צל"ש השבוע: יניב סקירה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2d6c06bf-950b-481f-a600-51836f8074a5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('2d6c06bf-950b-481f-a600-51836f8074a5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33743,'Image','');},7]]);})

הוא מנהל את מרכזי הטניס בבאר שבע ובאזור הדרום, כשהוא שם דגש על חינוך למצוינות וערכים, תוך קידום תכניות קהילתיות, יצירת סביבה תומכת והנגשת הטניס לכלל האוכלוסיות. הכירו את יניב סקירה

ישנם תושבים הידועים בעשייה החברתית המאפיינת אותם, והפעם אנחנו רוצים לפרגן להם. מידי שבוע נחלק את 'צל"ש השבוע' לאנשים שראויים לפרגון על העשייה החברתית שלהם למען האחר. השבוע, אנחנו רוצים לפרגן יניב סקירה. יניב, בן 36 נשוי ואב לילד, הוא מנהל מרכז הטניס בבאר שבע מזה עשור ומנהל גם את כל מרכזי הטניס בדרום. יניב הפך את מרכז הטניס לכזה שמוביל למצוינות תוך שימת דגש על מיזמים חברתיים ותכניות קהילתיות אשר ינגישו את הספורט לכלל האוכלוסיות.

יניב סקירה. צילום באדיבות המצולם

טניסאי מילדות

יניב נולד וגדל בבאר שבע בשכונה ב' וכבר מגיל צעיר החל לשחק טניס בעצמו במרכז הטניס של באר שבע. "התחלתי לשחק טניס בגיל צעיר, הצטרפתי למרכז הטניס בתור ילד והייתי שחקן תחרותי. הייתי מגיע למרכז 5 פעמים בשבוע ובהמשך גם הצטרפתי לכיתת מצוינות לספורט במקיף ח' שם למדתי, כך ששילבתי את הטניס ואת הלימודים", נזכר יניב. "בגיל 18 הייתה לי אפשרות לקבל ספורטאי מצטיין בצבא כי הייתי שחקן תחרותי אבל בחרתי ללכת לשרת בקרבי". יניב שירת ביחידת "עוקץ" במשך שש שנים כלוחם ומפקד וכיום עדיין פעיל בשירות המילואים ביחידה. "מרכז הטניס והספורט בו עסקתי כנער עזר לי הרבה בשירות הצבאי. זה העניק לי ערכים, כושר גופני, משמעת עצמית... ויתרתי על החלום לשחק בצורה מקצוענית כדי לתרום ולשרת שירות משמעותי בצבא. אני לא מתחרט בכלל כי השירות ביחידה היה משמעותי ותרם לי הרבה בחיים", מדגיש יניב.

אחרי השחרור מצה"ל יניב עשה תואר ראשון במינהל ומדיניות ציבורית במכללת ספיר ואז קיבל את הפנייה ממרכז הטניס. המרכז נפתח בנובמבר 1991 עבור תושבי באר שבע ויישובים סמוכים כגון עומר, מיתר, רהט, להבים והקיבוצים להב, חצרים ובית קמה. במרכז שמונה מגרשים מוארים, אצטדיון בעל קיבולת של 600 צופים וחדר כושר המותאם לנכים. המרכז מפעיל תכניות טניס לכל הגילאים, ועורך גם פעילויות קהילתיות. במרכז הטניס מתקיימות במהלך השנה תחרויות פנימיות, אזוריות, ארציות ובינלאומיות. השבוע, למשל, מתקיים במרכז הטניס בבאר שבע טורניר הטניס הבינלאומי ה-ITF ג'וניור. 32 שחקנים ו-32 שחקניות מרחבי העולם כבר כאן ויקוו להניף את הגביע בסוף השבוע. "שחקנים מגיעים אלינו מכל העולם וזה כבוד גדול, אנחנו מאוד אוהבים לארח ומקבלים פידבקים חיוביים על כל המתקנים ועל האירוח", מוסיף יניב.

צילום באדיבות המצולם

טניס של ערכים

"לפני עשר שנים פנו אליי והציעו לי לנהל את המרכז וזו הייתה סגירת מעגל עבורי. כמובן ששמחתי, יש כאן גם הרבה חבר'ה שגדלו איתי בתור ילדים וכעת הם גם חלק מהצוות המקצועי", מספר יניב. מרכז הטניס בישראל הוא מלכ"ר (מוסד ללא מטרות רווח) שפועל רבות בתחום הקהילתי, אחת מהסיבות בגינן יניב התחבר כל כך לעשייה הזו. יניב מוסיף: "מלבד תכניות הטניס לכל הגילאים יש לנו גם הרבה תכניות קהילתיות, חשוב לנו להנגיש את הספורט לכולם. יש לנו תכניות לנוער בסיכון, תכנית דו קיום, תכנית מצוינות, תכנית לילדים עם מוגבלויות ועוד. ילדים מגיעים לכאן ועושים שיעורי בית, לומדים, מקבלים אוכל חם... זה כמו בית שני עבורם".

אתה מרגיש שהטניס עוזר לאותם ילדים להשתפר?

"אין ספק, הסביבה היא טובה ותומכת. אתה נותן להם הזדמנות להתקדם ולהצליח בדרך אחרת. הם גם פועלים באורח חיים בריא יותר, משחקים בטניס שהם אוהבים וגם מקבלים ערכים נוספים כמו משמעת, חיזוק ביטחון עצמי, עבודה בקבוצה, קבלת האחר. זה המוטו שלנו, אנחנו רוצים להביא אלפים למרכז הטניס. אנחנו מאמינים שהאלפים יהפכו לאלופים ואלופים יביאו לנו אלפים. אנחנו מעצבים אלופים לחיים, הם לאו דווקא צריכים להיות ראשונים ולזכות בתחרויות, כל אחד הוא אלוף בפני עצמו בהתמודדות שלו ובמחויבות שלו. אנחנו מאוד מעריכים את זה אצל הילדים שלנו כאן במרכז, במיוחד היום שכל הילדים נמצאים במסכים כל הזמן, בפורטנייט, ברשתות החברתיות, בטלפונים... אנחנו מאמינים בפעילות שלנו ובספורט ואנחנו גם רואים תוצאות".

יניב סקירה. צילום באדיבות המצולם

ספורט נגיש לכולם

יניב מדבר על המודעות של הורים רבים לחשיבות הפעילות הגופנית אצל ילדים כבר מגיל צעיר, במיוחד בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים. "אם אנחנו בעבר בתור ילדים היינו כל היום בחוץ, משחקים ומאוד פעילים, היום זה לא ככה", אומר יניב, "ההורים יותר מגוננים על הילדים והם פחות בחוץ ועושים פעילות גופנית, לכן פעילות המרכז כל כך חשובה עבור הילדים ובני הנוער". המרכז נגיש יותר גם לאוכלוסיות שפעם לא יכלו להרשות לעצמם את הציוד וההשקעה בתחום. "אנחנו נותנים מענה לכולם ואם למישהו יש בעיה כלכלית הוא יקבל פתרון וסיוע. אנחנו משתדלים לסבסד את הפעילות ודורשים סכומים סמליים. היופי הוא גם הפעילויות מעבר לטניס שמתקיימות במרכז, נסיעות לחרמון, מחנות קיץ, קייטנות, נסיעות לחו"ל ועוד. בגלל זה אני מאוד אוהב את העבודה שלי ואת מה שאנחנו עושים".

ידעת שאתה רוצה להמשיך ולעסוק בטניס גם אחרי שעזבת את התחום בשירות הצבאי?

"ידעתי שזה משהו שאני מאוד אוהב לעשות, אני עדיין משחק בשביל הכיף כתחביב. בעיני מה שחשוב בתחום זה ההשפעה שיש לנו על ילדים ובני נוער וחינוך דרך ספורט. לראות ילדים שגדלים אצלך במרכז הטניס כמו שאני גדלתי בו, זו תחושה מדהימה. אנחנו רואים נערים שיוצאים לקורס מדריכים, מתגייסים לצבא ושומרים על קשר... זה מאוד חשוב ומשמעותי לי באופן אישי".

צילום: פרטי

מקדמים את הפריפריה

חוץ מהמרכז בבאר שבע, כאמור, יניב מנהל בשנים האחרונות גם את כל מרכזי הטניס בדרום- אופקים, ערד ואשקלון ומאמין מאוד בפיתוח הספורט בכל האזור. "בתור מי שגדל בדרום בבאר שבע אני מאוד מחובר למקום ואוהב את הדרום, חשוב לנו לפתח את הספורט ואת הטניס גם בפריפריה, להגיע לכולם ולהנגיש את הספורט הזה. אנחנו מאוד תחרותיים מול מרכז הארץ, תחרות חיובית בה חשוב לנו להראות שהטניס מוביל ומצוין גם בדרום", מוסיף יניב. הוא מספר על האמון שמקבל מרכז הטניס בבאר שבע ממרכז לטניס בישראל ועל ההתרחבות העתידית של המרכז.

"אנחנו בשלבים מתקדמים לקראת הרחבת המרכז בבאר שבע, יש תכנון לבניית ארבעה מגרשים נוספים, מגרש כדורגל, בריכת שחייה, חדר כושר גדול. מדובר בפרויקט בשיתוף פעולה עם עיריית באר שבע ותורמים שלנו מחו"ל ובעוד כמה שנים זה יהיה אחד המרכזים לטניס המשמעותיים בישראל", אומר יניב. הוא מציין כי בשנים האחרונות העיר באר שבע עשתה קפיצה משמעותית בכל מה שקשור בספורט, בכלל התחומים, וזה מסב גאווה רבה. "גם אנחנו בתחום הטניס ממשיכים לגדול ולהתפתח ויש לזה חשיבות מכרעת עבור הילדים ובני הנוער", מסכם יניב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1b081d9a-6c7f-4af4-836f-bf0c47bfcbfc','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה