חושבים שאתם נינג'ה? בואו להוכיח זאת

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('258536ad-eaca-4910-9e3e-1706e98f1b02','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('258536ad-eaca-4910-9e3e-1706e98f1b02','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33036,'Image','');},7]]);})

חדר הכושר "גרייט שייפ" יחנוך ביום שלישי את מתקן "גרייט נינג'ה" המבוסס על התכנית המצליחה. בראיון ל'באר שבע נט' מבטיח המנהל המקצועי של המדריכים בחד'כ, דן חזיזה, כי המסלול יהיה קשה וגם שולח מסר לאנשים שרוצים להתחיל להתאמן אך חוששים

ביום שלישי הקרוב ייערך בחדר הכושר "גרייט שייפ" שבבאר שבע אירוע שבמסגרתו יוכלו כולם, גם מנויים לחדר הכושר וגם לא, להגיע וליהנות ממה שיש לחדר הכושר הגדול להציע. בין היתר, יוכלו באי האירוע לקחת חלק באימוני זומבה וקיק-בוקסינג, ליהנות ממוסיקה של ה-DJ שי מנשרי ולהתרענן עם שייקים ואלכוהול בעמדת בר מיוחדת.

אירוע השיא בערב יחל בשעה 20:00 כאשר מתקן ה"גרייט נינג'ה" ייחנך. מדובר על מתקן שעוצב בהשראת התכנית המצליחה, "נינג'ה ישראל", אשר משודרת בימים אלה בערוץ 12. החוק המרכזי על מתקן ה"גרייט נינג'ה" זהה לזה שבתכנית הפופולארית, עם הבדל מינורי. בעוד על מסך הטלוויזיה, המתמודדים אשר כושלים נשלחים במהירות הבזק לתוך בריכת מים צוננים, אלה שלא יצליחו במתקן האימתני בבאר שבע, יפגשו את האספלט. אל תדאגו, סידרו לכם נחיתה רכה.

אורך המתקן נאמד ב-35 מטרים. מדובר במסלול מעגלי, שבתחילתו יש את מכשול ה'סטפר', בדיוק כפי שיש בתכנית. בין המכשולים עצמם, ישנה אפשרות למנוחה, על מנת לשחרר את השרירים, ואז להמשיך הלאה לעבר האתגר הבא. בסיום המסלול המפרך, עומד חבל טיפוס, בשונה מהקיר באורך 4.5 מטרים שמוצג בטלוויזיה. ועוד שינוי קטן – אסי עזר ורותם סלע לא יחכו לכם בסיום, אבל הרבה מחיאות כפיים וכבוד גדול – דווקא כן.

המנהל המקצועי של המדריכים ב'גרייט שייפ', דן חזיזה, מעמיד ציפיות גבוהות למתקן הייחודי. בשיחה עם 'באר שבע נט' מודה חזיזה כי דרגת הקושי של המסלול גבוהה. "המסלול יותר קשה מחלק מהמסלולים שהיו בטלוויזיה. אם אני אצליח לסיים אותו, אהיה מאוד מבסוט מעצמי" אומר חזיזה. ההרשמה אפשרית דרך עמוד הפייסבוק של המכון, או פיזית במקום לפני יום האירוע. חזיזה מספר כי אנשי ה'גרייט שיפ' רואים לנגד עיניהם את האיכות ולא את הכמות: "אנחנו רוצים להגיע לכמות גדולה של משתתפים אבל מעדיפים להביא 20 איכותיים מאשר 60 שלא, משום שקושי המסלול רב וגם מתאמנים מנוסים יתקשו בו"

"המסלול יותר קשה מחלק מהמסלולים שהיו בטלוויזיה". דן חזיזה. צילום: מתנאל בושרי

אין אדם אחד, כך מספר חזיזה, שהגיע עם הרעיון להקים את המתקן. לדבריו, הרעיון עלה ממספר גורמים. היו מתאמנים שראו את התכנית וחשבו לעצמם שניתן לעשות דבר דומה במכון. בנוסף, גם עובדים תהו בפניו "למה שלא ננצל את כלל המתקנים שלנו ונרים פרוייקט כזה?". בסופו של דבר, המחשבות לא נפלים על אזניים ערלות והמתקן אכן הוקם. "ה'גרייט נינג'ה זה העיקר מבחינתי. כולם מוזמנים להכנס ולראות את הפעילות שמתבצעת במכון שלנו, אבל בעיקר את אירוע השיא שיחל ב-20:00. למתמודדים שיגיעו להתחרות במסלול מצפות הפתעות" אומר דן.

ב'גרייט שייפ' מבטיחים פרסים לשלושת האמיצים שיעברו את המסלול בזמן הקצר ביותר. הפרס הראשון עוד לא נקבע באופן סופי, אך הוא צפוי להיות קשור למכון הכושר. ככל הנראה המנצח יזכה במנוי חינם לשלושה חודשים ובעיסוי זוגי בספא. הפרס השני והשלישי צפויים להיות דומים, אך כמובן, פחות יוקרתיים. בנוסף למסלול הרגיל, יפתח במקום מסלול "נינג'ה לייט" שיהיה ידידותי יותר ואותו יוכלו לנסות לעבור גם מי שלא נמצא בכושר שיא.

מכוחות הביטחון - למתח ומקבילים

דן חזיזה (27) התחיל לעבוד במכון הכושר לפני כארבע וחצי שנים. ההגעה לעבודה, כך מספר, הייתה בתחילה כסוג של תחביב: "אני מתאמן כבר מגיל 14. הגעתי לעבוד במכון הכושר לאחר תקופה בכוחות הביטחון. ראיתי את העתיד שלי דווקא בכוחות הביטחון, אבל רציתי לראות מה זה מאמן כושר. לא התכוונתי להתעסק בזה כקריירה. אחרי תקופה קצרה, הבנתי שאני מתחבר לזה. יצרתי קשר טוב עם אחד המנהלים, והפכתי להיות יד ימינו. לפני כחמישה חודשים, מוניתי לתפקיד המנהל המקצועי של המדריכים, לאחר שקודמי בתפקיד קיבל הצעה ממקום אחר ועזב"

"השאיפה היא להיות הסניף המצליח ברשת". צילום: מתנאל בושרי

כשאני מבקש לחדד מה הוא בעצם התפקיד של "המנהל המקצועי של המדריכים", חזיזה עונה: "גרייט שיפ היא רשת, והשאיפה היא להיות הסניף המצליח ברשת. אחד הפרמטרים הכי חשובים זה אימונים אישיים, גם בכמות וגם באיכות. אחת המטרות היא להכניס למודעות את האימונים האישיים כמוצר של ערך עליון וכדרך הכי יעילה להתקדם. התפקיד שלי זה לפקח על כל הארגון הזה ועל כמויות האימונים, לעשות הדרכות למדריכים ולדאוג למקצועיות גבוהה. לדוגמא, לפני שלושה חודשים קיבלנו חמישה מאמנים חדשים. תפקידי הוא להתאים אותם לסניף ולדאוג שיעמדו בסטנדרטים אותם הצבנו. בנוסף, אני מוודא שהם יודעים כיצד להתקדם ואיך להתנהל עם מתאמנים שונים" בנוסף לכך, תפקידו של המנהל המקצועי הוא לדאוג לתפעול ותחזוק חדר הכושר, בו מתאמנים מאות אנשים מדי יום.

שירות נוסף שניתן במכון הכושר 'גרייט שייפ' הוא התאמה אישית של תכנית אימונים לכל מתאמן שנרשם. חזיזה מרחיב: "מדובר בשירות שאנחנו נותנים לכל מתאמן. כל אחד שנרשם נפגש איתנו ומוצמדת אליו בקרה. המאמנים שתחתיי מוודאים שהוא יודע מה לעשות במרחב חדר הכושר וכיצד לעבוד עם המתקנים. אחד התפקידים המרכזיים שלי הוא לבקר על הנושא הזה. מעבר לכך, יש דברים נוספים שנמצאים תחת אחריותי כמו אירועים מיוחדים או תחרויות, כמו זו שתהיה ביום שלישי"

כשהוא לא מתאמן בחדר הכושר או מוודא את תפקודם של המאמנים, חזיזה לומד לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון. "המפקד" של מאמני כושר לומד במחלקה לניהול, עם התמחות בעסקי הספורט. מדובר במסלול חדש, שנחנך לפני כשנתיים באוניברסיטה בבאר שבע. "מסלול דומה רץ הרבה מאוד שנים בוינגיינט" מסביר חזיזה "מצד אחד אתה לומד ניהול ומצד שני את עולם הספורט. בשנה וחצי הראשונות של התואר למדנו בעיקר דברים הקשורים לניהול: חשבונאות, כלכלה, התנהגות עירונית וכד'. היה אולי קורס אחד בסמסטר שקשור לתחום הספורט. מסוף השנה השנייה, התחלנו להתעסק יותר בעולם הספורט".

אם חשבתם שחזיזה יצליח לקשר בין התואר לבין עבודתו היומית – צדקתם. "השנה אנחנו נכנסים בלימודים יותר לנושא של פרוייקטים. הנושא שעליו אנחנו אמור לעשות פרוייקט הוא דיי גמיש. לפני מספר ימים בנינו קבוצה של ארבעה תלמידים שמראש כל אחד מגיע מתחום אחר. הם זרמו איתי על עניין של להרים פרוייקט הקשור לעולם הכושר. עוד לא קיבלנו את כל הדרישות משום שהשנה טרם החלה, אבל זה כן יהיה משהו שקשור לעולם שלי. חבריי לקבוצה יבואו ל'גרייט שייפ' להתרשמות ואנחנו נעשה מה שצריך לעשות"

"תפקדינו הוא לתת לך את האמצעים להשיג את המטרה". דן חזיזה. צילום: מתנאל בושרי

על התואר עצמו אומר חזיזה: "בגדול, באוניברסיטת בן גוריון אף פעם לא התעסקו בתחום הזה. מורגש שיש הרבה ניסוי וטעייה. תוך כדי לימודים מתאימים את עצמם למה שקיים במקומות אחרים. זה מתבצע כדי כשתחום הניהול, שכבר קיים המון זמן בבן גוריון והוא טוב מאוד, יהיה יעיל מבחינת ההתעסקות שלו בספורט. אין ספק שניהול ספורט זה עולם רחב מדיי כדי להכניס אותו לתואר כזה קצר של 3 שנים. בכל מקרה, אני חושב שעיקר הלמידה בתחום הזה זו העבודה. אתה לומד המון תאוריה, אבל אם אתה לא באמת עובד בתחום אתה לא באמת שווה. זה נכון להרבה מאוד תחומים, אם לא לכולם"

"לחשוש? מה פתאום, אף אחד לא מסתכל עלייך"

לא מעט אנשים מדירים את רגליהם מחדר הכושר משלל סיבות. יש כאלה שעסוקים כל כך הרבה ואין להם זמן, אחרים נמצאים במצב כלכלי לא טוב, אבל ישנם כאלה שמכל הבחינות יכולים – אלא שהם חוששים. התופעה הזו לא חדשה עבור דן חזיזה: "אחת המטרות באימונים אישיים זה להבין מה בן אדם רוצה. בוא נגיד ש-50/60% מהאנשים שבאים לחדר כושר, לא יודעים למה הם באים. הם יכולים לזרוק מושגים כמו 'אני רוצה חיטוב' או 'אני רוצה להתפתח'. הם לא באמת יודעים מה הם רוצים, אלא נצמדים לסביבה"

"קודם כל, לפני שמתחילים תהליך של מנוי בחדר כושר, צריך לשבת בבית ולהבין למה אתה רוצה עכשיו להשקיע כארבע שעות שבועיות, הרבה כסף, הרבה זיעה והרבה התעסקות מסביב, כמו תזונה נכונה או עזרים. למה אתה רוצה את זה? האם המטרה מספיק חשובה כדי להשקיע את המשאבים? לאחר מכן, במטרה עצמה, בנושא המקצועי, אנחנו המדריכים נכנסים. תפקדינו הוא לתת לך את האמצעים להשיג את המטרה"

"אין דבר כזה מאוחר להתחיל, אין דבר כזה מסוכן מדיי להתחיל". צילום: מתנאל בושרי

"יש גם אנשים שיושבים בבית, חושבים על חדר הכושר אבל לא מגיעים, בגלל שהם לא מרגישים בטוחים בעצמם" הוא אומר וניכר כי הנושא מוכר לו "אדם מרגיש שהוא בא לעולם שכולם יפים ויפות בו והוא נראה הכי גרוע. הוא חושב שכולם מסתכלים עליו והוא מרגיש הכי מוזר בסביבה. זה קורה המון, בעיקר לנשים. הצעד הראשון הוא להבין שכל האנשים כמוך. אף אחד לא מסתכל עלייך יותר מדיי. אתה לא עוף מוזר, כי רוב המתאמנים הם מתחילים. אנחנו תמיד נהיה באחוז מאוד גבוה של אנשים מתחילים. אתה לא העוף המוזר שאתה מרגיש שאתה בחדר הכושר. אם זה מה שמפחיד אותך לבוא – תדע שכולם התחילו בנקודה הזאת"

חזיזה ממשיך להרביץ מוטיבציה שגורמת גם לכותב שורות אלו, שמעביר את רוב זמנו ברביצה על הספה, לחשוב להירשם לחדר כושר: "אין דבר כזה מאוחר להתחיל, אין דבר כזה מסוכן מדיי להתחיל. כל אדם צריך להבין מה המטרה שלו, לדעת כמה הוא רוצה להשקיע בעניין הזה ולתת לעצמו ללמוד מאנשים שיתנו לך את הכלים לעשות את מה שאתה רוצה. זה מה שאני מאמין בו. אלו דברים שנכונים גם לדברים מחוץ לחדר כושר, כמו למשל תואר אקדמי. חייב שתהיה קודם כל מטרה ותכלית למה שאתה עושה, ואז לקחת את כל הכלים העומדים לרשותך – ולעשות"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('811552bc-95c7-4d66-8cc1-734964d8d439','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה