"מירמבה"- העצמה נשית דרך אומנות ויזמות

$(function(){setImageBanner('e5b4c1a2-69b4-43d6-b8b5-45cbc9e62507','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

שלוש נשים שהתנדבו באוגדנה גילו את האומנות של הנשים המקומיות והחליטו לסייע להן. הן הקימו את מיזם "מירמבה" שמטרתו ליצור מקור פרנסה עבור נשים במעמד כלכלי נמוך מאוגנדה על ידי ייבוא ומכירת מוצריהן בארץ. כעת המיזם מגיע גם לדרום!

ביום ראשון הקרוב, 8 במרץ, נציין את יום האישה הבינלאומי, ואין כמו לחגוג העצמה נשית שמתרחשת גם אצלנו. מיזם "מירמבה" הינו מיזם חברתי להעצמת נשים באוגנדה דרך אומנות ויזמות. מדובר ביוזמה חברתית שמטרתה ליצור מקור פרנסה יציב עבור נשים במעמד כלכלי נמוך מאוגנדה, זאת על ידי ייבוא ומכירת מוצריהן בארץ. את המיזם החלו שלוש נשים- תמר אלקובי, ענבר ארז ושירלי אורטס שפיגל- אשר התנדבו באוגדנה והחליטו לעשות מעשה כדי לעזור לנשים כמוהן להשיג מציאות אחרת, טובה יותר. כעת, המיזם מגיע גם לדרום הארץ עם אירועי מכירה ייחודיים.

"הכל התחיל מהתנדבות משותפת שלי, של ענבר ושל שירלי, התנדבנו שלושה חודשים באוגנדה בקיץ של 2017. הכרנו נשים מקומיות וככול שהכרנו אותן יותר הבנו שרבות מהן מתקשות להתפרנס, שהן נשים חד הוריות, עם מספר ילדים, מתקשות לשלוח את הילדים לבית ספר ורוב הסיכויים שיישארו במעגל העוני", מספרת ל'באר שבע נט', תמר אלקובי, בת 24, שותפה מייסדת ומנהלת את המיזם 'מירמבה' וגם סטודנטית ליזמות ומנהל עסקים.

קרדיט מירמבה

משמעות המילה "מירמבה" למי שתהה היא "שלום" בלוגנדה, השפה המקומית. במסגרת שהותן שם הן גילו שהנשים יוצרות עבודות יד כמו סלים קלועים, תכשיטים מחרוזים, תיקים מבד ועוד, והבינו שהן יכולות לעזור להן. "כדי לקדם את הרעיון ולייבוא ולמכור את המוצרים שלהן בארץ הבאנו שאנחנו צריכות לגייס סכום כסף התחלתי ופתחנו בגיוס המונים באינטרנט באתר הד סטארט", מספרת תמר.

איך התקדם גיוס ההמונים ותהליך הקמת המיזם?

"הצלחנו בגיוס ההמונים בזכות 603 אנשים שתמכו והאמינו בנו. משם יכלנו להתחיל ולקדם את זה ונרקם המיזם 'מירמבה', תחת עמותת 'טופז'. זה התחיל בתור מיזם שמעצב יחד עם הנשים מוצרים, קונה מהן כדי ליצור להן הכנסה הוגנת ומוכר את המוצרים בארץ. עם הזמן זה התפתח וכיום אנחנו עובדות בשיתוף פעולה עם מכללה מקומית באוגנדה לאומניות בשם NIAAD - Nagenda International Academy of Art and Design. אנו מעסיקות שתי נשים מקומיות - מרי נקטו ואוליביה נניונג'ו- שמרכזות את הכל בשטח. יש קבוצת נשים אשר מעבר ליצירת מוצרים ברמה גבוהה, הנשים לומדות יזמות, פיתוח אישי ואנגלית. המטרה עם קבוצת הדגל הזו היא שאחרי שנתיים, הנשים האלו יכולות להתקדם ולהתפתח עם עסק משלהן". 

קרדיט שני הלוי

כיצד מתקיימים אירועי המכירה של מירמבה? האם זו הפעם הראשונה שיהיו אירועים כאלו בדרום?

"בצוות שלנו יש 'נציגות מירמבה', אלו נשים ברחבי הארץ שמתפעלות את אירועי המכירה, מדובר במכירות ביתיות וירידים או אירועים מיוחדים. הן גם יכולות להעביר פרזנטציה על המיזם וכך זה הופך לאירוע בעל ערך רב יותר לאורחים הבאים לקנות את המוצרים ולתמוך. מי שמעוניינת לארח מכירה ביתית יכולה לפנות אלינו. כל מה שצריך זה לב רחב, סלון/חצר ומעגל חברות שמעוניינות לרכוש את המוצרים. משם נקבע תאריך ושעות למכירה הביתית ובאותו היום תגיע 'נציגת מירמבה' עם כל המוצרים היפים כדי לתפעל את המכירה. החודש יתקיים אירוע מכירה באזור הדרום, ב-28.3 במושב ניר צבי אצל עדי סלע. אנחנו מחפשות עוד נשים שירצו לארח מכירה ביתית של מירמבה בבאר שבע והדרום, נשים עם מודעות חברתית, שאוהבות מוצרים יפים ומתחברות למיזם ולהעצמת נשים".

 קרדיט יעל כהן

באירועי המכירה של מירמבה תוכלו למצוא שלל מוצרים ייחודיים תוצרת הנשים באוגדנה. החל מסלים קלועים מגזע עץ בננה לעיצוב הבית, לשולחן ולתלייה על הקיר, הפריט הפופולארי ביותר. בנוסף יש תכשיטים מגוונים מחרוזים בכל מיני סגנונות שמתאימים לכל אישה, יש תיקי יום וערב מבד ובשילוב בד וחרוזים. היזמיות מייעדות את המוצרים לנשים בגילאים 30+ שמעוניינות להתחדש בפריטים מיוחדים ולסייע להעצים נשים.

מה החשיבות בעינייך של המיזם הזה עבור נשים?

"המיזם הזה משנה חיים לנשים ומשפחתן באוגנדה. זה בעיקר נותן הזדמנות לעצמאות כלכלית ורוחנית, משהו בסיסי כל כך ונצרך. בנוסף לפן הכלכלי זה נותן מקום בטוח, נשים נפגשות עם אחת השנייה, מתייעצות על החיים ועוזרות אחת לשנייה. הן מדהימות".

 קרדיט מירמבה

מעוניינות לקחת חלק? תוכלו לשלוח הודעה בפייסבוק או באינסטגרם, לכתוב מייל או להירשם לאירוח מכירה ביתית ישירות באתר:

אתר www.mirembecollection.org
פייסבוק https://www.facebook.com/Mirembecollection/
אינסטגרם https://instagram.com/mirembecollection?igshid=5cfja1eait24

מייל [email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bd3390ea-066f-47bc-b51b-b5013c2af6bf','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה