צל"ש השבוע: מתנדבי ארגון 'דור לדור'

$(function(){setImageBanner('f68281e0-fc93-4624-b3b1-2ac6570e3e69','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

הם דואגים להיות לצד אזרחים וותיקים כדי לארח להם חברה ולהפיג את תחושת הבדידות, ולסייע להם במידת הצורך. הכירו את מתנדבי ארגון 'דור לדור' בבאר שבע

קרדיט: ארגון דור לדור

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע, נפרגן למתנדבי ארגון 'דור לדור' בבאר שבע, אשר פועלים כדי לארח חברה לאזרחים מבוגרים וותיקים ולהפיג את תחושת הבדידות בקרבם. 

ארגון 'דור לדור' פועל על מנת לצמצם את הפער הבין דורי בישראל ולהקל על תחושת הבדידות של האזרחים הותיקים הבודדים. "מה שאנחנו עושים ביום יום שלנו זה ליצור חיבורים בין צעירים לבין אזרחים ותיקים. הגיל הממוצע של המתנדבים שלנו הוא עשרים ושמונה", מספרת לבאר שבע נט ג׳ני פינוס, בת 27, מנהלת הפעילות הארצית של ארגון 'דור לדור' ובאר שבעית במקור. 

בארגון קיימות שתי תכניות מרכזיות: עזרה בדרך- מוקד טלפוני (3284*) שפועל עבור האזרחים הוותיקים. הם מתקשרים למוקד עם צרכים נקודתיים ויומיומיים שיש להם (כמו תיקונים קלים בבית, ליווי לרופא, או רצון לשיחה על כוס קפה) והמוקד מפיץ את הבקשה למתנדבים הרלוונטיים באזור. "ככה כולם מרוויחים, האזרחים הוותיקים מקבלים סיוע והמתנדבים שלנו יכולים להתנדב במקום ובזמן שנוח להם, ללא התחייבות מראש", מסבירה ג'ני. תכנית נוספת של הארגון היא שעה שמחה - תכנית במסגרתה נפגשים אחת לשבוע אזרחים ותיקים ומתנדבים ועוסקים בתחביב משותף שיש להם. ככה שני הצדדים יכולים להנות ולחלוק את הזמן הפנוי שלהם. 

קרדיט: ארגון דור לדור

שתפי אותנו בסיפור מיוחד שזכור לך במיוחד מפעילות הארגון פה בעיר 

"פרויקט מיוחד שאנחנו מפעילים, בשיתוף בנק לאומי, נקרא "עד 120" במסגרתו הולכים מתנדבים לבקר אזרחים ותיקים בודדים ביום ההולדת שלהם כדי לאחל להם מזל טוב. היה לנו מקרה של אזרח ותיק בודד בבאר שבע, ללא משפחה שכבר שנים לא חגגו לו יום הולדת. אז שלחנו שני מתנדבים לביתו, עם בלונים, עוגה ובעיקר הרבה רוח טובה ורצון לשמח אותו. הוא התרגש עד דמעות מכיוון שכבר שנים אף אחד לא חגג ולא ציין את יום הולדתו". 

השבוע למשל, יצאו מתנדבי ארגון 'דור לדור' בבאר שבע לבתים של אזרחים ותיקים ברחבי העיר כדי לחגוג איתם את חג החנוכה ולעשות להם קצת שמח וטוב על הלב. "קבוצות של מתנדבים יצאו להדליק איתם חנוכייה, לעשות להם שמח ולהפיג את תחושת הבדידות שרבים מהם חווים, במיוחד בזמן החגים", מספר לנו לוטם, מוביל ארגון 'דור לדור' באר שבע. 

האם אתם מחפשים מתנדבים נוספים? איך אפשר לקחת חלק ולסייע? 

"בבאר שבע יש לנו קהילה מדהימה ומחויבת של כארבע מאות מתנדבים ואנחנו תמיד מחפשים מתנדבים חדשים שיוכלו להצטרף. ניצן להיכנס לאתר שלנו או לדף helpontheway.app כדי להתרשם עוד קצת ממה שאנחנו עושים. אנחנו גם נשמח לארגונים מהדרום שירצו להצטרף להתנדבות מיוחדת שאנחנו עושים סביב החגים, כמו שיפוץ בתים, חלוקת משלוחי מנות בפורים, הדלקת נרות בחנוכה וכדומה". 

קרדיט: ארגון דור לדור

מה החשיבות בעינייך של העשייה בארגון ועשיית למען הקהילה? 

"אנחנו מאמינים שמה שאנחנו עושים הוא משמעותי מאוד לשני הצדדים. בעינינו, אין במערכת היחסים שבין המתנדב לאזרח הוותיק יחסים של נותן ומקבל אלא שני הצדדים נותנים ומקבלים. מהמקום הזה נוצרים סיפורים מרגשים מאוד של חברות אמיתית שנרקמת. אנחנו מאמינים שזה התפקיד שלנו בשרשרת הדורות, לדאוג לדור ההורים והסבים שלנו כמו גם הזכות שלנו ללמוד מהם ולאפשר להם לחלוק איתנו את הסיפורים וניסיון החיים שהם צברו". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e31f1561-2c58-4e61-8c2e-0125c0dedfbd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה