צל"ש השבוע: מיזם 'משהו מתוק לנשמה'

$(function(){setImageBanner('f930225c-edf2-4bb1-bebd-2a4c003b4266','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מיזם 'משהו מתוק לנשמה' הגיע גם לבאר שבע. זהו מיזם התנדבותי בו אופים המתנדבים עוגות לאנשים בודדים כדי שיוכלו להעביר את סוף השבוע עם משהו מתוק

תושבי באר שבע והסביבה ידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לתושבים ומיזמים חברתיים שראויים לפרגון על עשייה חברתית מבורכת למען האחר. השבוע, נפרגן למיזם 'משהו מתוק לנשמה'. זהו מיזם חברתי התנדבותי, ללא מטרות רווח, במסגרתו אופים ומחלקים עוגות לאנשים בודדים שצריכים משהו מתוק לנשמה בסופי שבוע. את המיזם הקים איתמר גלזר, סטודנט להנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון ואופה חובב.

המיזם הוקם לפני מספר חודשים בעקבות חוויה אישית שעבר איתמר. הוא סיפר לנו על כך: "הרעיון נבע ממשפט שטומי לפיד אמר פעם "תשעים אחוזים מבעיות העולם אפשר לפתור בעזרת עוגת גבינה טובה"... לפני כמה חודשים אמא של חברה טובה חלתה בסרטן ואמרתי לעצמי שלסרטן אני לא יכול לעזור אבל לפחות לעשות טוב אולי כן. אז שלחתי למשפחה שלה עוגה ואת המשפט של טומי לפיד. ראיתי כמה זה עושה טוב וכמה כוח זה נותן והחלטתי להרחיב את המיזם לעוד אנשים". איתמר העלה פוסט בקבוצה בתל אביב וזכה להיענות גדולה. הוא הרחיב את המיזם שפועל כעת בתל אביב ובאר שבע ועתיד להתרחב גם לערים נוספות במרכז.

 צילום פרטי

איך אתה מממן את המיזם בתור סטודנט?

"המון אנשים שואלים אותי את זה... אני תמיד אומר שהכל בחירה, כי הסיפוק שאני מקבל מחלוקה כל סוף שבוע נותן לי הרבה יותר כוח מאשר טיסה לחופשה בבודפשט למשל. אז אני פחות טס ופחות מבזבז במסעדות אבל אני ממש נהנה להוציא את הכסף שלי על חלוקת עוגות ולשמח אנשים. הסיפוק שאני מקבל מזה שווה את לי את העלויות הגבוהות של המיזם הזה".

"כיום אני נעזר בעוד מתנדבים שאופים ומחלקים עצמאית את העוגות. אנחנו עובדים בבאר שבע ובתל אביב ומתרחבים בקרוב לאיזור השרון ורמת גן. יש לנו עמוד פייסבוק ואינסטגרם וקבוצת וואטסאפ וטבלת שיבוצים בה כל אחד משתבץ עצמאית, אופה עוגה ומחלק אותה למי שהוא רוצה לעשות לו קצת מתוק בנשמה", מסביר איתמר. קהל היעד של חלוקת העוגות הם, למשל, ניצולי שואה, חיילים בודדים, נוער בסיכון, בעלי צרכים מיוחדים, קשישים וכדומה. בעיקר אנשים שצריכים קצת מתוק על הנשמה, מחדד איתמר. הפעילות בבאר שבע התחילה רק בשבוע שעבר ויש צורך באנשים נוספים שיצטרפו ליוזמה. "כמובן שנשמח לעוד עזרה בבאר שבע- גם אנשים שיעזרו לאפות וגם אנשים שמכירים כאלו שישמחו לקבל את התוצרים".

 צילום פרטי

איך התחושות אחרי שנותנים עוגה למישהו שזקוק לכך? ספר קצת על התגובות שאתם מקבלים

"אני נתקל בהמון אנשים מאוד בודדים, אנשים שהחברה לא רואה אותם ורואה כמה הם שמחים לקבל עוגה או יחס. מישהו שישב איתם לקפה, ישאל מה שלומם, יקשיב איך עובר להם השבוע. אותי החלוקה של יום שישי ממלאת באנרגיה לכל השבוע. אני ממש מחכה לאפות בחמישי בערב ולצאת לחלק את זה. יש לי אנשים שאני הולך אליהם כבר באופן קבוע. למשל לאה, שהיא ניצולת שואה בת 95 שאין לה אף אחד בעולם, ומרוב שהתקרבנו היא כבר אומרת לי מתי יוצאת לי עוגה טעימה ומתי לא... אני מקבל הרבה תגובות, אנשים לומדים להעריך את זה שמבקרים אותם, אנשים מאוד מפרגנים ומנסים לעזור איך שהם רק יכולים".

מה החשיבות בעינייך של עשייה חברתית למען הקהילה?

"אני לא מנסה להיות קדוש מעונה, אני פשוט מצאתי משהו שאני מאוד נהנה לעשות, שהוא האפייה, ולקחתי אותו צעד קדימה כדי לעשות למען האחרים. אני חושב שבסוף אם כל אחד מאיתנו ימצא את מה שהוא אוהב לעשות ואת מה שהוא טוב בו ויעשה איתו טוב לחברה- העולם שלנו יהיה הרבה הרבה יותר טוב".

 איתמר גלזר מייסד המיזם. צילום פרטי

מעוניינים לסייע ולקחת חלק?

בקרו בעמוד הפייסבוק 'משהו מתוק לנשמה': https://www.facebook.com/itosh7/

או דברו עם איתמר במספר: 0526493290

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e1fd9b9c-3bd8-4c3e-bf3c-43dca58aee3d','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה