תאורה סולארית - אז איך זה עובד?

$(function(){setImageBanner('961a93c7-b264-4ff0-8121-7aea16d7b91d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

תאורה סולארית – איך זה עובד? רבים שואלים את שאלה זו ובצדק, הרי מדובר על תאורה שאינה מחוברת לחשמל, כמו יתר התאורות המסורתיות אותן אנו מכירים היטב, אז בואו נראה היכן היא נפוצה, איך היא באמת פועלת ועד כמה היא חוסכת בעלויות החשמל.

תאורה סולרית

אין ספק שתאורה סולארית הפכה לאחד הפתרונות הנפוצים בשנים האחרונות, אפשר להאשים כביכול את הרצון לחסוך במשאבים, לשמור על סביבה ירוקה יותר או לצמצם פלאים את עלויות החשמל. תאורה סולארית עובדת באמצעות משבאי הטבע, כלומר מאנרגיית השמש המופלאה, המייצרת חשמל בעזרת פנלים מיוחדים הקולטים את אור השמש וממירים אותה לאנרגיה המפעילה את התאורה. אך מה קורה בשעות הלילה? לתאורה הסולארית יש קולטני אור המותאמים לפיקוח על תהליך הפצת האור, והם למעשה סוג של סוללות פנימיות שתפקידן לאגור את אנרגיית השמש, כך התאורה תוכל לפעול גם בשעות הלילה בהיעדר השמש. 

היכן תאורה סולארית נפוצה?

עם התפתחות תחום האנרגיה הסולארית, השימוש בה נעשה לצרכים שונים, הן פרטיים, תעשייתיים וציבוריים. אולם, תאורה סולארית משמשת בעיקר כתאורת רחוב נועדה להאיר שטחים ציבוריים כמו כבישים, פארקים, מתחמים עסקיים ועוד. למעשה, ניתן להשתמש בתאורה הסולארית בכל מקום החשוף לקרני השמש. מלבד השמש בתאורת רחוב, תאורה סולארית נעשתה נפוצה גם לשימושים פרטיים, בעיקר לשטחים פרטיים כמו בתים פרטיים, דירות גן, מבואות של בנייני מגורים, בנייני משרדים ועוד. למעשה, כיום כל אחת יוכל לרכוש תאורה סולארית על מנת לבצע בה שימוש בביתו הפרטי בגינה, וכך לחסוך רבות בהוצאות החשמל, ובד בבד גם לתרום לשמירה על סביבה ירוקה.

ההיצע בשוק של תאורה סולארית

המודעות לצד הביקוש של תאורה סולארית הולידו באופן טבעי קווי יצור המוניים של תאורה סולארית מעוצבת בקפידה, כזאת שתתאים לחללים וגינות המעוצבים בסגנון מודרני ויהיו חלק עיצובי מהנוף הקיים. כיום ניתן למצוא עשרות דגמים של תאורה סולארית במגוון רב של עיצובים לבחירה, החל מתאורת עמוד, תאורה להערת שבילים, תאורה לצמחיה, תאורה לפסלים, מנורות מעוצבות, מנורות שקועות בתוך רצפת הדק או הריצוף ועוד. כמו כן, מלבד העיצובים הרבים, ניתן למצוא תאורה סולארית בשלל צבעים לבחירה, כך תוכלו לבחור את הגוון הרצוי ולשלב תאורה מעוצבת בחלל הגינה שלכם, מבלי לפגוע כלל בעיצוב הקיים.

כל היתרונות של תאורה סולארית

הביקוש לתאורה סולארית עושה את שלו, אך בואו נראה מהם היתרונות הבולטים שלה. אז ראשית, מדובר על יתרון כלכלי מובהק, שהרי אנו משתמשים במקור אנרגיה טבעי לגמרי המוצע לנו בשפע בישראל – והוא קרני השמש. התאורה מטעינה את עצמה באופן עצמאי, ולכן אין כל צורך בחיבור לחשמל. יתרון נוסף הוא האידאולוגי, מקור אנרגיה דורש משאבים רבים ושימוש במקור אנרגיה המופק בתחנות אנרגיה הגוזל משאבי טבע יקרים, ולכן ככל שהשימוש בתאורה סולארית יגבר, כך נוכל לחסוך במשאבים.

תאורה זמינה וקלה להרכבה

תאורה סולארית כיום זמינה ללקוחות פרטיים ועסקיים במגוון חנויות ברחבי הארץ, ולכן ניתן לרכוש אותה בקלות. ההרכבה של התאורה קלה מאוד, ולכן ניתן להרכיב אותה בשיטת עשה זאת בעצמך או להיעזר במתקינים מנוסים. מבחינת עלויות, תאורה סולארית אומנם יקרה יותר ביחס לתאורה המסורתית המוכרת, אולם אם מסתכלים לטווח הארוך, נוכל לראות כי מדובר בחיסכון עצום, משום שאין כל צורך להשתמש בחשמל יקר. פרמטר זה נהדר לרשויות מקומיות, הרי תאורה דולקת שעות רבות ברחובות העיר, ולכן המעבר לתאורה סולארית יכול לחסוך לרשויות בהוצאות החשמל.

המאמר נכתב באדיבות אורן מטיק – פתרונות תאורה לעסקים ומפעלים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('033dfa4d-4c01-407f-a73f-9e4b6aaa5f6d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה