מפגשים מהסוג הבין דורי: כשבני נוער וגמלאים נפגשים בפארק ההייטק בכל שבוע

$(function(){setImageBanner('d3b3c2dc-deaa-4e21-9ac0-ca9ac489c5ea','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תכנית We Connect אשר מתקיימת זו השנה הראשונה כפיילוט, מוכיחה שאין גבול לחיבורים שעולם היזמות והטכנולוגיה יכולים להציע. בני נוער וגימלאים נפגשים בכל שבוע בפארק ההייטק של באר שבע ומגשרים על הפער הבין דורי באמצעות טכנולוגיה

תכנית ייחודית בשם WE CONNECT, אותה מפעילה קהילת Tech7 Juniors, מתקיימת בבאר-שבע בחודשים האחרונים. התכנית מורכבת מעשרה גמלאים ועשרה בני ובנות נוער שמתכנסים אחר הצהריים בכל שבוע פארק ההייטק. בתחילה הם עוברים יחד תכנים משותפים  כגון שיווק, עמידה מול קהל, חשיבה יצירתית, קהילות וסייבר, ולאחר מכן בני הנוער עובדים עם הגמלאים על אתגרים דיגיטליים- לימוד אפליקציות ועבודה עם מכשיר הסמארטפון. כך, נוצרה לה שותפות מיוחדת במינה- מגשרים על הפער הבין דורי בתוך חברות הייטק.

התכנית הינה יוזמה של קהילת Tech7 Juniors, שלוחת הנוער של ארגון הגג ליזמות וטכנולוגיה בדרום Tech7. Tech7 הוא ארגון המתמחה בבניית אקו-סיסטמים טכנולוגים ומפתח את תחום היזמות והטכנולוגיה בנגב. הארגון פועל דרך ארבע קהילות המונות 15,000 יזמים ו120 סטרטאפים. קהילת הנוער, Tech7 Juniors מונה מעל 1000 יזמים צעירים ומפעילה השנה 9 תכניות יזמות שונות ולאחרונה אף קיבלה את פרס באר שבע לנוער מתנדב. אחת מהתכניות שמפעילה הקהילה היא WE CONNECT אשר מתקיימת במימון קרן יק"א בישראל, המקדמת מזה 120 שנים את החינוך החקלאות והתיירות בגליל, בנגב ובערבה. ובתמיכת CDI-NEGEV- מרכז לחדשנות דיגיטלית ראשון מסוגו בישראל המתמחה בחדשנות בגיל השלישי.

קרדיט TECH7

מתחברים דרך הטכנולוגיה

כיום בבאר שבע ישנם כ-30,000 אזרחים ותיקים (על פי נתוני הביטוח הלאומי). בתום פרק העבודה ועם הפרישה לגמלאות, רבים מוצאים את עצמם ללא מסגרת השתייכות ולעיתים חווים תחושת בדידות. בנוסף, עם התקדמות הטכנולוגיה נוצרים פערים דיגיטליים בין בני הגיל הראשון, השני והשלישי, המובילים לתחושת חוסר רלוונטיות וניתוק בקרב שכבת הגיל המנוסה והוותיקה ביותר. על כן, הדרך להתמודד עם האתגרים הללו היא לחבר בין קהילת נוער וקהילת גמלאים. התכנית מתקיימת מידי יום חמישי בפארק ההייטק בעיר. את התכנית מרכזת עדן ביטון, בוגרת מקיף ז' בעצמה: "בתור מי שגדלה בעיר בתקופה שבה לא היו כל כך הרבה אפשרויות בתחום הטכנולוגיה, מרגש לראות שהיום בני הנוער יכולים להגיע אחר הצהריים לחברות הייטק, ולשלב בזה פעילות חברתית שמגדלת אזרחים אחראיים".

המפגשים מורכבים מתכנים טכנולוגים אותם עוברי בני הנוער והגמלאים יחד, בנושאים כמו סייבר, חדשנות והקמת סטרטאפ, כאשר התכנים מועברים על ידי עובדי חברות הייטק ובעלי חברות הזנק. השלב השני במפגש מוקדש לאוריינות דיגיטלית בה בני הנוער מסייעים לגמלאים להתמצא באפליקציות דיגיטליות כגון דואר, בנק, רשתות חברתיות ועוד. "הבנתי בתכנית שכיף לתרום לקהילה, לעבוד עם הגמלאים זה נותן כוח, וזו תחושה טובה לעבוד איתם. הרגשתי שהיה לי מה לתת מעצמי, היו כאלה שלא ידעו בכלל ויכולתי לתרום להם", מספר אלירן אלמו, בן 17 ממקיף רבין שמשתתף בתכנית.

קרדיט TECH7

דור למען דור

אפשר לראות ולשמוע ממשתתפי התכנית ששני הצדדים מרוויחים. התלמידים מקבלים חשיפה לחברות הייטק, סדנאות תוכן מעשירות המעניקות להם כלים לעתיד, חיבור ליזמות ויזמים בכירים בתעשייה הישראלית. והגמלאים מקבלים תמיכה דיגיטלית, חיבור לדור הצעיר ונשארים מעודכנים בעולמות הטכנולוגים. "הגעתי לתכנית כחלק משעות התנדבות שאני צריכה לעשות, יש לי התנדבות נוספת והחלטתי לקחת עוד אחת ולהצטרף לתכנית כי זה באמת חשוב לגמלאים, שאין מי שבדרך כלל יעזור להם וקשה להם קצת יותר להבין מאחרים. ראיתי בזה יוזמה יפה ורציתי להצטרף", שיתפה מור ממקיף ו' שמשתתפת בתכנית יחד עם סבתא שלה, דורית, הגמלאית.

במה העבודה עם הגמלאים תרמה לכם?

אלירן: "העבודה עם הגמלאים תרמה לי בכך שהבנתי כמה חשוב לעזור לאנשים אחרים, בלי שום קשר למי הם, זה נתן לי הרגשה טובה".

מור: "הרגשתי שהיה לי מה לתרום מהידע הטכנולוגי שלי, חלק מאלו שעזרתי להם דווקא ידעו הרבה אבל תמיד יש מה לתת, תמיד יש אפליקציות חדשות וחידושים טכנולוגיים. אז בני נוער שהם יותר בקידמה, יותר צעירים ומבינים, יכולים לעזור להם. לפעמים אין מי שיעזור להם והם צריכים את העזרה הזו. מאוד נהניתי וסבתא שלי למדה המון מהתכנית".

 קרדיט TECH7

יהודית שרביט, סמנכ"לית תפעול ב Tech7 ויוזמת התכנית, מספרת: "קהילת Tech7 Juniors חרטה על דגלה לגדל את דור היזמים הבא של הדרום, ועל כן אנו גאים במיוחד ביצירת שיתוף הפעולה הייחודי עם קרן יק"א ומרכז CDI-NEGEV . לאחר עבודה משותפת התכנית יצאה לפועל ולמיטב ידיעתנו זוהי התכנית היחידה בארץ אשר משלבת גמלאים ונוער לפעילות משותפת בליווי עובדי הייטק.

אנו מאמינים שחשיפת הנוער לעולמות היזמות והטכנולוגיה דרך תרומה לקהילה ועבודה עם גמלאים, מגדלת דור אזרחים פעילים, יזמים חברתיים-טכנולוגים אשר מודעים לאתגרי החיים ורואים את חובתם להיות חלק מהשינוי החברתי המתמיד שלנו כאזרחי המדינה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6ed39a48-fe3a-4c2b-8845-9a187cffa9f1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה