סוף לפעילות עמותת השמאל במקלט הציבורי: העירייה תפנה את "מולקתא מפגש"

$(function(){setImageBanner('51473591-4870-4123-a698-702c278e7555','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עיריית באר שבע החליטה לפנות את "מולקתא מפגש"- עמותת השמאל הפועלת במקלט ציבורי בשכונה ד', לאחר שאירחו אירועי שמאל והפרו את תנאי ההסכם. פורום דו-קיום בנגב: "דנילוביץ' נכנע לשיח לאומני וגזעני". מנכ"ל ארגון "בצלמו": "זהו ניצחון זכויות האדם מול הסתה שנאה, פרובוקציה ותמיכה באלימות".

במשך למעלה מ-10 שנים פעלו פורום דו-קיום בנגב ב"מולקתא מפגש" – מקלט ציבורי ששימש את הארגון לצורך פעילותו, שמטרתו המקורית הייתה לקדם פעילות קהילתית ודו-קיום בין יהודים לערבים. אלא שבמהלך הפעילות הפך הארגון, היושב במקלט הציבורי ברחוב שלמה המלך בשכונה ד', לכזה המקדם ומספק במה לאירועי שמאל, שאף מעלים חשש להסתה.

מולקתא-מפגש. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

-

בעבר, התבטא הארגון באופן שנוי במחלוקת נוכח אירועי אום אל חיראן, ואירח מספר אירועים שעוררו זעם בקרב תושבי העיר וחברי המועצה כגון: סדנה לצילום אפקטיבי של כוחות הביטחון, אירועי מחאה נגד הריסות בתים בלתי חוקיים במגזר הבדואי, אירוע בנושא דיני מלחמה ודיני כיבוש, אירוע המעודד סרבנות גיוס לצה"ל בשם "מי מפחד מחופש המצפון?" והרשימה עוד ארוכה. בעיריית באר שבע הבינו לאט לאט כי הארגון מפר את תנאי ההסכם עמם, ופתחו בסדרת צעדים משפטיים כדי להביא להסרת ההקצאה של המקלט עבור העמותה.

בעמותה קיבלו אמש צו פינוי מעיריית באר שבע, המורה להם לפנות את המקלט העירוני תוך 14 ימים, בשל הפרת תנאי ההסכם. במכתב ששלח לארגון היועץ המשפטי של העירייה עו"ד חיים טורקל "העירייה סבורה שהפעילות שהתקיימה הינה בניגוד להסכם בין הצדדים, בניגוד למטרות העמותה, ובניגוד לנוהל הקצאת מקרקעין והתבחינים שנקבעו. לאחר שניתנו לעמותה מספר הזדמנויות לתקן את ההפרות החוזות ונשנות של ההסכם, ולאחר שהעמותה דחתה את דרישות העיריה והמשיכה בפעילותיה כאמור, החליט ראש העיר מתוקף סמכותו, ולאחר שהתייעץ בחברי ועדת ההקצאות, להורות על ביטול ההסכם להקצאת המבנה. הינכם נדרשים לפנות את הנכס תוך 14 ימים".

פורום דו-קיום בנגב משיב אש: "ראש העיר רוביק דנילוביץ' בוחר להיכנע לשיח לאומני וגזעני"

בעמוד הפייסבוק של פורום דו-קיום בנגב, נכתב עקב החלטת העירייה:

"היום קיבלנו מהיועץ המשפטי של עיריית באר שבע מכתב המורה לנו לפנות תוך 14 יום את המולתקא מפגש - ملتقى مفقاش, בית תרבות יהודי-ערבי אותו פורום דו-קיום בנגב מפעיל מעל לעשור. כזכור, הפנייה האחרונה הגיעה בעקבות אירוע שקיימנו בחודש שעבר על תעשיית הנשק הישראלי וקשריה המדאיגים להפרות זכויות אדם ברחבי העולם.

זו לא הפעם הראשונה בה רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, דורש לבטל אירועים המתקיימים במולתקא-מפגש בכדי להגביל את פעילותנו. בכל פעם שאנו מבקשים להעלות דיון ביקורתי בסוגיות המעסיקות את כלל החברה בישראל, מבקשת העיריה לצנזר את עבודתנו ומאיימת להפסיק את פעילותנו במקום. 

גם הפעם בוחר דנילוביץ' להיכנע לשיח לאומני וגזעני השואף לצמצם את חופש הביטוי והמרחב הציבורי בישראל ומתיר הסתה כלפי עמותות וארגונים שהשיח שלהם ביקורתי. אנחנו לא נכנע ונעשה ככל שיידרש כדי שבית התרבות היהודי-ערבי היחיד בעיר באר שבע יישאר פתוח וישמיע את קולו במגוון נושאים. מולתקא-מפגש הוא מרחב משותף בו עולות סוגיות שהחברה היהודית והערבית מעוניינות לדון בהן יחדיו ולאיש אין זכות לצנזרן. אנחנו מזמינים אתכם/ן להצביע ברגליים ולהגיע לאירועים הקרובים במולתקא-מפגש, כדי שבעיריית באר שבע יבינו שאנחנו כאן כדי להישאר".

מקלט מולקתא. צילום: מתוך הפייסבוק

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו" שפעל באופן אישי נגד פעילויותיהם של "מולקתא מפגש" במבנה ציבורי של העירייה, מסר "שמח לבשר שבזכות פעילות מאומצת של חברי מועצת העיר מכל הסיעות ובמיוחד אורטל פרלמן שמואלי ותושבי העיר, עיריית באר שבע הוציאה צו פינוי מיידי למרכז ההסתה והחרם בבאר שבע. זהו ניצחון זכויות האדם מול הסתה שנאה, פרובוקציה ותמיכה באלימות. תושבי העיר גאים בכוחות הביטחון ומדינת ישראל ולא יממנו חרם ופגיעה בהם. אני מברך את ראש העיר ותושבי העיר על סגירת מרכז ההסתה והחזרת הנכס לבעליו האמיתיים תושבי העיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7dfb9e64-f430-4a71-b44f-51904ea33b41','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה