$(function(){setImageBanner('d44b3669-0473-4e87-b7dd-6fceda7904fd','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

מי שעובד בתחום הייצור, התעשייה, הבנייה ושאר תחומים שדורשים עבודה פיזית, הרכבה, שיפוצים או כל פעולה טכנית - יודע עד כמה עבודה בגובה חייבת להיעשות בזהירות ובצורה נכונה ובטוחה. בשל כך חשוב לדעת יותר על הדרך לבחור הדרכות עבודה בגובה כמו גם על החשיבות של הדרכה מסוג זה.

Pixabay

הדרכות עבודה בגובה – אסור לפספס!

לצעירנו, יומני החדשות בארץ מלאים בדיווחים אודות תאונות שמתרחשות מידי שבוע תוך שהן קשורות בדרך כלל בעבודה בגובה.

ואכן עבודה מסוג זה דרושה בשלל מקצועות הבנייה, ההתקנה והשיפוצים, תוך שהן כוללות עבודות אינסטלציה, החלפת מרזבים, בנייה ושיפוצים של מבנים, איטום מבנים, תיקון תשתיות ושלל פעולות שכוללות שהייה על פיגומים, סולמות, מנופים, כמו גם של פעולות אשר מתרחשות בגבהים.

בשל כך מדינת ישראל מחייבת כל מנהל צוות לבצע הדרכה מקצועית של העובדים שלו אודות עבודה בטוחה בגובה, תוך הדרכות עבודה בגבוה המתבצעות על ידי חברות מקצועיות. אבל מה חשוב לדעת על התהליך? הנה כמה עובדות ומידע חשוב:

קורס עבודה בגובה – מה הוא כולל?

חשוב לדעת כי קורס מסוג זה המתבצע על ידי מומחים וממוני בטיחות, תוך שהקורס מסייע לקבל כלים מעשיים ותיאורטיים אודות הדרך להתנהלות בטוחה. בקורס יינתן ציוד מגן אישי שנועד לעבודה בגובה, המומחים יבצעו הדרכה פרטנית להתנהלות בטוחה בה טיפוס על סולמות, עלייה על גגות, עבודה בתוך מנופים וסלים, פיגומים, גגות, ניקוי חלונות, טיפול בעצים, כמו גם הקמת שלל קונסטרוקציות ומבנים בגובה.

קורס מסוג זה יכלול גם הדרכה תיאורטית על ידי מתן תשומת לב לכל הדגשים לעבודה בטוחה, כמו גם הדרכה פרקטית ופיזית למניעת אסונות ותאונות במקום העבודה קורס עבודה בגובה.

כיצד בוחרים חברה מקצועית להעברת הדרכות עבודה בגובה?

בשל הצורך המנדטורי בהדרכות אלה לעובדים ומנהלים, ישנן כיום לא מעט חברות מקצועיות אשר מציעות את ההדרכה באמצעות הדגמה ומתן הכלים הנחוצים לעבודה בטוחה.

כאשר אתם בוחרים את החברה שתבצע את התדריך עבור הצוות שלכם, יש לשים לב לכמה דגשים חשובים:

ידע וניסיון - בחרו חברה מקצועית אשר לה את כל הידע הכלים והניסיון לאפשר הדרכה אפקטיבית ונכונה תוך העברת החומר בצורה איכותית וכזאת שתישאר בראשם של העובדים ותשנה דפוסי מחשבה ועבודה לקויים.

מקצועיות – חשוב לבחור חברה מקצועית אשר לה מדריכים מנוסים אשר עברו את כל ההכשרות הדרושות על מנת להנחות צוותים בהתנהלות בטוחה ונכונה יותר.

התאמה לסוג העבודה – שימו לב כי המומחים בתחום מבצעים התאמה של ההדרכה והכלים הדרושים לסוג העבודה אותה אתם מבצעים. הדרכה עבור צוות העוסק בניקוי חלונות או הדרכה לחברות המבצעות איטום מבנים: אינה תמיד זהה. לכן יש לשים דגש על התאמה נכונה ויעילה.

דרישות ותקנות – וודאו כי החברה פועלת בעת ההדרכה על פי כל התקנות וההנחיות הקשורות לבטיחות, עם מתן תשומת לב לתקני הבטיחות של משרד העבודה.

תעודות – שימו לב כי העובדים שלכם מקבלים תעודות לאחר סיום ההכשרה ובהמשך ריענון של הכללים, הכלים וחומר התיאורטי כל שנתיים.

לסיכום, הדרכות עבודה בגובה הינן חלק בלתי נפרד מניהול נכון, בכל מקום ולכן אסור לוותר עליהן, הן עבור הבטיחות של העובדים שלכם כמו גם עבור הביטחון שלכם!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d59d59a7-0b2d-455a-befe-bd234605bddf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה