באר שבע מבקשת סליחה

$(function(){setImageBanner('a4cc38d0-cd7e-45c7-bf89-4b7205255e8c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

רגע לפני שיום כיפור נכנס החלטנו שגם בירת הנגב צריכה לעשות חשבון נפש ולבקש סליחה על כמה דברים, אז על מה באר שבע מבקשת סליחה? בכתבה המלאה

השכונות הוותיקות

צילום: שרון טל

החטאים: במשך שנים השכונות הוותיקות לא זכו ליחס הולם ולא שופצו, תושבים רבים התלוננו על ההזנחה בה חיו, המדרכות השבורות המבנים המתקלפים והאשפה בפתח בנייני המגורים.

הסליחות: בשנים האחרונות הוציאה לפועל העירייה עשרות פרויקטים של שיפור פני העיר בניהם נכללו אזורים רבים בשכונות הוותיקות. אנחנו מקווים כי המגמה תמשך גם בשנים הקרובות.

החולים

צילום: רחל דוד, סורוקה

החטאים: בבאר שבע קיים בית חולים אחד ויחיד-סורוקה, אשר תפקידו לתת מענה לאזור כה נרחב אשר מתגוררים בו מאות אלפי תושבים. אמנם המדינה הבינה כבר מזמן שצריך כאן בית חולים נוסף שלא פעם מתקשה לעמוד בעומס הרב.

הסליחות: המדינה קיבלה החלטה לבנות בבאר שבע בית חולים נוסף במטרה להוריד את העומס מסורוקה. שם כבר נבחר-בית החולים על שם שמעון פרס. עכשיו רק נשאר לבנות אותו ולגייס צוות רפואי מיומן לטובת העניין.

העיר העתיקה

צילום: שרון טל

החטאים: במשך שנים העיר העתיקה שימש כאזור הבילוי המרכזי של באר שבע, אך ככל שחלף הזמן ונפתחו מרכזי קניות חדשים החלה העיר העתיקה לדעוך ועסקים רבים נסגרו.

הסליחות: העיר כבר לא עתיקה, לאחרונה נערך שיפוץ נרחב בשדרת האוכל, שדרת האמנים וכן הביאה לעיר העתיקה את מיטב הפסטיבלים שמשכו מבקרים מרחבי הארץ. נפתחו אטרקציות בתחומי התרבות, הפנאי והתיירות לצד מקומות אירוח ולינה. אז העיר שלנו כבר לגמרי לא עתיקה!

מרכזי קניות

מתחם ביג | מירן שפילברג

החטאים: עיר אחת עם שבעה מרכזי קניות וקניונים והשמיני בדרך. באר שבע היא ללא ספק אחת הערים עם הכי הרבה מרכזי קניות ביחס לתושביה. בעשור האחרון נפתחו לא פחות מארבעה מרכזי קניות חדשים ובאופן לא מפתיע בכולן כמעט אותן רשתות אופנה מוכרות, כאשר בחלק ממרכזי הקניות ישנן חנויות שעומדות שוממות במרבית שעות היום.

הסליחות: מנהלי מרכזי הקניות השכילו להבין את גודל הבעיה וריבוי המרכזים והחלו בגיוון משמעותי, הכניסו רשתות חדשות שלא היו כלל בעיר, שידרגו את המתחמים לנוחיות הציבור וכן יצאו במבצעים שווים לתושבי העיר. המרכז הבא שעתיד להיפתח בעוד כחודש צפוי להביא עמו רוח חדשה עם דברים שלא היו קודם לכן בעיר.

פקקים

צילום: שרון טל

החטאים: באר שבע היא כבר מזמן לא עיר הגמלים. החזון הפך למציאות וכיום אנחנו חיים בליבו של מטרופולין שוקק חיים בו עוברים מאות אלפי אנשים מדי יום. אך לצד הגאווה הגדולה יש מחיר, תושבים רבים מספרים מדי יום על פקקים בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים ולעיתים אף קשיים במציאת חנייה באזורים מסוימים.

הסליחות: ראשית, נסתכל על חצי הכוס המלאה, הפקקים בהם אנו נאלצים לעמוד לעיתים מספרים לנו שבאר שבע היא כבר מזמן לא פריפריה, אלא עיר שמושכת אליה אנשים במועדים שונים לאורך השנה ועברה שינוי והתפתחות מקצה לקצה, שעליו לעיתים אנו נדרשים לשלם בעמידה בפקקים. אבל האם הייתם מוותרים על כל הפסטיבלים, המרוצים, וכן שיפוץ וחידוש הרחובות מהשנים האחרונות?

הגמלים באמצע המדבר

צילום: עופרה אבטבי

החטאים: כנראה שמה שלא נעשה כאן בלב מדבר לנצח תושבי חוץ יהיו בטוחים שלסופר אנחנו מגיעים על גמל.

הסליחות: במקרה הזה אנחנו לגמרי לא מצטערים! שנים שבאר שבעים רבים היו שומעים את בדיחות הגמל מאנשים שלא מכירים את העיר, אבל לנו ברור שמי שיגיע דרומה יתאהב מיד.

המקום המושלם בלי ים

החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע

החטאים: אז אחרי שעשינו חשבון נפש, הגענו למסקנה המתבקשת שבאר שבע שלנו היא לגמרי המקום המושלם! מושלם, אבל האמת שקצת חם כאן בלי ים והמזרקות הרבות ברחבי העיר לא בדיוק מנחמות.

הסליחות: אין ים אבל יש אגם! בימים אלו ממש מתמלא לו האגם הסודי שעליו עמלה העירייה חודשים רבים בפארק נחל באר שבע. האטרקציה הבאה הולכת להפוך את באר שבע לעיר המושלמת באמת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f3c68582-eb3d-45db-bfb6-b64f3e90cfe9','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה