מה היה המיזם הטכנולוגי המצטיין של תכנית JUMP? כל הפרטים מאירוע השיא וההזדמנויות הטכנולוגיות של היזמים הצעירים בנגב

$(function(){setImageBanner('593a19d0-3379-460a-89ea-4fb43884f367','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

ביום שני האחרון התקיים אירוע הסיום של תכנית JUMP, האקסלרטור ליזמים צעירים בנגב, מבית היוצר של Tech7Starter. התכנית פונה ליזמים בראשית דרכם לשם קידום יזמות טכנולוגית בנגב. אז מה היה המיזם הזוכה? כל הפרטים בכתבה

ביום שני האחרון התקיים אירוע הסיום של תוכנית JUMP, האקסלרטור ליזמים צעירים בנגב. באירוע ה-DEMO DAY, הסטארטפיסטים הצעירים הציגו את תשעת המיזמים עליהם עבדו בחודשים האחרונים בפני משקיעים והקהל הרחב. הזוכה בתחרות האירוע הוא המיזם- Future Perfect העוסק באנרגיה מתחדשת ושינוי תפיסתי של הולכת חשמל ביחס למקובל כיום. אשל ליפמן, המנכ"ל והבעלים של הסטארטאפ הצעיר: "שמחתי מאוד על הזכייה, העבודה הקשה באמת היא בפיתוח האמיתי - וזה רק מתחיל".

תוכנית JUMP הפועלת זה השנה הרביעית, היא תוכנית מבית היוצר של Tech7Starter, קהילת היזמים הצעירים של ארגון Tech7 אשר פועל לקדם יזמות טכנולוגית בנגב. התכנית מהווה אקסלרטור ליזמים צעירים בנגב, כלומר תוכנית משולבת המוגבלת בזמן ידוע מראש בו ישנה עבודה אינטנסיבית ומעטפת המאפשרת לסטארטאפים בשלבים שונים להתפתח ולהתקדם. התוכנית פונה ליזמים בראשית דרכם, משלב הרעיון הראשוני ומלווה אותם במשך שלושה חודשיים אינטנסיביים בהם הם עוברים הרצאות תוכן שונות מעולם היזמות על השלבים השונים בבניית סטארט-אפ ובנוסף, הם מלווים על ידי מנטורים מהתעשייה אשר תורמים להם מהידע והניסיון הרב שרכשו ובכך עוזרים להם לקדם את המיזם.

 צילום אושר בן שטרית

ביום שני האחרון התוכנית הגיעה אל סיומה באירוע ה-DEMO-DAY, בו הסטארטפיסטים הצעירים הציגו את המיזמים שלהם בפני משקיעים והקהל הרחב. כל אחד מתשעת המיזמים של המחזור הרביעי של תוכנית JUMP קיבל חמש דקות בלבד למצות ולהעביר את הרעיון שלהם שעליו עמלו ועבדו רבות בפני חבר השופטים והקהל. בסוף האירוע דורגו המיזמים השונים על ידי הקהל וחבר השופטים והוכרזו שלושת המנצחים של האירוע.

הזוכה בתחרות האירוע, כאמור, הוא המיזם Future Perfect העוסק אנרגיה מתחדשת ושינוי תפיסתי של הולכת חשמל ביחס למקובל כיום, אותו יזם אשל ליפמן, בוגר תואר בהנדסת חשמל מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. "הרעיון של המיזם של הצוות שלנו, התפתח אחרי שהות של שנה באוסטרליה שם עבדתי כמהנדס חשמל במדינה גדולה, ובגלל הגודל שלה יש לה בעיות מיוחדות משלה: אזורים לא מיושבים, מרחקי נסיעה משוגעים, ומבטא שקשה להבין. אחרי שחזרתי לארץ והתחלתי לעבוד בחברה בתחום החדשנות בחקלאות, אבל נושא האנרגיה כל הזמן נשאר ברקע, עד שבשלב מסוים עלה מחדש רעיון ישן - והפעם בתזמון הנכון", נזכר אשל.

 צילום אושר בן שטרית

מה הרעיון שעומד מאחורי המיזם?

"אנחנו מכינים את רשת החשמל למהפכה שעומדת לעבור עליה. באנגלית זה נקרא transition of energy וזה תהליך שמאיץ מאד בשנים האחרונות. רשת החשמל משתנה בגלל עומסים חדשים: רכבים חשמליים ופאנלים סולארים - וכמובן שהרצון הראשוני של כולנו הוא להטמיע כמה שיותר מערכות כאלה בגלל חשיבה ירוקה וסביבתית. בשנים הקרובות יווצר עומס רב כך שחברת החשמל תיאלץ לשדרג את קווי החשמל ולהגדיל את הנפח שלהם - והשדרוג הזה יהיה על חשבוננו בתעריף החשמל. כדי לחסוך את השדרוג המיותר, אנחנו מציעים שיטה ייחודית לפיזור של מערכות אגירת אנרגיה שכונתיות שייטענו ביום בשעה שיש הרבה אנרגיה מתחדשת זמינה, וייפרקו בלילה כדי לספק אנרגיה לבתים. ככה אנחנו מצליחים גם להגדיל את היכולת של הרשת להטמיע אנרגיות מתחדשות, ובמקביל לחסוך הפעלה של תחנות כוח מונעות דלקים מזהמים בשעות הלילה".

איך אתה מסכם את החוויה מאירוע הDEMO DAY  שהתקיים אתמול?

"היה אירוע מוצלח, הוא הכריח את כל הצוותים להציג את הרעיונות הכי טובים שלהם בצורה ברורה, חדה ומושכת, ולאחר מכן לקבל ביקורת מיידית מאנשים שרואים עשרות יזמים ביום- מאד משמעותי לראות את הצוותים והדרך שעשו. אני מקווה שלאנשים היה מעניין ושאכן יהיו צוותים שייקחו את הרעיון קדימה - למוצר אמיתי".

הרגשת שהתכנית עזרה לך להתפתח ולקבל את דריסת הרגל הדרושה בעולם היזמות והעסקים? ממליץ לסטודנטים נוספים להשתתף בשנה הבאה?

"זאת תוכנית נהדרת לכל מי שזאת תוכנית היזמות הראשונה שלו, ובלי ניסיון משמעותי בעולם העסקים, ואכן, לי ההשתתפות עשתה המון סדר. אני ממליץ לכל סטודנט שיש לו רעיון טוב להגיש וללמוד איך מייצרים מיזם ומה השלבים שבדרך. הצוות מקפיד להפגיש אותנו בכל שבוע עם אנשי מפתח מהתעשייה בתחומים כמו גיוס הון, קניין רוחני, שיווק, הגנה משפטית. וגם לצוות אותנו למנטורים מנוסים שמייעצים לנו בהתנדבות. ממליץ לכל אחד שיש לו רעיון למיזם להירשם לתכנית בשנה הבאה".

 צילום אושר בן שטרית

תכנית JUMP וקהילת Tech7Starter רואה בפיתוח היזמים הצעירים ערך עליון של חיזוק תחום היזמות בארץ ובנגב בפרט. הקהילה פועלת במישורים נוספים ומייצרת תוכן ואירועים המתאימים לכלל האנשים שמתעניינים בעולם היזמות ורוצים להתחיל בו את צעדם. ארגון היזמות של אוניברסיטת בן גוריון- יזמות 360, משרד עורכי הדין טננבאום וקנין ושות' וחברת התקשורת הבין לאומית AT&T תמכו השנה בתוכנית JUMP, אשר כמו כל שאר פעילות הארגון פועלת ללא מטרות רווח כשהם רואים ערך בקידום היזמות הטכנולוגית.

שיר שיפר וגל שרון, סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון ומנהלי תוכנית JUMP, מספרים: "החוויה בלייצר תוכנית אשר תומכת ביזמים צעירים וגורמת לחלומות המגירה להפוך למציאות היא זאת שהניעה וגרמה לנו לבנות תוכנית מושקעת וטובה אשר תצליח באמת לעזור ליזמים הצעירים לממש את חזונם ותשים את באר שבע והנגב כולו כמובילים בתמיכתם ביזמות וטכנולוגיה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b203af70-fc22-4faa-bf2d-3b8a326d2c92','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה