץ של פעם ייחשפו המבקרים ל"גאדג'טים" בתחומי החלקאות וחיי היום יום  בהם השתמשו החלוצים שהקימו את יד מרדכי. לאחר מכן מוזמנות המשפחות לסדנאות יצירה חווייתית בהן ילמדו להכין בעצמם: שבשבות, עציצים קטנים ועוד..

מתי: שבת בין 10:00-16:00

איפה: קיבוץ יד מרדכי

פרטים נוספים: תיירות יד מרדכי 08-6720559, 052-3923104

באדיבות תיירות יד מרדכי

בועות וחוויות בקלחים

דמות היתולית וצבעוניות אשר תשעשע את הילדים בסיפורים, הפעלות והפרחת בועות סבון.
הדמות תפעיל את הילדים בשילוב הסברים על האיזור עם הומור קליל ומופע בועות ענק.
לרגל הפסטיבל התמקמה לה הכבאית האדומה- “פודטראק” חדיש ומיוחד המתמחה במנות בשריות ומאפים מהטאבון . ניתן למצוא במקום גם מנות טבעוניות, מנות לילדים, שתיה ואווירה כיפית וצעירה. (בתשלום).

מתי: שבת: 10:00-15:00

איפה: קלחים, משק 24

 

חגיגה מסתובבת עם כלי בראשית

נפגש בחצר הסטודיו לפעילות ציורים בבוץ וצבע בתנועת האובניים, יצירת מנדלות מחומר ופסיפס צבעוני. בנוסף  – הולה הופ ענק ומופע המשלב להטוטים בבועות סבון, ליצנות ומופע תיאטרלי (11:00, 13:00).. עוד במקום: מרקים, פיתות ומטבלים צמחוניים ומכירת כלי קרמיקה. 

מתי: שבת, 10:00-14:00

איפה: מושב תאשור

פרטים נוספים: 072-331-1910

 

שביל הסלט

"שביל הסלט" הינו סיור חקלאי במושב תלמי יוסף, הישוב נמצא בחבל הבשור, "שביל הסלט" הינו עסק משפחתי שלכל אחד במשפחה יש את התרומה שלו. בשביל הסלט תוכלו להצטרף לסיור המספר את סיפור החלוציות והציונות של שנות האלפיים. במהלך הסיור עוברים המבקרים בחלקות חקלאיות שונות מקבלים הסבר המותאם לגיל המטיילים ורמת ההתעניינות שלהם ע"י צוות מקצועי של "שביל הסלט". במהלך הסיור תזכו להסבר ממצה על הפיתוחים וההמצאות הישראליות מקבלים המטיילים אפשרות לקטוף בעצמם מהשתילים (לאכילה במקום) ולהתענג על הטעם, הניחוח והבריאות שמספקת אדמת הנגב.

מתי: כל שישי שבת

איפה: מושב תלמי יוסף

פרטים נוספים: 072-2232931

 צילום דוד תפוחי

קטיף במשק 77

מוזמנים למשק 77 לחווית קטיף תותים מיוחדת במושב תקומה בנגב המערבי, הפעילות כוללת סיור בחממות האננסים. במשק 77 התותים גדלים בצורה ייחודית, על מצע מנותק מהקרקע התלוי באוויר על גבי ערוגות.

מתי: יום שישי 11:00-14:00

איפה: מושב תקומה, משק 77

פרטים נוספים: 072-3303153

 

מכייפים בקיבוץ כיסופים

מתחם אתגרי ענק עם פעילויות ללא הפסקה: גשר חבלים , קארטינג אופניים , אומגה, ועוד. הפעילויות מותאמות לילדים מכל הגילאים. מתחם יצירה, סדנאות, והפעלות לילדים –פעילויות אקולוגיות, סדאות גבס, עץ, קדרות באובניים ועוד.. שדרת דוכנים ייחודית – ספרים , תכשיטים, בגדים יד שניה, צעצועים ייחודיים, מוביילים ועוד… מתחם אוכל – בשרים מעושנים מבית “בון אפטיט”, פיתה דרוזית, תפו”א , חומוס , מיצים טבעיים ועוד… הצגות ילדים מבית “התיאטרון הנודד”- בשעות 12:00 ו 15:00 . סיור קסום בואדי כלניות – בואו לגלות איתנו את המקום הכי יפה והכי סודי של פריחת הכלניות.

מתי: שבת  15.2 וב29.2 בין השעות 10:00-16:00, הכניסה ללא תשלום.

איפה: קיבוץ כיסופים

פרטים נוספים: 077-7295840

 יער בארי. קרדיט: לימור אדרי קק"ל

משתלת בן בן

משתלה פורחת וססגונית ובה מבחר של צמחים ועציצים פורחים מחממת הגידול בנוסף ייבוא של צמחים יחודיים מהולנד. ניתן להשיג עצי הדר, תבלינים , שיחים, כדים ועוד.. מאהל בדואי הכולל פיתה לבנה, מעשנת בשרים, דוכני תוצרת חקלאית של מיטב מגדלי היישוב, קפה ומאפה. ניתן לתאם באמצע השבוע סיור מודרך “איך שתיל נולד” (לקבוצות בלבד)

מתי: שישי 9:00-14:00 ש: 9:00-16:30 , מאהל ודוכנים

איפה: מושב נתיב העשרה

 

חווית הקקטוסים

גן בוטני בו ניתן לראות, להכיר וללמוד על מגוון של אלפי קקטוסים וסוקולנטים מרהיבים ביופיים, לשמוע על כושר ההישרדות והריבוי של הצמחים, לטעום מפרי הקקטוס ולפגוש את הצמח הפלאי- צמח ההודיה. משך הסיור: שעה וחצי. במקום משתלת גידול ומכירה של קקטוסים וסוקולנטים פתוחה בימים א-ה

מתי: ה: 11:00-15:00 (יש צורך בתיאום מראש), ו: 10:30-14:00 (יש צורך בתיאום מראש)
ש: 10:30-15:00 (יש צורך בתיאום מראש)

איפה: מושב תלמי יוסף

איציק לוגסי יערן קק"ל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('09d2f033-9bec-491a-b93c-42a8a711de20','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33044,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה