חוסכים ולא בוכים – לחסוך בלי להרגיש בשנות ה-20

$(function(){setImageBanner('0e008618-3480-49e5-bc8b-b382376f7ffd','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

אם גם אתם לא יודעים איך להצליח לחסוך, חשוב שתבינו שחיסכון לא מחייב אתכם לחיות בסגפנות ולוותר על כל הבילויים. גם אתם תוכלו להתחיל לחסוך בקלות בעזרת 4 צעדים פשוטים

דסי ניר

Shutterstock

אם גם אתכם המילה חיסכון מבהילה אתם וודאי יודעים שאתם לא לבד. אם חיסכון נדמה בעיניכם בלתי אפשרי, יכול להיות שאף אחד עוד לא הסביר לכם כמה זה פשוט. כמו בדיאטה, גם בחיסכון לא כולם חייבים לנסות דיאטת כסאח ויכולים פשוט להסתפק בתזונה קצת יותר בריאה. לכבוד השנה האזרחית החדשה, גם אתם יכולים להחליט שהשנה אתם מתחילים לחסוך בשביל העתיד שלכם. ככל שמתחילים מוקדם יותר, כך אפקט הריבית דריבית (לא להיבהל, הסבר בסוף למי שמעוניין) שמגדיל את הכסף שלכם לאורך זמן יהיה משמעותי יותר ויאפשר לכם לחסוך הרבה מאוד גם עם מעט מאוד.

4 צעדים פשוטים שכל אחד יכול ליישם כדי להתחיל לחסוך עוד היום

  1. חיסכון זה עניין של החלטה

אבל יש כמה טיפים שיכולים להפוך אותו ליותר קל. כדי להתחיל לחסוך ולהצליח להתמיד בזה, חשוב להגדיר מטרה ברורה ומוחשית, כזו שאתם יכולים לראות בעיני רוחכם. מטרה ברורה עם לו״ז הגיוני שיאפשר לכם להשיג אותה תיתן לכם מוטיבציה להתמיד בחיסכון. אם תחסכו באפיק חיסכון שמאפשר לכם לחסוך בהוראת קבע, כמו קופת גמל להשקעה, או אפילו תכנית חיסכון בבנק, החיסכון יקרה כמעט מעצמו. תתחילו מסכום קטן יחסית שאתם יודעים שאתם יכולים לעמוד בו, ושימו לעצמכם תזכורת לעוד כמה חודשים לבדוק את זה שוב. אם התרגלתם לוותר על סכום קטן מדי חודש, וודאי לא תתקשו להגדיל אותו עוד קצת כדי לאפשר לחיסכון שלכם לצמוח מהר יותר.

 

  1. חוסכים לפנסיה כבר מהיום כדי לדאוג לעתיד שלכם

הידעתם: לא צריך להיות בגיל השלישי כדי לחשוב על פנסיה. למעשה ככל שתתחילו מוקדם יותר כך תוכלו להשיג פנסיה נאה יותר. אם התחלתם לעבוד במשהו, אפילו במלצרות, המעסיק שלכם מפקיד עבורכם לקרן פנסיה שבחרתם או לקרן הפנסיה הנבחרת שהוא בחר עבורכם. אם גם אתם סימנתם וי וחתמתם במקום שאמרו לכם, כנראה שאתם יכולים להגדיל את החיסכון שלכם לפנסיה באחוז נוסף. אחוז נוסף לא ישנה את הנטו שלכם באופן מהותי – אבל לאורך שנים ארוכות עד לפנסיה זה יכול לחולל פלאים בקרן הפנסיה שלכם.

 

  1. חיים ממה שיש ונעזרים בחברים

אם התרגלתם לחיות עם המינוס, חשוב שתבינו שזה עולה לכם הרבה בעמלות וריביות. נסו לצמצם את המינוס לאפס וכשתצליחו, בטלו את מסגרת האשראי בחשבון כדי שלא תתפתו שוב. בדקו עם החברים שלכם מה אתם יכולים לחלוק יחד, או להחליף כדי לחסוך בהוצאות. למשל נסיעות משותפות לעבודה כדי לחסוך בדלק זה בסיסי, אך גם להחליף בגדים שנמאס לנו מהם ולרענן את המלתחה בפריטים שהחברים ישמחו להחליף – וכמובן לשכור דירה עם שותפים. אם יש חבר או חברה שיתחילו לחסוך יחד אתכם זה יעזור לשניכם לעודד זה את זו ולשתף בדברים שעובדים לכם כדי להצליח לחסוך.

 

  1. נמנעים מטעויות גדולות

אחת הטעויות הגדולות שרבים עושים היא למשוך את כספי הפיצויים אחרי עזיבת מקום עבודה. בשנות ה-20 הפנסיה עוד רחוקה, אך כל משיכה כזו יכולה להקטין את הפנסיה שתהיה לכם בכ-30-40%.

לא לחינם נחשבות שנות ה-20 לתקופה הכי יפה בחיינו. אחרי שנות הילדות התמימות, שנות העשרה המביכות והמרדניות, מגיעה התקופה שבה הכל נראה אפשרי והחיים מזמנים לנו הרפתקאות חדשות. נכון שאנחנו כבר בוגרים וברשות עצמנו, אך בשנות ה-20, אנחנו עדיין מרשים לעצמנו להישען על אבא ואמא לעזרה כשצריך. בין אם אתם עוד לומדים, בטיול הגדול שלכם או שאתם כבר עמוק בתחילתה של קריירה מסעירה, זו התקופה שבה אנחנו יכולים לעשות כל מה שנרצה.

רגע לפני שמתמסדים ומקימים משפחה, רגע לפני שכבר נתחייב לתפקיד תובעני והרבה לפני שנרגיש שיותר מדי שנים כבר מאחורינו. זו התקופה שבה, אם נתייחס לעצמנו קצת ברצינות ונציב לעצמנו מטרות, נוכל להבטיח לעצמנו עתיד טוב יותר, עתיד שיאפשר לנו חופש גדול יותר גם בעשורים הבאים שיבואו. כדי לעשות זאת, כדאי להתחיל לחסוך כבר היום ולתת לזמן (ולריבית דריבית) לעשות את שלו.

* הסבר על ריבית דריבית - זה נשמע מבהיל, אבל זה בסך הכל השם המקובל לריבית מצטברת. ריבית דריבית היא הריבית שמצטברת על החיסכון שלכם מדי שנה. אם חסכתם 100 ש״ח בריבית שנתית קבועה של 10% לאחר שנה החיסכון שלכם יעמוד על 110 ש״ח.

אם תשאירו את החיסכון שנה נוספת, החיסכון שלכם בתום השנה השניה יהיה כבר 121 ש״ח כי הריבית חושבה גם על הסכום שנוסף לכם לחיסכון המקורי בשנה הראשונה, וכך הלאה. ככל שחוסכים למשך שנים רבות יותר, כך הריבית דריבית שתצטבר בחיסכון שלכם תהיה משמעותית יותר ותעזור לחיסכון שלכם לגדול מהר יותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('571c5dd3-f449-44f9-8f0c-560c0979d87a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה