החשש התממש: הקורונה בישראל



זה היה עניין של זמן עד שנגיף הקורונה יגיע גם לישראל ועם שובם של 11 מנוסעי "ספינת הקורונה" שבה ארצה אישה שנדבקה, משרד הבריאות מדווח כי היא בבידוד ונערכות לה בדיקות נוספות ומבהירים "לא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל"

הקורונה שמקורה בסין התפשטה כאש בשדה קוצים ועד כה גבתה את חייהם של רבים ברחבי העולם. בישראל נערכו כל העת להגעת הנגיף לארץ והבוקר למרות אזהרות מומחים כי הגעתם של הנוסעים מ"ספינת הקורונה" מהווה סכנה, זה קרה, נוסעי "ספינת הקורונה" - "דיימונד פרינסס" שבו לארץ והתגלה כי אחת הנוסעות חולה.

כאשר, בהודעת משרד הבריאות נמסר כי בבדיקה שנערכה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות לאחת הנוסעות, התגלתה תשובה חיובית. עוד נמסר כי "המעבדה ממשיכה לאשש את ממצאי הבדיקה. שאר הנוסעים ששבו נמצאו בבדיקה היום שליליים". כפי שציינו עוד טרם הגעתם כלל הנוסעים נשלחו לבידוד בן 14 ימים. 

נזכיר כי רגע לפני הירידה מהספינה התגלה כי אחד הנוסעים נשא של נגיף הקורונה והוא נאלץ להישאר ולא לשוב ארצה עם שאר הקבוצה. 

כמו כן, נזכיר ונציין את הנחיות משרד הבריאות: לחוזרים מהיעדים הבאים: תאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן (בנוסף לסין).  על פי ההגדרה החדשה, החשד עולה כאשר אדם עונה על אחד משני הקריטריונים הבאים:

1. שהה במגע הדוק עם חולה מאומת. 

2. שהה באחד מהיעדים שצויינו ובתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת או מהחזרה מאחד מהיעדים האמורים, הופיעו אצלו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר. על מי שעונה לקריטריונים אלה יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד, להימנע ממגע עם הסובבים, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולפעול בהתאם להוראות המפורטות באתר המשרד.

באחד מהמקרים הנ"ל מבהירים במשרד הבריאות כי יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה ששהה ביעדים אלו. גם במצב רפואי אחר, הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת מטופל ששהה ביעדים אלו. בכל מקרה יש לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

בנוסף, מציינים במשרד הבריאות הנחיות למי שחזרו מאחד היעדים שצוינו ואינם חולים: כל תקופת שהות נחשבת כביקור, ולכן נדרש להשאר בבידוד בית עד להשלמת 14 ימים ממועד השהייה בארצות שצויינו. 

מוקד קול הבריאות 5400* מרחיב את שעות הפעילות על מנת לתת מענה לשאלות בנושא הקורונה ויפעל בין השעות 08:00 - 21:00. 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה