בחינה מחודשת של הסכם מחיר למשתכן

$(function(){setImageBanner('f5e8c0f0-5152-4c0c-94ec-8e740040b9a3','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33754,'Image','');})

פרויקט מחיר למשתכן לא צלח בקרב הזוגות הצעירים בבאר שבע ובשל כך קבלנים רבים נמנעו לאחרונה מלגשת למכרזים שנפתחו. לכן, קיים ראש העיר דיון עם ראשי ארגון הקבלנים בדרום, במסגרתו התייחס לטענות שהועלו והבטיח לערוך בחינה מחודשת לטובת הצלחת הפרויקט בעיר

לאחר שרבים וויתרו על זכאותם בפרויקט מחיר למשתכן ו-19 מכרזים בפרויקט כשלו בתחילת השנה. כעת, בוחנים את האפשרויות החדשות לקידום הפרויקט בעיר. במאמצים להחיות את תכנית "מחיר למשתכן" בבאר שבע נפגשו לאחרונה ראש העיר רוביק דנילוביץ', סגן ומ"מ ראש העיר טל אל על, מנכ"לית העיריה אבישג אבטובי ובכירים נוספים יחד עם הנהלת ארגון קבלני הנגב ביניהם יושב ראש ארגון הקבלנים אלי אביסרור, מ"מ היו"ר יוסי דלויה, מנכ"ל הארגון צביקה ליבנה וחברי הנהלה נוספים.

במסגרת הפגישה העלו נציגי ארגון הקבלנים מספר נושאים המהווים מכשול להצלחת הפרויקט בעיר. אחד הנושאים המרכזיים הוא הסכמי הגג ובזאת התחייבות העירייה לבנות כ-20,000 יחידות דיור בשנה, שמשמעותם הגדלת ההיצע פי 4 לעומת המצב שהיה טרם הסכמי הגג.

כמו כן, עלה נושא המענקים המובילים את רוב משתתפי ההגרלות לבחור בדירות במרכז הארץ, שם מקבלים הרוכשים הטבה בגובה של עד 600 אלף שקלים, בעוד שבדרום הארץ מדובר על הטבה בגובה 150 אלף שקלים בלבד. מדובר בהפרש משמעותי למדי, המוביל לפגיעה בהצלחת הפרויקט בדרום והופכת את הזכייה לפחות אטרקטיבית עבור הזוכים.

אולם, לא רק עבור הזוגות הזוכים בהגרלות הפרויקט הופך פחות אטרקטיבי, אלא גם עבור הקבלנים שמבינים כי אין די ביקוש לדירות ה"מחיר למשתכן" ולכן נמנעים מהגשת הצעה במכרזים השונים שנפתחים בעיר. כפי שהסביר יו"ר ארגון הקבלנים, אלי אביסרור "קבלנים רבים חוששים לגשת למכרזי מחיר למשתכן כיום, כי לא בטוח שיהיו רוכשים, והמשמעות היא שלעשרות מכרזים שפורסמו לאחרונה לא ניגש אף קבלן". 

עוד נושא שעלה הוא הטבות המס הקיימות בישובים מסוימים בנגב המגיעים עד 18% ואינם ניתנים לתושבי באר שבע. דבר אשר יוצר הגירה שלילית מהעיר ועל כן הובהר כי יש לעשות כל שניתן כדי שגם תושבי העיר ייהנו מהטבות זהות.

נושא נוסף וחשוב לא פחות שעלה בדיון עסק בבניה הבלתי חוקית, בעיקר בתחום צמודי הקרקע. מנכ"ל ארגון הקבלנים, צביקה ליבנה ביקש לקיים הליך בקרה ופיקוח בשטח כדי להבטיח שכל מי שבונה יהיה קבלן רשום בלבד. בקשה זאת מקבלת חשיבות רבה כיום, בעיקר לאור תאונות העבודה הרבות המתרחשות, כאשר על הקבלנים הלא רשומים אין כל פיקוח. 

רוביק דנילוביץ'. קרדיט - שגיא בשן (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א')

בתגובה לכלל הטענות שהועלו אמר ראש העיר, רוביק דנילוביץ', שהוא מקבל את עמדת ארגון הקבלנים בנושא. לכן, הוא סבור כי לאחר מספר שנים של יישום הסכמי הגג, עולה הצורך בהסכם משלים שיתבסס על הפקת הלקחים מהפעילות עד כה. אי לכך, בשלב זה, הודיעה העירייה על עצירת השיווק של פרויקטים חדשים למגורים עד לבחינה מחודשת של הסכם "מחיר למשתכן".

בנוסף לדברים אלו, הציג ראש העיר את תהליך החתימה על הסכמי הגג שבמהלכו השקיעה העירייה מאמצים רבים בגיבוש תנאים אופטימליים עבור כל הגורמים הרלוונטיים כחלק מהחזון לחיזוק באר שבע כעורק עירוני מרכזי בדרום. בנושא הטבות המס שלא ניתנות לתושבי באר שבע, אמר דנילוביץ' כי כבר פנה למשרד האוצר כדי לבחון את צירוף באר שבע לערים המקבלות הטבות מס כמו בישובים הסמוכים.

באשר לבקשת קיום פיקוח ובקרה על עבודת הקבלנים כדי להבטיח שכל מי שבונה יהיה קבלן רשום בלבד. הבהיר ראש העיר כי הוא תומך בנושא והנחה את הגורמים המקצועיים לטפל בתהליך כדי למנוע מגורמים בלתי מורשים לבנות. 

אלי אביסרור בכנס הקבלנים השנתי צילום: שמואל אדלר

יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, אלי אביסרור, סיכם ואמר: "אני מברך את ההיענות של ראש העיר ובכירי העירייה לבחינה מחודשת של הסכם מחיר למשתכן ושיתוף הפעולה עם ארגון קבלני הנגב. מדובר בשורת צעדים חשובים במיוחד במטרופולין כמו באר שבע. חוסר יציבות בענף הדיור בעיר משפיעה על המרחב כולו ויש לכך השפעות מרחיקות לכת בתחומים שונים".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2a982b99-d6ed-4ef1-abb3-9669205874fa','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33757,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה