בעקבות תחקיר "באר שבע נט": עבודות פיתוח החלו בשכונת נווה נוי

$(function(){setImageBanner('5eda6cbe-4ede-4ac5-859e-9c3c1452b35e','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33754,'Image','');})

תושבים בפרויקט "לב לנוי" בשכונת נווה נוי, מחכים כבר שנתיים לסיום עבודות הפיתוח: "אין מדרכות ואין תאורה, חיים בחושך מצרים. בקיץ כל הבית אבק, בחורף הכל בוץ. כמה זמן צריך לחכות למדרכה? על מה אנחנו משלמים ארנונה?".  בעקבות פניית "באר שבע נט", החלו עבודות הפיתוח בשכונה

בורות פתוחים, פסולת ואבק: כבר שנתיים ארוכות נאלצים תושבי הרחובות רקפת, לילך, הרדוף ורחובות נוספים בשכונת נווה נוי, לחיות באתר בנייה. הם השקיעו ממיטב כספם בבית חלומותיהם העתידי, אך נחרדו לגלות פער עצום בין חלום למציאות, כתוצאה עיכוב עבודות הפיתוח ברחוב בו הם גרים. כך חשפנו לפני כשנה בתחקיר "באר שבע נט". מאז חלפה שנה, אך השבוע, לאחר פנייתנו לרשויות, זכו התושבים לראות אור בקצה המנהרה.

"חיים באתר בנייה, כמו בעזה"

"כבר שנתיים אנחנו גרים כאן ברחוב רקפת, ועדיין אין לנו מדרכה. רוב הבתים מאוכלסים, ולא הייתה התקדמות בחודשים האחרונים" כך מספר אבי (שם בדוי), תושב שכונת נווה נוי, "חיים כבר שנתיים באתר בנייה למעשה. בקיץ הכל כאן מלא אבק. בחורף רטוב ובוצי. אי אפשר לתלות כביסה בחוץ ובטח שלא לשבת בחצר"

עוד הוסיף "לכל אורך הרחוב יש בורות פתוחים, תעלות שחפרו, הניחו תשתיות לעמודי תאורה ולא השלימו. התוצאה זה סכנות ומפגעים ברכבים שלנו. ברגים בולטים מהרצפה ובלילה לא רואים כלום".

כך נאלצו תושבי השכונה לחיות בשנתיים האחרונות. צילום: פרטי

המציאות של תושבי נווה נוי: "בלי תשתיות, בלי תאורה, חיים בחושך מצרים" 

"דוחסים אותנו": תושבי נווה נוי מתלוננים על תכנון לקוי

"רחוב צר ומסוכן"

לדבריו הוסיף עידו (שם בדוי) תושב נוסף בשכונה "מה שהולך כאן זו פשוט זוועה. יש כאן מפגעי בטיחות חמורים, הרחוב אמור להיות חד סטרי ובפועל הוא צר ודו סטרי. אין מדרכה, ואין כביש. דיירים רבים ביניהם על חניות".

מפגעים מסוכנים בבנייה בנווה נוי. צילום ארכיון.

תושב נוסף תיאר "מעבר לזה שאין מדרכה, גם אין תאורה ברחוב שלנו. על מה אנחנו משלמים ארנונה? כל הרחוב שלנו חול ובורות, מים מצטברים, מסוכן להיכנס ולצאת מהבית. על מה אנחנו משלמים ארנונה? חיים פה כמו בעזה".

התושבים מחכים זמן רב לסיום עבודות הפיתוח. צילום ארכיון

בעקבות תחקיר "באר שבע נט" החלו עבודות הפיתוח בשכונת נווה נוי

בימים האחרונים, לאחר שורת תלונות שהתקבלו מתושבים, פנינו שוב לגורמים האחראיים בעיריית באר שבע ובחברת "ערים". בעקבות פנייתנו, שמחנו לראות כי הגיעו כבר לעבוד בשטח, והיום צפויים להשלים את סלילת הכביש לטובת דיירי הרחוב, כך שלא יאלצו לחיות בחול ואבק. עבודה רבה נותרה בדרך, ונמשיך לעקוב אחר הסוגייה.

בעקבות פניית "באר שבע נט": נמשכות עבודות הפיתוח בשכונה. צילום: פרטי

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "במתחם הנ"ל מתבצעת בניה קבלנית ובנה ביתך. ראשית, מדובר במתחם אשר עבודות הפיתוח שלהן נמצאות באחריות רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) וחברת ערים המבצעת את הפרוייקט מטעם רמ"י.

יש לציין, קצב השלמת עבודות הפיתוח מושפע בין היתר בהתקדמות הבניה שטרם הסתיימה. לעומת זאת, ניתן לראות במקומות שאין השפעה מעבודות הבניה לדוגמא -  הטיילת לאורך נחל באר שבע, הפיתוח הושלם. מכל מקום, עיריית באר שבע, תפנה לחברת ערים לקבל מידע  על צפי לסיום העבודות".

בחברת "ערים", האחראית על עבודות הפיתוח, מסרו בתגובה: "באשר למפגעים, מדובר בעיקר בעודפי עפר ופסולת של עבודת הבונים הפרטיים (בתחום המגרשים הפרטיים). לחברת ערים אין סמכות אכיפה על מפגעים אלה. באשר לתאורה- בכל רחובות קיימת תשתית לתאורה. בחלק מהרחובות ממתינים לחיבור חברת החשמל- בהתאם לסדר העדיפויות שלה.

עבודה רבה נותרה. נמשיך לעקוב. צילום: פרטי

"עבודות הפיתוח בשכונה בעיצומן ומרביתן צפויות להסתיים בחודשים הקרובים. עבודות הפיתוח מסונכרנות עם קצב הבנייה של הבונים הפרטיים וקצב האכלוס ומושפעות ממנו. לא ניתן להשלים את עבודות הפיתוח בהינף אחד טרם הבונים הפרטיים באתר השלימו את עבודות הבנייה, זאת כדי שעבודות הבונים הפרטיים לא יפגעו בעבודות הפיתוח ויגרמו בכך נזק בלתי הפיך למרחב הציבורי. מה שיפגע בהמשך במוניטין השכונה ובתפקודה".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('8f7ae23a-beca-49c1-9543-daa18a4eba54','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33757,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה