"נפעל להוציא לפועל את הפרוייקט שייתן מענה לבעיה הסביבתית של פסולת הפלסטיק"

$(function(){setImageBanner('d360ceaa-7124-4c54-9901-fb4ac8415aaa','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

מדרום תצא הבשורה: בארץ ובעולם כבר גילו את הפוטנציאל הדרומי וחברות רבות מגיעות הנה, הפעם מדובר בהסכם שנחתם בין ענקית האנרגיה המתחדשת Enefit ובין שותפות רא"מ בדרך להקמת המתקן לייצור נפט וחשמל מפצלי שמן ופסולת פלסטיק במישור רותם

ג'אק סבג, מנכ"ל שותפות רא"מ צלם: אסף לב

צעד משמעותי נוסף בדרך להקמת מתקן להפקת נפט וחשמל מפצלי שמן ופסולת פלסטיק במישור רותם. שותפות רא"מ (רותם אנרגיה מחצבים) מדווחת על חתימת הסכם עם ענקית האנרגיה המתחדשת Enefit מאסטוניה. על פי ההסכם שנחתם אמש, השותפות תקבל רישיון לעשות שימוש בטכנולוגיה של החברה לצורך תכנון, הקמה ותפעול של המתקן לייצור נפט וחשמל מפצלי שמן וחומרים המכילים הידרוקבונים (כגון פסולת פלסטיק). על פי ההסכם, הקמת המתקן של רא"מ תתבסס על טכנולוגיית מתקני Enefit הפועלים באירופה עם התאמות נדרשות. בין השאר, במקום שילוב של פצלי שמן וצמיגים גרוסים בהם עושה החברה האסטונית שימוש, במתקני רא"מ יעשה שימוש בפצלי שמן בשילוב כ-200,000 טון פסולת פלסטיק מדי שנה.

בנוסף, בהסכם הרישיון נקבעה תקופת בלעדיות במהלכה ענקית האנרגיה האירופאית לא תעניק רישיונות שימוש בטכנולוגיית Enefit לגוף אחר  בישראל.

נעים להכיר ענקית האנרגיה המחדשת מגיעה ארצה

Enefit Outotec Technology נמנית על קבוצת Eesti Energia  שבבעלות ממשלת אסטוניה (החברה באיחוד האירופי). כמו כן, הקבוצה מעסיקה כ- 5,700 עובדים ונחשבת לאחת ממפיקות האנרגיה המתחדשת הגדולות ביותר במדינות הצפון אירופאיות ובכלל זה הפקת אנרגיה מפסולת עירונית, ביו-מסה ורוח ומחזיקה בתחנות כוח המייצרות חשמל בהיקף של כ- TWH12 בשנה.

חברתEnefit  נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בהפקת אנרגיה מפצלי שמן תוך שימוש בכרייה (ex-situ) – שיטה שאינה עושה שימוש בחימום תת הקרקע, סידוק הידראולי או קידוחי הפקה, כאשר על פי הנמסר לשותפות, בעשור האחרון בלבד השקיעהEnefit  כ- 2.4 מיליארד יורו בהפקת אנרגיה מפצלי שמן. באסטוניה  Enefit  עושה שימוש בצמיגים גרוסים אותם היא משלבת עם פצלי שמן לצורך הפקת האנרגיה. בכך Enefit נותנת פתרון ממשי לבעיית פסולת הצמיגים, בעיה כלל עולמית. על פי נתוני Enefit, נכון ל-2018, Enefit מחזיקה בנכסים להפקת אנרגיה בשווי של כ- 3 מיליארד אירו. מלבד אסטוניה, Enefit פעילה גם בגרמניה, פינלנד, שוודיה, לטביה, ליטא, פולין, ירדן וארה"ב.

"השורות הקטנות": התשלום מותנה בהגעה לסגירה פיננסית

תמורת הרישיון השותפות תידרש לשלם דמי רישיון (License Fee)  בסך מצטבר של 1,700,000 אירו. בהקשר זה חשוב להדגיש כי סכום זה ישולם, רק לאחר שהשותפות תגיע לסגירה פיננסית עם גורם מימון.  בנוסף,  Enefit תקבל תמלוגים (Royalty Fee)  בתקופת ההפקה. עוד סוכם כי Eesti Energia  תעניק לשותפות מפעם לפעם, לפי דרישה, שירותים מקצועיים שונים במהלך שלב הכנת הבקשה להציע הצעות (RFP) לקבלן ההקמה (EPC Contractor) של מתקן ההפקה ובמהלך שלב הסגירה הפיננסית של פרויקט הקמת מתקן ההפקה.

ג'אק סבג, מנכ"ל רא"מ מסר: "אנו מברכים על כך שענקית האנרגיה המתחדשת Enefit הפועלת באירופה, ארה"ב ולאחרונה גם בירדן, החליטה להיכנס לראשונה לפעילות גם בישראל. מדובר בבשורה ממשית למשק האנרגיה ולסביבה בישראל. אנו גאים בכך ש- Enefit בחרה לשתף פעולה עם שותפות רא"מ והחזון אותו היא מציגה. יחד עם ענקית האנרגיות המתחדשות אנו נפעל על מנת להוציא לפועל, בהקדם האפשרי, את הפרוייקט שייתן מענה לבעיה הסביבתית נטולת הפיתרון של פסולת הפלסטיק בישראל. בדומה למתקן Enefit העושה שימוש בפסולת צמיגים, אנו נעשה שימוש בכ- 20% מפסולת הפלסטיק המיוצרת בישראל מדי שנה ובכך נחסוך את הנזק הסביבתי שבהטמנתה".

רו"ח ועו"ד רפי דיין, סמנכ"ל הכספים של רא"מ: "ההסכם שנחתם עם Enefit הוא אבן דרך משמעותית בתכנית העבודה של רא"מ ויסייע לקדם את הסגירה הפיננסית ואת ההגעה להסכמי מימון בדרך לעלייתו של הפרוייקט לקרקע".

את שותפות רא"מ יצגו במו"מ מול Enefit עוה"ד טלי בן ארצי, אמיר פישר וערבה פז סביליה ממשרד שבלת ושות'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('16eef67b-3468-4860-bb83-30761f73a5f3','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה