לאור מקרי אלימות רבים: מחאת הנשים גם בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('729a52d2-cbbb-461d-aadc-10b16f1e02b3','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

מחאת הנשים תופסת תאוצה ומגיעה גם לדרום, נשים רבות בבאר שבע הביעו הזדהות עם המחאה כבר משעות הבוקר ובמהלך היום צפויות נשים נוספות לקחת חלק במחאה שתתקיים באוניברסיטת בן גוריון. המחאה יוצאת לדרך כאשר עד כה נכון ל-2018 נרצחו 24 נשים  

לאור מקרי רצח רבים של נשים ברחבי הארץ, החליטו ארגוני הנשים להשמיע את קולן של הנשים שלא יוכלו לדבר עוד, הנשים שנרצחו על ידי גברים בסביבתן. לארגוני הנשים החליטו להצטרף מפעלים ומוסדות רבים ברחבי הארץ ולאפשר לכל אישה לקחת חלק במחאה שקוראת לא עוד! לא עוד לאלימות כלפי נשים, לא עוד לרצח נשים! המחאה יוצאת לדרך כאשר עד כה נכון לשנת 2018 נרשמו 24 מקרי רצח של נשים.  

צילום באדיבות עמותת יחדיו

החל משעות הבוקר הצטרפו גם הנשים הבאר שבעיות למחאה ויצאו להפגין. מי שהיה ראשון להירתם למחאה בבאר שבע ולאפשר לעובדות לא להגיע לעבודה הוא ראש עיריית באר שבע, שכבר בליל שבת פרסם הודעה על תמיכה במחאה: "עיריית באר שבע תומכת במאבק המוצדק והחשוב של ארגוני הנשים ומצטרפת למחאה החריפה, בכל הנוגע לאלימות כנגד נשים. עובדות ונשות העיריה יוכלו באותו יום (שלישי) לשבות ולהביע את מחאתן , ללא פגיעה בשכרן. ראוי שכולנו נאמר אמירה חברתית ברורה בנושא!".

אולם, אמש הודיעה הממונה על השכר באוצר ונציב שירות המדינה כי אין בכוונתם לאפשר לנשים השובתות לקבל שכר עבור היום בו ישבתו. נשים רבות זעמו על החלטה זו, אך למרות זאת החליטו לשבות על חשבונן, מי שאינן יכולות לשבות תוכלנה להשמיע את קולן במשך מספר שעות במהלך יום העבודה.  

כמו כן, גם להודעת הממונה על השכר באוצר לא נשאר אדיש ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' והחליט שאם לא ניתן לשבות ולקבל תשלום, לפחות לאפשר לנשים שעובדות בעירייה לקחת חלק במחאה במשך שעה וחצי. בפוסט נוקב שכתב קרא דנילוביץ' לנשים להגיע ולהשמיע את קולן: "הממונה על השכר באוצר ונציב שירות המדינה, היום הצלחתם לגרום לי להתבייש. לא רק כאיש ציבור, כאזרח במדינת ישראל, שכואב את הטרגדיה הנוראית שגודעת את חייהן של נשים חפות מפשע, בכל שנה. נשים שנרצחות, רק בשל היותן נשים. ככה סתם.

ועד שמתחולל לו נס חברתי אמיתי (לא זה של פך השמן), שמאגד ומאחד את החברה הישראלית על כל גווניה: ישובים מצפון ועד דרום, ממזרח ועד מערב. ארגונים חברתיים, אישי ציבור מכל גווני הקשת הפוליטית, גברים ונשים, דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים, רק בכדי לזעוק זעקה אמיתית (לשעתיים של הזדהות). אתם, באקט אומלל הנצמד לכללים, חוקים והצהרות, בחרתם להתעלם מהזעקה האמיתית של כולנו, זו שיוצאת מהלב.

נכון, בחיים יש כללים, מסגרות וחוקים (וטוב שכך). אבל, יש רגעים שבהם מותר וצריך להפעיל שיקול דעת (בטח כאלה שקשורים לגורלם של אנשים ונשים) כי ישנם מקרים יוצאים מהכלל. הם שייכים לכולנו ומבטאים דאגה לחברה שבה אנחנו חיים. אז מה אתם אומרים לציבור הנשים? רוצות לזעוק על כך שרוצחים אתכן? תשלמו על כך משכרכן.

כל כך רצינו, ראשי הרשויות, להזדהות עם המאבק ולאפשר לנשים להביע את מחאתן - מחאתנו כולנו כחברה ולצערי, אתם בחרתם להיצמד להנחיות ולכללים. אני איש ציבור שומר חוק. אין בכוונתי לקרוא לציבור לנהוג בניגוד להוראות החוק. אבל את מחאתי הרועמת אביא מחר לידי ביטוי, באופן פשוט ואמיתי. אני אקח יום חופש ואקרא לארגונים, לעובדות ולעובדים שחפצים בכך, לקחת שעה וחצי של הפסקה (כן על חשבונם) כדי שנוכל לומר יחד את אשר על ליבנו. כדי שנוכל להסתכל בעיניהן של הנשים, בלי להתבייש!".

מי שעוד הצטרפה למחאת הנשים היא אוניברסיטת בן גוריון, שתקיים במהלך היום הפסקת לימודים מיוחדת במטרה לאפשר לעובדיה ותלמידיה להשמיע את קולם. אמש פורסמה הודעת התמיכה במחאה: "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תומכת במאבק הצודק והחשוב של ארגוני הנשים ומצטרפת למחאה החריפה, בכל הנוגע לאלימות כנגד נשים. עובדי ועובדות האוניברסיטה וציבור הסטודנטיות והסטודנטים מוזמנים להשתתף בעצרת מחאה שתתקיים מחר, יום שלישי, ה-4.12.2018, ברחבה מול בניין הספרייה בקמפוס מרקוס, בין השעות 13:00-12:00".

להודעה זו הוסיפה נשיאת האוניברסיטה פרופסור רבקה כרמי את תמיכתה ואמרה: "זהו מאבק ערכי, חברתי ומוסרי מהמעלה הראשונה וחובה עלינו לבטא אותו באופן ברור ובנחישות בלתי מתפשרת".

גם עובדות עמותת יחדיו יצאו הבוקר להפגין ברחבת עיריית באר שבע וקראו ״די לאלימות״. בין המפגינות, עובדות המקלט לנשים נפגעות אלימות וילדיהן המופעל על ידי העמותה. ״עמותת יחדיו פועלת מזה שנים למיגור תופעת האלימות ומסייעת למתמודדות והמתמודדים איתה.

העמותה מלווה את הנפגעות גם שנים לאחר שעוזבות את המקלט, כאשר התופת בה הן חיות לא תמיד נגמרת בסיום הטיפול במקלט״, ציין אל״מ (מיל.) יאיר באר, מנכ״ל עמותת יחדיו. ״כארגון חברתי מוביל היוזם ומפעיל בין היתר תוכניות להגנה וקידום נשים בחברה, החלטנו לעצור יחדיו עם כלל הארגונים ולהשתתף במחאה הציבורית הצודקת לקידום הטיפול באלימות נגד נשים ובכלל, מתוך אמונה שהדבר יביא לשינוי חברתי נכון וצודק״, הוסיף באר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3b5dee21-458a-4d72-bac7-90c9671d496f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה