תושבי באר שבע מקבלים חשבונות מים גבוהים במיוחד

$(function(){setImageBanner('c84e6059-ad29-4e97-97f6-826e864acc1a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושבי באר שבע זועמים וקוראים לתביעה ייצוגית, בעקבות קבלת חשבונות מים גבוהים מהרגיל

חוב מים חריג צילום פרטי

האם אנחנו בדרך לתביעה ייצוגית נגד תאגיד המים "מי שבע"? בשבוע האחרון עלו ברשתות החברתיות פוסטים רבים של תושבים הטוענים ל"חיוב מוגזם" מתאגיד המים "מי שבע". רבים מן התושבים התלוננו על חשבונות מנופחים כשהצריכה הרגילה שלהם לא דומה למה שקיבלו לאחרונה. שוברי התשלום המריאו לסכומים לא רגילים בלשון המעטה.

התשובות שקיבלו התושבים מ"מי שבע" היו דומות ברובן כך לטענת התושבים, כאשר נטען מצד החברה כי "חריגה בעקבות נזילה" היא הסיבה לחשבונות מנופחים. זאת למרות שכמה מהתושבים לקחו את הבדיקה על עצמם והזמינו איש מקצוע כדי לבדוק האם אכן יש אמת בדבר. לאחר בדיקת איש מקצוע התברר לחלקם שלא הייתה שום נזילה. כך כותב אחד המתלוננים: "אני מתגורר בנחל עשן וגם לי הגיעה חשבונית עם חריגה. אמרו שהצינור חלוד רק אחרי שנחליף אותו ייקחו את השעון לבדיקה. ביצעתי את מה שביקשו לקחו את השעון לבדיקה ואמרו שאין נזילה. אז מאיפה החריגה?".

זהו לא הסיפור היחיד שהגיע למערכת באר שבע נט, אלא מדובר בעשרות רבות של פניות. פנייה נוספת הגיעה מתושבת שכונה ה' המתגוררת ברחוב העלייה, לה הגיע חשבון חריג במיוחד. אם יחידנית לארבעה ילדים שרק השנה יצאה ממקלט לנשים מוכות בחרה לשתף את באר שבע נט בסיפורה היוצא דופן. 

חוב מים חריג צילום פרטי

"ראיתי לא ממזמן נזילה של מים ברחוב מצינור כלשהו, התקשרתי למי שבע על מנת לדווח, הפנו אותי לעירייה. משם חזרה למי שבע, שם היא מספרת כי אמרו לה שהיא צריכה לפנות "לעמידר" בטענה  כי הדירה שלהם וחברת "עמידר" צריכה לטפל בעניין." כשהגיע שובר על סה"כ 8,000 שקלים היא כמעט התמוטטה. לאחר בירור יחד עם כל תושבי הבניין מי שבע הסכימו להנחה והסכום אותו כל דייר בבניין היה צריך לשלם נע סביב ה-2,000 שקלים. היא ביקשה לפרוס את החוב לכמה תשלומים לאור העובדה שהיא קיבלה כמה מכתבי אזהרה - "מכתבים אדומים" - קראה להם. רק שלאחר הסדר חוב זה, נוסף משום מה עוד חוב של 500 שקלים ונאמר לה בבירור "החוב שלך את צריכה לשלם". "אני לבד, אני צריכה עזרה" הוסיפה.       

אם לא די בכך, גם תושב משכונה יא' בעיר סיפר לבאר שבע נט: "אנחנו זוג שקיבלנו חשבון מים של כמעט 600 שקל אם לדייק 570, צריכה פרטית של 38 קוב נשמע לי הזיה לא מהעולם הזה בהתחשב שאנחנו רק שניים ואני מתקלח בעבודה בכלל...יש הפרש מטורף בצריכה המשותפת של השכונה. מי שבע תלו שלטים לכולם בכניסות שיש הפרש של 3000 אחוז מהקריאה האחרונה ושזאת האחריות שלנו לטפל בנזילה".

אין מדובר במקרה חדש או נקודתי, מבירור מעמיק נמצאו מספר רב של תושבים שהעידו על אותו אופן פעילות בין אם פנייה יזומה שלאחריה הגיע מכתב עם "חשבון מנופח" כפי שכינו ובין אם מכתב מפתיע שהגיע ללא פנייה מוקדמת מצד התושבים כך לדבריהם. במרבית המקרים הסיבה כאמור הייתה "חריגה בעקבות נזילה". בעקבות הדברים ניכר כי תושבים רבים זועמים ומוציאם את תסכולם ברשתות החברתיות שם אף קראו לתביעה ייצוגית. 

תגובת "מי שבע" לטענות: 

התאגיד הינו גוף ציבורי הפועל בהתאם להוראות החוק והכללים שקבעה הרשות הממשלתית למים וביוב. על פי חוק, תאגידי המים אינם אחראים למקרקעין הפרטיים והמשותפים של הצרכנים. אחריות התאגיד משתרעת על רשת המים והביוב הציבורית בלבד, זאת להבדיל מרשתות המים והביוב הפרטיות שהן באחריות המחזיקים בהן.  

התאגיד פועל בהתאם לקבוע בכללים שהגדירה רשות המים, הקובעת מפורשות את הקריטריונים לפיהם נדרש התאגיד במתן הודעה בכתב לצרכנים בדבר צריכה חריגה, הן במד המים הראשי (הפרשי מדידה) והן במד המים הפרטי (צריכה פרטית) וזאת על מנת להתריע, בין היתר, על חשש לקיומה של נזילה. במקרים בהם נמדדה צריכה חריגה במד המים הראשי, התאגיד פועל לשליחת ההודעות כאמור לדיירים על מנת להביא לידיעתם כי חל שינוי חריג בצריכה. הודעה זו מאפשרת לדיירים לבצע בדיקה מקדימה לאיתור מקור הצריכה החריגה שיכולה לנבוע מסיבות שונות, כגון- כשל במערכות הגינון, השקיית יתר, שימוש הדיירים בברזי כיבוי אש למטרת ניקיון, נזילות סמויות ו/או סיבות אחרות.  

צרכן המעוניין לבצע בירור אודות הודעה בדבר צריכה חריגה, מוזמן לפנות לתאגיד בכלל ערוצי השירות העומדים לרשותו וכל פנייה תיבדק באופן פרטני ותקבל מענה. צרכן המעוניין לקבל הבהרה אודות תעריפי המים ודרישות החוק רשאי לפנות לרשות המים, שהינה כאמור הגורם שקובע את תעריפי המים ואת דרישות החוק על פיהן נדרש התאגיד לפעול.   

התאגיד עומד לרשות הצרכנים וישמח לתת מענה לכל נושא בכל עת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6d773e30-ec40-46ac-987d-c55e29b8e3ad','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה