קמפיין להעלאת המודעות לאלימות נגד נשים עלה בשלט חוצות ברחוב המשחררים

$(function(){setImageBanner('7c393260-25af-459c-9326-e40797cb1e35','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

עמית שמשון ממשרד RSBY נפגש עם מערכת באר שבע נט על מנת לשתף במיזם חשוב מאד אשר יוצא לדרכו היום בעיר.

קרדיט לתמונה - יובל אטיאס

בשנה האחרונה נראה כי מקרי האלימות בחברה הישראלית וכנגד נשים בפרט עלה מדרגה. מקרים כמו אלו של שירה איסקוב ומיכל סלע ז"ל תפסו את תשומת לב הציבור כמצופה באירועים שכאלו, אך נראה כי התופעה האיומה הזו אינה הולכת להיעלם. לשם העלאת המודעות לתודעת הציבור התאגדו יחדיו לאחרונה מספר חברות פרסום גדולות ברחבי הארץ והחליטו להצטרף אל הפרוייקט החשוב מאין כמותו של אחת – יעל ורד, המייסדת של המיזם אשר נקרא - "הבושה עוברת צד", קמפיין שהוקם על מנת לתת מודעות לאלימות נגד נשים דרך פרסום על ידי שלטי חוצות, פרסומות וקמפיינים ממונים על ידי המונים.

לדברי יעל ורד: לפני שנה נפל דבר; הירצחה (ע"פ החשד) של מאיה ווישניאק והיא עוד לא בת 22. ע"פ כתב האישום, חנק אותה בן זוגה עמית אלמוג עד שמתה, פיזר שטרות על גופתה בעודו שר והפיץ לחבריו הסרטון. מהיכרות עם משפחתה המדהימה, מייד מבינים כי אם מקרה כזו קרה להם, זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו. לכן, לא ייתכן שאנו כחברה ממשיכים להתנהל כרגיל, ועולם כמנהגו נוהג.  

מועד השנה לרצח ותאריך תחילת המשפט מהווים מבחינתנו נקודות ציון משמעותיות. את מאיה כבר לא ניתן להחזיר למשפחתה, אך חשוב שהצדק בבית הדין יעשה, וחשוב לא פחות לזכור ולהזכיר את המקרה לציבור הרחב, ע"מ שייעשה כל שניתן למנוע את הרצח הבא."

לפרוייקט חברו ליזמית יעל ורד בהתנדבות מלאה הגורמים הבאים: האמן שלום חנוך, ה-"ארט דירקטור" שחר אריאל וחברות השילוט: נור, אדרי, יוג', הדיה, טיימסקוור וCTV-.

אז עכשיו המיזם החשוב מגיע גם אל באר שבע, במרכזו יעמוד עמית שמשון, הבעלים של חברת השילוט והפרסום – RSBY אשר יושבים בשדרות רגר בשיתוף עם חברת ברעם, חברת שילוט ארצית שלוקחת גם היא חלק בפרוייקט. עמית הסכים להיפגש עימנו על מנת לשתף איתנו את הרעיון מאחורי המיזם אשר החל היום (יום ב'), במיקום אסטרטגי מאד – צומת וסרמיל בסוף רחוב המשחררים, שם תתנוסס לה תמונתה של מאיה ווישניאק ז"ל אשר נרצחה על ידי בן זוגה ולפני כמה ימים צויין יום השנה למותה.

בוא תספר לי קצת על המיזם?

יעל ורד גייסה כספים למאבק המשפטי של משפחתה של מאיה, היא זאת שגם אחראית לרעיון והיוזמת שלו, פה בבאר שבע אף אחד לא הרים את הכפפה ולי יש קיר בצומת מאד מרכזי.

חוץ מזה ששומעים על כך בחדשות אין באמת תהודה בנושא, השיח לא מספיק ציבורי, חברות פרסום שמגיעות לחשיפה של מיליוני אנשים לא באמת רצו לגעת בנושא. עכשיו יש פה שלט ענק שנפרס באיילון במשך שבועיים, ואני מקווה שיתחיל פה גלגל חיובי של שיחות בנושא, שזה לא יישכח, שאנשים ישמעו על זה.

מה הציבור צפוי בעצם לראות?

הם יראו תמונה של הבחורה הנפלאה הזו זכרונה לברכה, בצירוף משפט משירו של שלום חנוך "מאיה" – "כלום לא היה יפה כמו לקרוא לך מאיה". אנחנו רוצים לתת מודעות לסיפור שלה, שאנשים יעצרו ליד השלט וזה לא יעבור לידם.

האם משרדי פרסום לא חוששים מלגעת בנושאים כאלו?

זה נושא לא נעים, המיזם הוא חדשני ואני שמח שיש חלק שכן לוקחים. אם תשיב לב רוב המשרדים מעדיפים לא לגעת בנושאים כאלו וגם הפעם לא משרד פרסום התחיל עם זה, אלא יזמית בודדה, אין משרד קריאייטיב שרצה לגעת בזה. אנחנו בחברות השילוט פחות מפחדים מתאגידי ענק כמו שחברות אחרות מפחדות שיפספסו עבודות וקמפיינים נחשקים.

אתה חושב שיש מקום גם למיזמים אחרים כמו זה?

כל העולם עובר מהפכה, עכשיו עם מהפכת ME TOO , אני רק יכול לקוות שיהיו עוד מיזמים כמו אלו, יש הרבה מדיות שניתן לתרום בהם, אני מקווה שהרבה אנשים ייתנו יד ויעזרו, לדעתי אנשים בעמדת כוח בציבור ובעולם הפרסום בפרט צריכים לנקוט עמדה וגם פה בבאר שבע. 

 

רוצים ורוצות להשפיע? היכנו להדסטארט לגיוס כספים למשפחות:

https://beactive.co.il/project/63043

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('27f5fc21-a2ea-4700-8da5-ab57e4415127','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה