הותר לפרסום: פוענח רצח טל קורקוס ואלישע סבח ז"ל

$(function(){setImageBanner('8571f7fe-138f-430b-b8d8-8d0daea8d052','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

הותר לפרסום כי מאחורי שני מקרי הרצח של קורקוס וסבח ז"ל עומדים שני ראשי ארגון פשע. על פי המשטרה השניים חברו יחד לביצוע המעשים באמצעות עבריינים בארגונם וזאת במטרה למנוע מהם להעיד נגדם. בנוסף נעצרו 4 חשודים נוספים ומחר יוגשו נגדם כתבי אישום. כל הפרטים על הפרשה הסבוכה שטלטלה את עולם הפשע בישראל.

"חוק וסדר" – כך מכנים במשטרה את הפרשייה הסבוכה (80/17) בה עסקו במשך שישה חודשים ארוכים, כדי למצוא את האחראים לחיסולם של טל קורקוס ז"ל ואלישע סבח ז"ל. מוקדם יותר היום (ראשון) הותר לפרסום כי ראשי ארגון הפשע שנעצרו הם יניב (ניבי) זגורי ומיכאל מור. בנוסף אליהם נעצרו ארבעה חשודים נוספים בחשד למעורבות במעשי הרצח. מחר יוגשו נגד השישה כתבי אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

העבריינים הבכירים שנעצרו - מיכאל מור (מימין) ויניב זגורי (משמאל). צילום: ללא קרדיט

שני אירועי הרצח התרחשו בשטח מדינת ישראל במהלך שנת 2017, האחד באשקלון והשני בנתניה. אלישע סבח, נורה למוות ב-6 באפריל השנה, ביריות מטווח קצר עת שעבד במסעדה שלו בנתניה. חודשיים לאחר מכן, ב-27 ליוני, נרצח טל קורקוס בפיצוץ מכוניתו באשקלון, לאחר שמטען חבלה שהוצמד לרכבו התפוצץ. הטמנת המטען התאפשרה על פי החשד, שכקורקוס הלך לדירת הימורים באשקלון. שתי נשים הסבו דירה בעיר לדירת הימורים, שהתבררה בדיעבד כ"כיפה אדומה". בזמן שקורקוס ישב ושיחק קלפים, עבריין של זגורי בשם אריק איטל, הטמין על פי החשד את המטען במכוניתו של קורקוס. קרוב משפחה של קורקוס בשם מוטי אלמקייס גם הוא חשוד בפרשה, משום שעל פי החשד ידע כי עבריינים מנסים לחסלו, והוא נאשם באי מניעת פשע. 

מאז אותם מקרי רצח פעלו במשטרה למצוא את האחראים למעשים, ואף מצאו לכאורה קשר לכך שזגורי ומור אחראים לרצח. יש לציין כי חלק מהחשודים נעצרו מחוץ לגבולות המדינה, בתאילנד ובסין, וזאת במסגרת שיתוף פעולה עם מנגנוני ביטחון בארץ ובחו"ל.

שלושה עדי מדינה סייעו למעצר שני ראשי ארגוני פשע

במהלך חקירתה הסבוכה של המשטרה גויסו שלושה עדי מדינה בפרשה חובקת עולם, אחד מהעדים אף היה חלק מהארגון שפעל מסין, שם שהה זגורי בשנה וחצי האחרונות, ושם גם נעצר. אותו עד מדינה שגייסה המשטרה, סיפק מידע שהוביל לאריק איטל שביצע לכאורה את הרציחות בפועל. שמו של איטל מוכר משום שהינו אחיו של אדם איטל, אשר מרצה ארבעה מאסרי עולם בגין ארבעה מעשי רצח. עדותו של סבח ז"ל נגד אדם איטל סייעה להרשיעו ולשלחו לכלא.

טל קורקוס. העיד נגד זגורי, וחוסל בפיצוץ מכוניתו. צילום הזירה: דוברות המשטרה

טל קורקוס שכאמור נרצח בפיצוץ מכוניתו באשקלון ביוני האחרון, היה עבריין בכיר בדרום, שגויס כעד מדינה והעיד נגד זגורי, עדות שיחד עם עדותו של סבח הרשיעה את זגורי, עליו נגזר עונש של 7 שנות מאסר. לאחר מכן טס קורקוס לחו"ל עם משפחתו, אך היחסים עלו על שרטון, והוא חזר לארץ. כאן רדף את קורקוס עברו, ואשתו, דבורה הירש-קורקוס, נרצחה בירי מאופנוע במרץ 2016 לעיני שלושת ילדיה בשכונה ט' בבאר שבע.

אלישע סבח, בעל פיצוציית "בון בון" לשעבר בעיר העתיקה בבאר שבע, נרצח כאמור ביריות במסעדה בה עבד בנתניה, ב-6 באפריל השנה. סבח ז"ל העיד בעבר נגד זגורי ונגד אדם איטל, שהורשע ברצח ארבעה בפיצוצייה שהייתה בבעלות סבח בבאר שבע.

אלישע סבח ז''ל. העיד ונרצח. צילום: מד"א

הקשר בין מקרי הרצח שהוביל את המשטרה אל המעורבים

מהמשטרה נמסר כי "בתום הערכת מצב מיוחדת שהתקיימה במשטרת ישראל לאחר רצח טל קורקוס, התגבשה ההערכה המקצועית כי קיים קשר בין שני מקרי הרצח מאחר והמשותף לשני הקורבנות הייתה העובדה שהם העידו בעבר כנגד ראש ארגון פשיעה בדרום וחברים נוספים בארגונו. בסיום אותה הערכת המצב הוחלט כי נכון יהיה מקצועית ששני מקרי הרצח יחקרו במקביל על ידי היחידה המרכזית של מרחב הנגב, במסגרת פרשיה "80/17״, פרשיה שזכתה לכינוי – "חוק וסדר".

במשטרה ציינו כי "מדובר בחקירה מורכבת וחובקת עולם שחייבה אורך רוח והשקעת משאבים ואמצעים מרובים לרבות באמצעות מודיעין וטכנולוגיה ברמה הסמויה והגלויה. על החקירה הוטל צו איסור פרסום מתוך מטרה להגן על החקירה. טובת החקירה עומדת בראש ובראשונה לעיני החוקרים, כאשר מדובר בחקירה מעין זו, מורכבת ומסועפת יש חשיבות רבה לנהל אותה הרחק מהפומביות התקשורתית ולבחור את העיתוי הנכון על מנת לעדכן את הציבור.

דבורה הירש. נורתה למוות לעיני שלושת ילדיה. צילום ארכיון משטרת ישראל

עוד הוסיפו וציינו במשטרה כי – "פגיעה בעדי מדינה מהווה פגיעה במהות החיים הדמוקרטיים במדינה מתוקנת והניסיון להלך אימים על אזרחים נורמטיביים ועל נציגי מערכת אכיפת החוק לא יצלח, המשטרה תפעל בנחישות כלפי גורמים אלה ותביא למיצוי הדין עימם".

במשטרה סיכמו כי הם פועלים כל העת "ליצירת מרחב בטוח על מנת לאפשר לאזרחים הנורמטיביים שומרי החוק לנהל אורח חיים שיגרתי. מעצרם של המעורבים בארגוני פשיעה המבקשים להטיל מורא ואשר אינם בוחלים בשימוש באלימות מהווה נדבך חשוב בקיום מרחב זה.

משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כנגד אלה הבוחרים באורח חיים עברייני, לקחת את החוק לידיים ולהטיל את אימתם על הסביבה תוך פגיעה באזרחים נורמטיביים שומרי חוק ותביא למיצוי הדין עימם".

כעת, עשור לאחר שפרשיות הרצח הללו מטלטלות את עולם הפשע בישראל, הצליחה המשטרה לשים ידה על המעורבים לכאורה במעשים המדוברים. כאמור, בתום חקירה שארכה כשישה חודשים במהלכה עצרו חוקרי משטרת ישראל את כלל המעורבים במעשי הרצח, מחר יוגשו כנגדם כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('554b32b4-5515-4aee-b170-5b2e88e9fb03','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה