ריצה למען מטרה: שרון בריל משלבת את האהבה לריצה עם המסר לשילוב אנשים עם אוטיזם בחברה

$(function(){setImageBanner('cb593664-6840-4b94-b947-1fdd4fd4e37c','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

שרון בריל היא אם ספורטיבית לילד בן 6 עם אוטיזם ויו"ר עמותת "חברים בנגב". לקראת מרוץ הלילה "איקאה באר שבע Light Run", שמענו ממנה על משמעות הריצה בחייה והרצון להעלות את המודעות לשילוב אנשים עם אוטיזם בחברה דרך הספורט

לפני כמה שנים שרון וזיו, זוג הורים מבאר שבע, קיבלו את האבחנה שלילד שלהם יש אוטיזם. באותו הרגע חייהם השתנו מן הקצה אל הקצה. מאז אותו הרגע החליטה שרון לדאוג למשפחתה ולשאר המשפחות להן יש ילדים עם אוטיזם, ויחד עם הורים נוספים הקימה את עמותת "חברים בנגב". שרון בריל, אימא לילד בן 6 עם אוטיזם, ויו"ר "חברים בנגב", העמותה למען שילוב ילדים עם אוטיזם בחברה, פועלת ללא הפסקה כדי לתמוך ולקדם את המטרה, גם באמצעות הספורט והריצה. לקראת מרוץ הלילה "איקאה באר שבע Light Run" שיתקיים ביום שלישי הקרוב (21.05.19), שמענו על החוויות האישיות שלה ואיך הספורט שינה את חייה.

מתוך הרצון ללוות משפחות להן יש ילד עם אוטיזם ולתמוך בהן בדרך החדשה בחייהן, קמה עמותת "חברים בנגב", השואפת להפוך את באר-שבע והנגב בכלל למקום פורץ דרך בכל מה שקשור לקידום, הכללה ואינטגרציה של ילדים עם אוטיזם ובני משפחותיהם בחברה. "את פתאום פותחת את העיניים שלך למציאות אחרת. בהתחלה התחושות הן מאוד קשות, כאילו השמיים מתמוטטים, אבל בהמשך גם מגיעה ההבנה שאת צריכה להיות מאוד פרקטית, ואם את רוצה לראות שינוי את תצטרכי להביא אותו בידיים שלך. לכן חברתי להורים אחרים ורציתי לנסות להביא איזושהי מציאות אחרת, ולהשפיע על המציאות של הילד שלי ושל אחרים. לתת להם עוד אפשרויות, לקדם את ההכלה וגם את השילוב ושנחייה בחברה טובה יותר", מסבירה שרון.

ספורט מקרב לבבות

"בצד כל זה שאף אחד לא רוצה בסופו של דבר לקחת בזה חלק וכולנו היינו מוותרים על האוטיזם, והיינו רוצים שלילדים שלנו יהיו חיים מאוד קלים ופשוטים, אני חושבת שגם אנחנו מקבלים מזה לא מעט. זו לא קלישאה. זה הפך אותנו לאנשים קצת יותר טובים. קצת יותר מכילים", אומרת שרון. אחת מהדרכים בהן פועלת העמותה לשילוב ילדים עם אוטיזם בחברה היא באמצעות הספורט. "אני אמא לילד עם אוטיזם וגם מנהלת את העמותה, לכן היה לי את הרעיון שספורט יכול לקרב לבבות", שרון מוסיפה. עמותת "חברים בנגב" הצטרפה אל מרוץ "ליל ירח", מרוץ בהובלת קבוצת הריצה "RUNNING B7" והמאמן סרחיו אללוף, המתנהל כמרוץ חברתי וחוויתי, לא תחרותי, מתוך אהבה לריצה, לאדמה ולקהילה, שגם מקדם את המסר של שילוב אנשים עם אוטיזם בחברה.

במירוץ ליל ירח עם סרחיו אללוף, צילום מרטין גוטדמק

"המרוץ שומר על מסורת של השתתפות ללא עלות, מתוך אהבה לעולם הריצה ולשטח, ומתוך אמונה שספורט צריך להיות נגיש לכולם ובכוחו לקרב לבבות ולקדם מטרות חברתיות. כולו מוקדש לאהבה לספורט לצד העלאת מודעות לכך שסביבנו יש אנשים שיכולים להיות שונים מאתנו ושכולנו יכולים לחיות ביחד בסביבה אחת בסביבה שיוונית, מכילה והוגנת", משתפת שרון. היא אומרת שהמשפחות חוות לא מעט קשיים בחיי היומיום, לכן זה כיף להיות חלק מקהילה בערב אחד במרוץ, שבו אף אחד לא שופט אותך ואף אחד לא בוחן אותך, "אתה יכול להיות מי שאתה וזה בסדר ונכון ושווה- עם וללא מוגבלות". מרוץ "ליל ירח" יתקיים השנה בסוף אוגוסט וכבר החלו לעבוד עליו במרץ. שרון ובעלה, זיו, התחילו לרוץ לפני שנתיים, והמרוץ הראשון שהשתתפו בו היה מרוץ הלילה של באר שבע.

כחלק מאהבתה לספורט והמשמעות שיש לזה בחייה, היא משתתפת יחד עם בן זוגה במרוץ הלילה ביום שלישי הקרוב והשנה שניהם חוזרים למרוץ כפייסרים- מכתיבי קצב. "במרוץ הלילה השנה אשמש כ"פייסרית" במקצה 10 ק"מ. מכתיבי קצב הם אנשים שרצים בקצב מוגדר וקבוע מראש, כך שיוכלו להצטרף אליהם רצי המרוץ לפי קצב המטרה בו הם מעוניינים לסיים", שרון מסבירה. כאמור, ביום שלישי הקרוב, 21.5, החל משעה 18:00 בערב יתקיים מרוץ הלילה "איקאה באר שבע Light Run". לצד מקצי הריצה (2.5, 5 ו-10 ק"מ), יתקיים גם הפנינג ספורטיבי הפתוח לקהל הרחב שיכלול פעילויות ספורט, מסיבה זוהרת והפעלות לכל המשפחה. בשטחי הכינוס של האירוע יהיו מתחמי אימוני קיקבוקס, זומבה, מסיבה עם מיטב הדיג'אים וחימום המוני על הבמה המרכזית לפני ההזנקות. גם לאורך המסלול יהיו 12 במות מוזיקה עם להקות שידאגו לשמור על קצב הרצים לאורך הריצה.

מתרגשת לקראת ההשתתפות במירוץ פעם נוספת?

"מרוץ הלילה של באר שבע 2017 היה המרוץ הראשון שלי, הפעם הראשונה בחיי בה רצתי 5 ק"מ, בו התאהבתי בריצה ובעונג הנלווה אליה- תחושת החופש וניקוי הראש, ההישגים האישיים- פיזיים ומנטליים, הניצחון על האתמול ועל כל קול ששואל אותך למה אתה צריך את זה... עבורי, הריצה היא תרפיה, וכשהיא מתקיימת תחת מעטפת של מאמן מקצועי ותומך וקבוצה מפרגנת שהפכה למשפחה, היא דבר שלא אוותר עליו. מאז הספקתי להשתתף בלא מעט מרוצים, למרחקים שונים, ואף רצתי מרתון מלא, 42.2 ק"מ, בינואר האחרון. במרוץ הפעם אני ארוץ את מקצה 10 ק"מ ב65 דקות. מוזמנים לבוא לרוץ איתי".

אירוע ריצת לילה באר שבע, רונן טופלברג

נלחמים למען שילוב

מציאות החיים של שרון ובעלה לא קלה, אבל הם יודעים להסתכל על החיובי ויחד עם זאת לא להפסיק להילחם. "יש לנו חיים מדהימים בסופו של דבר. יש לי ילד מדהים שכובש בחיוך שלו ושמח ומאושר ואוהב ילדים, ואנחנו עושים הכל בשבילו. אנו נלחמים ויש הרבה מאבקים בירוקרטיים על דברים שלכאורה הילד שלי אמור לקבל אותם באופן אוטומטי", שרון אומרת. לדעתה השילוב הוא נושא שיש בו עוד הרבה עבודה. המאבק של הורים לילדים עם אוטיזם הוא על דעת הקהל, על האופן בו החברה תופסת את הילדים ומוכנה לשלב אותם בקרבה.

"עדיין יש חוסר הבנה וחוסר סובלנות של הסביבה כלפי אנשים עם מוגבלויות בכלל. אדם עם אוטיזם רוצה להיות שמח, בריא ומאושר, לשחק ולגדול בביטחון, להיות אהוב ורצוי, ושלעולם לא יוקיעו אותו רק משום שהוא שונה. חברה משלבת ומכילה היא חברה שבה כל הצדדים מרוויחים", מסבירה שרון. היא והורים נוספים רוצים שיבינו שאין מה לפחד או לחשוש, ואין צורך להרחיק בין ילדים אלא להיפך. "מפגש עם אדם שהוא שונה ממך הוא בדר"כ מפגש שמפרה את שני הצדדים, והשילוב הזה עושה רק טוב".

 שרון ובעלה זיו מתכוננים למירוץ הלילה, צילום גל כהן

לא מזמן התבשרנו שעתיד להיפתח בבאר שבע מרכז לחקר וטיפול תחום האוטיזם, בשורה שיכולה לשנות משמעותית את חייהם של משפחות רבות בבאר שבע והדרום כולו. עמותת "חברים בנגב" חברה בוועדת ההיגוי שמקדמת את המיזם יחד עם עיריית באר שבע. שרון התייחסה לכך: "המרכז הוא בשורה של ממש למשפחות לילדים עם מוגבלויות בכלל, ואוטיזם בפרט, בבאר שבע וסביבתה. אנו תקווה כי המרכז יגדיל ויגוון את המענים הקיימים עבור ילדינו בעיר. אנו מאמינים כי הוא יהווה אבן שואבת לאנשי מקצוע פרא-רפואיים שיוכלו להתמחות בו ויישארו בעיר, וכך יקלו על המחסור האדיר במטפלים. אנו מברכים על כך שהעירייה בחרה לקחת את האחריות על יצירת מענים לאנשים עם אוטיזם ובני משפחותיהם, ולהקים מרכז חשוב שכזה. יישר כוח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f90d84e3-5c67-469e-9a8f-0e74ed561adf','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה