נפתחה התחרות - מי יקים את בית החולים החדש בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('b941e49d-d888-456f-bd51-557daf182d2b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לא מעט הפתעות עולות ברשימת המתמודדים על הקמת בית החולים החדש בבאר שבע שאמור לקום ב 2025 -
בין הגופים שמתמודדים - גם קבוצת ג'ון ליינג הבריטית המתמחה בתשתיות תחבורה ורפואה.
מי הגופים שרוצים להקים בעיר בית חולים נוסף ולמה הם חושבים שהם הכי מתאימים?

הדמיית בית החולים

שבעה גופים יתמודדו על הקמת בית החולים החדש של באר שבע, על שם שמעון פרס ובכך להתחרות בסורוקה שמחזיק כ־1,100 מיטות והוא אחד מבתי החולים הגדולים במדינה:

ממשלת ישראל (דרך חטיבת בתי החולים של משרד הבריאות), בית החולים שיבא, שירותי בריאות כללית (הבעלים של סורוקה), קופת חולים לאומית, רשת בתי חולים הדסה, רשת בתי חולים אסותא (השייכת למכבי שירותי בריאות) וגם קבוצת ג'ון ליינג (John Laing) הבריטית הגישה הצעה.

לפי הערכות של משרד הבריאות בית החולים החדש אמור להיפתח ב־2025.

במקביל מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, סקפטי לגבי התאריך - לדבריו - "אם האוצר לא יקצה 1.5 מיליארד שקלים לפרויקט, לא יהיה בית חולים, לא ב־2025 וגם לא 2045".

האנגלים מתענינים:

הגוף המפתיע ביותר ברשימת המתמודדים הוא  - קבוצת ג'ון ליינג הבריטית הנסחרת בבורסת לונדון בשווי של כ־2 מיליארד פאונד, זו הפעם הראשונה שגוף בינלאומי מתעניין בהקמת בית חולים בישראל. ג'ון ליינג היא מהמובילות בעולם בתחומי ההשקעה בפרויקטי תשתית בתחומי התחבורה האנרגיה והבריאות. ופועלת בין היתר באירופה, ארה"ב, דרום אמריקה ואוסטרליה. את פעילותה בישראל מנהלת יעל אנדורן, המייצגת מספר גופי השקעות בינלאומיים. ג'ון ליינג נמצאת בשלבים שונים של השקעה בשלושה פרויקטים בתחום התשתית בישראל ובימים אלה נפתח הסניף הישראלי שלה בתל אביב.

משרד הבריאות בעצמו מעוניין:

גם משרד הבריאות - הבעלים של תשעה בתי חולים ממשלתיים - מבקש לבנות את בית החולים בעיר, אולם ההתמודדות הזאת צפויה לעורר שוב את הביקורת על "הכובע הכפול" שחובש משרד הבריאות כרגולטור של המערכת, מצד אחד, וכבעל בתי חולים ממשלתיים מצד שני.

תל השומר מבקש להתחרות ומסביר למה הוא הכי מתאים:

לצד חטיבת בתי החולים הממשלתיים, יתחרה, בנפרד, בית החולים הממשלתי הגדול מכולם: שיבא תל השומר.

בהנהלת שיבא אומרים- "לשיבא יש כמה יתרונות כגון הגודל שלו ומגוון השירותים שהוא מספק. הוא גם בעל התשתיות הרחבות ביותר. הרעיון היה לבטל את ההבדלים בין פריפריה ומרכז ולהביא את שיבא לדרום.הרופאים, המעבדות והתשתיות. תושבי הדרום יקבלו את השירות הכי מקצועי וביעילות פי אלף יותר גבוהה, כי יש לנו כבר תשתית עצומה. לכן עבורנו מדובר על עלות שולית ולא על הקמה מאפס. נוכל להביא את המטופל לשיבא במרכז כמו שאנו כבר עושים עם מטופלי פוריה בצפון".

סורוקה מבקש לשכנע כי הכי מתאים שהוא יקים את בית החולים:

גם שירותי בריאות כללית, הבעלים של סורוקה, מתכוונת להשיב מלחמה. פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל כללית שגם כיהן כמנכ"ל סורוקה ומנהל מחוז דרום של הכללית אומר - "להתמודדות יש יתרונות רבים וחיסרון אחד: כאילו שהקמת הבית חולים על ידינו, ימנע תחרות. לנו יש יתרונות עצומים: כללית יודע להקים ולנהל בתי חולים, יש לנו 14 כאלו. זה לא סתם גוף שמגיע משום מקום ואומר 'בא לי. מה שחייב לעמוד במוקד הבחירה הוא טובת תושבי הדרום: בוא נסתכל עליהם: הם רוצים יותר שירותים רפואיים ושהבית חולים יביא את הרופאים והאחיות הטובים ביותר, אבל בלי לגנוב אותם מסורוקה או ברזילי ובכך לפגוע בשירותי הבריאות שלהם".

הרעיון הוא לשפר — ולא ליצור שני בית חולים בינוניים שמתחרים על הצוותים וגורמים למלחמת שכר. אחרת לא עשינו כלום. הרי אם מכבי יקים את בית החולים, מאיפה הוא יביא כוח אדם? מסורוקה. ואז מה הרוויחו תושבי הדרום?

במקרה של כללית לא צריך להתחיל ללמוד הכל מאפס. היתרונות כאן עולים על החיסרון".

הדסה ואסותא - גרעוניים אבל רוצים עוד בית חולים:

הדסה ואסותא, אף ששני גופים אלו סובלים מבעיות תזרימיות.

אסותא אשדוד שבבעלות אסותא נקלע כבר בשנה הראשונה לקשיים פיננסיים והיא נדרשה לסיוע ממשלתי בסך רבע מיליארד שקלים. גם רשת הדסה שסבלה מבעיות תזרימיות עקב הוצאות הנהלה ומשכורות כבדות ואשר התחייבה לקיצוצים בהוצאות, מבקשת להקים את בית החולים בעיר.

קופת חולים לאומית רוצה דריסת רגל בבירה הדרומית ומבקשת להתחרות בקופת חולים כללית עם בית חולים משלה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9bfac3b4-fffa-4776-889b-d96b4901b013','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה