איש השנה בתחום הבריאות לשנת 2018: פרופ' אשר בשירי

$(function(){setImageBanner('023dcd63-f941-43ff-a31a-fe52c4e20084','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אתם בחרתם, פרופ' אשר בשירי הוא איש השנה של באר שבע בתחום הבריאות! בין ניהול מחלקת יולדות ג' והמרפאה לאיבודי הריון חוזרים, לארגון כנסים ולימוד סטז'רים בחטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה. הצלחנו לתפוס את פרופ' בשירי לראיון

פרופסור אשר בשירי (53) הוא יליד באר שבע, נשוי ואב לארבעה. פרופ' בשירי הוא מנהל מחלקת יולדות ג' והמרפאה לאיבודי הריון חוזרים, הוא עוסק בתחום הרפואה כבר 24 שנים והספיק לחוות עם המטופלות שלו המון, החל מהפלות חוזרות בהן הוא מטפל בשגרה ולא מוותר עד לתוצאה המיוחלת וכלה בלידות המתבצעות בניתוח קיסרי אותן הוא מכנה "השתתפות במעשה הבריאה". אז לכבוד בחירתו לאיש השנה של באר שבע בתחום הרפואה הצלחנו לתפוס אותו לכמה שאלות.

פרופ' אשר בשירי מחזיק בידיו את "נס הבריאה". צילום פרטי

מה משך אותך לעיסוק ברפואה ומדוע דווקא תחום יולדות?

"היכולת לעזור בתחום החשוב ביותר - תחום הבריאות הינה זכות גדולה מאוד. התחום משלב גם מחקר, לימוד מתמשך וגיוון מרבי. הבחירה במיילדות מאוד זכורה לי והיא החלה כשהייתי בתיכון והמורה לביולוגיה ביקשה שאכין הרצאה על תינוקת המבחנה הראשונה שנולדה בשנת 1977, לואיז בראון. מאז הכל היסטוריה..."

בין תפקידך אתה מתמחה בהפלות חוזרות. איך אתה חווה את המקרים החוזרים עם המטופלים שלך?

"אני מאוד שמח וגאה לעזור לזוגות עם הפלות חוזרות. הזוגות שמגיעים אלינו נמצאים בקשיים נפשיים מרובים לאור העובדה שבכ-40%-50% מהמקרים אנחנו לא מוצאים סיבה להתרחשות המקרים. ובכל זאת אני מאמין שהזוגות מרגישים בטוחים ומוגנים כאשר הם מגיעים לרופאים מומחים שדואגים להם, מלווים אותם ונותנים בהם אמון עד לתוצאה המיוחלת של לידת ילוד. במהלך השנים, הצלחתי להקים מסד נתונים מהגדולים בעולם, של זוגות עם הפלות חוזרות ובעזרתו אנחנו מצליחים ללמוד ולהגיע לתובנות חדשות הקשורות גם בטיפול".

"בנוסף, יזמתי 3 כנסים עולמיים בנושא שהתקיימו בצרפת ומדריד ובדצמבר 2019 אני שמח לבשר שהכנס  יתקיים בירושלים. אני שמח שעם השנים, השירות בסורוקה למניעת הפלות חוזרות קיבל הכרה ארצית ובינלאומית".

 מדברים הרבה על הקשיים של המקצוע, שעות עבודה רבות מחסור ברופאים ועוד. איך אתה מתמודד עם כל הקשיים?

"אם אתה לא אוהב את מקצוע הרפואה אלא התרגלת ואולי הגעת אליו בטעות, אז כל דבר יפורש כקשה לא אפשרי ומתסכל. עיסוק ברפואה מחייב אותנו לאהוב את המקצוע, להיות רגישים וזמינים בשביל המטופלים, ללא קשר לקשיים, כוח אדם וכו׳. במקביל, כמי שנמצא במקצוע 24 שנים, אני עסוק לא מעט בפעילויות כדי לשפר את התקשורת בין המטפלים למטופלים, אני מלמד סטודנטים לרפואה ועסוק מאוד בחינוך דור העתיד".

אחרי כל כך הרבה שנים עדיין יש רגעים מרגשים?

"בהחלט! בכל יום אני חווה רגעים מרגשים, חיוך של אושר אצל הורים חדשים, מבט של רוגע ונינוחות לאחר מתן הסבר על מצב רפואי. בדיקות אולטרסאונד בהריון כשהזוגות רואים את העובר ואף מזילים דמעה של אושר. אחד מהרגעים המאוד משמעותיים ומרגשים  שאני חווה הוא לידה בניתוח קיסרי בו אני מרגיש סוג של השתתפות במעשה הבריאה. ההתרגשות היא כה גדולה שאני תמיד מחזיק את הילוד ומלטף אותו לפני שאני מעביר אותו למיילדת".

פרופ' אשר בשירי. צילום: ויקיפדיה

אילו יעדים ומטרות אתה מציב לעצמך בשנה הקרובה?

"אני מקווה שאזכה לקבל תפקיד של ניהול מחלקה גניקולוגית בנוסף למחלקת יולדות. אני מקווה שאזכה להיות שותף לבנות תכניות לשיפור הרפואה בדרום בכלל ובסורוקה וברפואת הנשים בפרט. יש לי תכניות, רעיונות וחלומות ואין לי ספק שאגשים אותם. אני מאוד רוצה לפעול להעלות את מספר הסטודנטים לרפואה מאזור הדרום במיוחד בבית הספר לרפואה שלנו באוניברסיטת בן - גוריון. אני משוכנע שיש חבר׳ה מוכשרים ביותר אשר לא מגיעים לשלבים הסופיים של המיונים או של הקבלה. אני בטוח שליווי מוקדם ורצוף, יהיה בעל השפעה משמעותית".

הפתיע אותך הזכייה?

"שמחתי מאוד על הזכייה ועל הכרת התודה מצד המטופלות. ללא ספק זו אמירה משמעותית בקריירה שמגיעה מהמטופלים עצמם ללא תלות בגורמים אחרים. זה סיפוק עצום וזה בהחלט אומר שהמטופלים מרגישים את הנתינה שלך ללא קשר לדרגה האקדמית, להרצאות, מאמרים וכו׳. סוג של 'אמירת תודה  קולקטיבית'".

משהו נוסף לסיום?

"אני נפעם ונרגש מהזכייה ומשוכנע שאמשיך לטפל במסירות וברגישות במטופלים ולהעניק ולתת מכל הידע והניסיון שצברתי ובכך לשמח אנשים. ולסיום אני רוצה מאוד להודות למשפחתי היקרה ולילדי הנפלאים התומכים בי תמיד ונמצאים שם בשבילי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2dbcd642-2f6c-4f24-89b4-170e40c4a7e5','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה