טור דיעה: כל זמן שהנר דולק, אפשר עוד לתקן

$(function(){setImageBanner('6d849585-f255-4c3e-91be-7192b66a90b5','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33036,'Image','');})

העונה של הפועל באר שבע הסתיימה. אם הייתה עוד תקווה קטנה להוציא תואר כלשהו מהעונה הזו. יוסף טרבלסי מאמין שהמשחק נגד נתניה במסגרת גביע המדינה אולי נתן חותמת סופית לסיום העונה, אבל כעת הגיע הזמן לתכנן את העונה הבאה

בעיות של האדומים לא החלו בחודש או בחודשיים האחרונים, עוד בקיץ, עם פרשת החתמת השוער שטקוס, שחתם בקבוצה ואף יצאה הודעה רשמית כמה שעות לאחר מכן, ההחתמה והעסקה בוטלה, וב"ש חיפשו לעצמם שוער מחליף.

עוד לפני תחילת העונה, אי ההעפלה לליגת האלופות ואף לליגה האירופאית, הביאו את אלונה והנהלת הקבוצה לקבל החלטות בנוגע לרכש, שהתפרש ללא פחות מלחץ. החתמות של שחקנים בכירים בליגה, שחקנים שרק הגיעו למועדון, רק החלו את הקריירה שלהם בקבוצה, כמה חודשים לאחר מכן, הועזבו או היוו חלק מעסקה אחרת, כמו שראינו בין בית"ר ומשה חוגג לאלונה.

הדבר היחידי שהיה יציב העונה: הקהל. צילום: זאב דיקמן

ההתנהלות הזו היוותה ניצנים ראשוניים למשהו גדול הרבה יותר. אני לא זוכר את הפועל באר שבע בעונה בה כל כך הרבה שחקנים שהיו אהובים על הקהל ונתנו הכול למועדון, עזבו בצורה הזויה כל כך. בשנים האחרונות הייתה תחושה שאצל אלונה, מתנהלים אחרת. גם הקהל ושאר הקבוצות בליגה הרגישו את זה. אך מתחילת העונה, קבלת ההחלטות בהנהלת הקבוצה פוררו את התדמית שבנו במשך כל כך הרבה שנים. רק הפוסט האחרון של קפטן הקבוצה עד לא מזמן – שיר צדק, גרם לקהל להבין שהבעיה היא לא רק השחקנים והמאמן, אלא גם ההנהלה.

הקהל שהתרגל לכל כך הרבה רגעי אושר בשלוש העונות האחרונות, פתאום מתמודד עם קריסה וכאוס, שלא דמיין שיגיע בצורה מהירה וחדה כל כך. ברק בכר מאבד את השליטה על הקבוצה, ניהול הקבוצה שזכה לשבחים, העונה לא בא לידי ביטוי. החלטות תמוהות, חילופים שלא תמיד מצדיקים את עצמם, הביאו לכך שגם בקהל יש מי ששורק בוז ביציעים, בתוספת שלט מחאה נגד בכר עצמו שהונף על ידי אחד האוהדים השרופים של הקבוצה, אליהו ברגמן. למרות גיבוי מלא של המועדון למאמן המעוטר, גם במקרה זה, ההנהלה לא מתמודדת עם המצב כראוי, הקרע בין הקהל לקבוצה ולמועדון גדל ואת זה יהיו חייבים לתקן עוד העונה.

יש עוד על מה להילחם. צילום: זאב דיקמן

אז מה צריך לעשות?  האם ברק בכר צריך להתפטר? או אולי שהקבוצה תיקח את ההחלטה ותפטר אותו? לדעתי האישית לא. השחקנים, ההנהלה, בכר עצמו והאוהדים. כולם יודעים שהעונה הזו נגמרה ואנחנו רק בחודש ינואר. את האליפות הם לא ייקחו השנה, מגביע המדינה הם הודחו וכרגע הם גם בסכנת ירידה לפלייאוף התחתון, מה שיחתום את העונה הזו ככישלון קולוסאלי. אך לא הכול אבוד, יש עוד על מה להילחם. הקבוצה בראש ובראשונה צריכה לצאת בהצהרה חד משמעית, שברק בכר יאמן את הקבוצה עד לסיום העונה. לאחר מכן יצטרכו לעשות חושבים מחדש. יש עוד קצת יותר משבועיים לסיום חלון ההעברות בינואר, מה שמחייב את הנהלת הקבוצה להחליט עם אלו שחקנים רצים עד הסוף ואת מי שצריך למכור/לשחרר, להחליט כבר עכשיו.

עד לתחילת משחקי הפלייאוף יש לא מעט נקודות. הניצחון האחרון בשבת על פתח תקווה, החזיר משהו לקהל שאפשר להוציא מקום לאירופה מהסגל הקיים. זו המטרה העילאית והעיקרית. הפער הוא לא גדול ממקום שני ועומד כרגע רק על 3 נקודות. בהחלט משהו אפשרי. ברגע שברק בכר יחליט על הרכב אחד, שלד אחד, שירוץ, ההתאמה בין השחקנים סוף סוף תירקם ותבוא לידי ביטוי, גם במשחקים היותר קשים במהלך העונה. 

אפשר יהיה לצבור את הנקודות הראויות והמספיקות הן לפלייאוף העליון והן למקום שמוביל לאירופה. אם הקבוצה תסיים את העונה הזו במקום שמוביל לאירופה, זו תהיה נחמה קטנה לעונה האיומה שמתחוללת בבירת הנגב. במקביל, אלונה ברקת, אסי רחמים ושאר מקבלי ההחלטות, חייבים לחשוב על הקבוצה לעונה הבאה. מעכשיו להיערך את מי להשאיר, את מי לשחרר ואת מי להחתים. יש לא מעט שחקנים שנמצאים בקבוצה אך לא תורמים דבר ומנגד, יש שחקנים שפשוט לא מקבלים מספיק דקות כדי להוכיח שהם ראויים להישאר בקבוצה.

זה הזמן לתכנן את העונה הבאה. צילום: זאב דיקמן

בסיכומם של דברים, העונה נגמרה אך אפשר לסיים אחרת, יש עוד זמן לכך.  כמו המשפט הידוע מהמקורות – "כל זמן שהנר דולק, אפשר עוד לתקן."

אפשר עוד לתקן את העונה הזו, לסיים במקום ראוי יותר ומכבד יותר לאלופת הליגה בעונה האחרונה. צריך לקבל את המצב, לשנות את המטרה, להנחיל שזה אפשרי ורק בשיתוף פעולה מלא של כל גורמי המועדון והאוהדים, העונה הזו יכולה לקבל תפנית חשובה וחיובית שכל כך חסרה לה עד עכשיו.  

יוסף טרבלסי הוא פרשן, כתב ואוהד כדורגל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a3ac17b2-61c7-4d92-8e70-ffa3de557378','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33038,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה