הם משלנו: מצטייני הרמטכ"ל לשנת 2019

$(function(){setImageBanner('976f6170-f392-49fd-9b77-7cb1965da12a','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מדי שנה מקיים הרמטכ"ל טקס מצטיינים חגיגי בו מקבלים תעודות הצטיינות החיילים אשר הוכיחו עצמם כראויים להוקרה והערכה על שירותם הצבאי. גם השנה בין כלל החיילים המצטיינים מצאנו ייצוג דרומי מכובד

כמדי שנה לפני חג הפסח מתקיים טקס מצטייני הרמטכ"ל כחלק מחגיגות העצמאות של מדינת ישראל. השנה התקיים הטקס בראשות ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי ובמסגרת הטקס קיבלו תעודות הצטיינות חיילים אשר ראויים להוקרה על שירותם הצבאי. בין המצטיינים מצאנו ייצוג דרומי מכובד כאשר רס"ן אבירן אלפסי, רס"ר אשרף בחירי, רס"ל שגיא יצחקוב ורס"ן סהר ורשבסקי נמנו עם מקבלי ההצטיינות.

 רסן אבירן אלפסי צילום  דובר צה"ל

רס"ן אבירן אלפסי מבאר שבע, קצין המבצעים של חטיבת גבעתי אבירן בן ה29 מבאר שבע, התחתן לפני מספר ימים עם אהובתו קורל פז, גדל כל חייו בדימונה ומספר כי זה המקום האהוב עליו בארץ. אבירן התחיל עתודה בהנדסת מערכות מידע אך ויתר בשביל להתגייס לשירות קרבי משמעותי בחטיבת גבעתי. את דרכו הצבאית החל אבירן כלוחם בגדס"ר גבעתי, יצא לקורס מפקדים ואחריו גם לקורס הקצינים, הוא שירת במספר תפקידים בניהם קצין המבצעים של הגדס"ר.

בהמשך יצא אבירן ללימודי כלכלה במלט"ק בבר אילן אך במהלך צוק איתן הוקפץ חזרה לגדס"ר ולאחר סיום לימודיו חזר לשרת כמפקד פלוגת ההכשרות בגדס"ר גבעתי. אבירן שירת גם כמפקדת פלוגת החבלה וההנדסה של החטיבה וכיום משרת כקצין המבצעים של חטיבת גבעתי ובסיום תפקיד זה יקודם לתפקיד סגן מפקד גדוד שקד. אבירן מספר כי בחר בתפקידי הדרכה במהלך שירותו הצבאי בגלל שלדעתו שם ניתן להשפיע הכי הרבה.

כשהוא משחזר את מבצע צוק איתן, הוא מגדיר זאת כאבן הדרך בשירותו הצבאי ומספר: "הייתי באג"ם הגדוד וסייעתי למפקד הגדס"ר, נלחמנו בעיקר באזור רפיח-חאן יונס, אחי שירת בפלוגת החבלה וההנדסה של חטיבת גבעתי ולחמנו זה לצד זה, בסוף מבצע כמו זה סופגים המון דלק להמשך". כשנשאל מדוע בחר להמשיך בשירות צבאי סיפר אבירן כי תמיד חונך למשמעות וכי בעיניו משמעות באה מהצבא, "מגיל קטן חינכו אותי לעשות את הטוב ביותר, לא משנה היכן אני נמצא, מה שמוביל אותי זה ערך המסירות והרצון שלי לרתום את החיילים לשירות משמעותי" סיכם.

 רסר אשרף בחירי צילום דובר צה"ל

רס"ר אשרף בחירי מרהט, גשש בכיר בחטיבה הצפונית באוגדת עזה. אשרף בחירי בן ה- 39 מרהט, נשוי ואב ל- 6 ילדים, לפני גיוסו לצבא עבד אשרף יחד עם דודו בעסק לבנייה ותוך כך פגש חיילים במסגרת פרוייקטים שונים בהם עבד, בעקבות החיילים שפגש החליט כי ברצונו להתגייס. כמו כן, אשרף מספר כי בשעות הפנאי שלו הוא נהנה מטיולים בטבע עם משפחתו, משחקי כדורגל ומוסיף כי המקום האהוב עליו הוא באר שבע בגלל האווירה והאנשים, עוד מוסיף אשרף לספר כי כחייל בצה"ל היה מגיע לבית הספר ברהט על מנת לדבר עם התלמידים על הגיוס לצה"ל.

את שירותו הצבאי החל אשרף בשנת 2000 כאשר התגייס ללוחמה בגדס"ר הבדואי ולאחר שבע שנים כלוחם עבר ליחידת הגששים. תחילה היה גשש פלוגתי, עם הזמן הוא קודם להיות גשש גדודי, חטיבתי וכיום הוא מועמד לתפקיד גשש אוגדתי. אשרף ממלא כעת שני תפקידים: הוא הנגד הראשון שמשמש כמג"ד ובנוסף הוא גשש בכיר בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה אשר תחתיו משרתים כ-34 נגדים וחיילים. כאשר אנו מדברים על יחידת הגששים של צה"ל, חשוב להבהיר כי שירות ביחידה זו דורש עבודה מאומצת וכישורים מיוחדים. תפקידם של הגששים הוא לסייר לאורך כל גבולות ישראל ולחפש באופן בלתי פוסק אחר מחבלים, מבריחים ומסתננים, לסכל חדירות שלהם ולבצע פתיחות ציר או גדר.

במהלך שירותו הצבאי נפגע אשרף כאשר בשנת 2012, לפני תחילת מבצע עמוד ענן, פגע טיל נ"ט ברכבו בעודו שוהה בפנים, הוא נפצע קשה ואושפז במשך 25 ימים אחריהם התעקש לחזור לשרת בתפקידו בחטיבה הצפונית כנגד כל הסיכויים. אשרף רוצה להמשיך את דרכו בצה"ל ורואה את ההצטיינות שקיבל כדבר גדול ומשמעותי בשירותו, את ההצטיינות הוא קיבל בזכות תפקודו יוצא הדופן ובעקבות התעקשותו של מפקד החטיבה הצפונית שהאמין כי לאשרף מגיעה הצטיינות זו. כשנשאל מה מוביל אותו סיפר אשרף: "אני מאמין שצריך לגייס את כל הבדואים לצה"ל מכיוון שאין לנו מדינה אחרת, אני חושב שכל האוכלוסיות שחיות בארץ צריכות להתגייס, לתרום ולקחת חלק".

 רסן סהר ורשבסקי צילום דובר צה"ל

רס"ן סהר ורשבסקי, מבאר שבע, משרת בתור סמג"ד 405, בחטיבה 282 סהר ורשבסקי התגייס ב-2010 למסלול ייעודי לפיקוד בחיל התותחנים. הוא שירת במספר תפקידים כמו מ"מ מ"כים, ומ"מ במסלול, בין היתר שירת גם במהלך המבצעים ״שובו אחים״ ו״צוק איתן״. סהר מספר כי בשבילו, ״הפיקוד זוהי הגשמה עצמית. זו הדרך הכי טובה להשפיע ולהגיע אל החייל בקצה״. כמו כן הוא מוסיף לספר כי הוא מאוד מאמין בהישגים ובלהיות ראשון. כשהוא עם חיילים, הוא מאמין בשיווין כערך עליון – כולם אותו דבר בלי קשר לדרגה.

 רסל שגיא יצחקוב צילום דובר צה"ל

רב סמל שגיא יצחקוב מבאר שבע, משרת במחלקת שליטה ובקרה של שיגור בסוללה ד' של כיפת ברזל בהגנה אווירית. יצחקוב נשוי ואב לילדה, נולד בראשון לציון ומספר כי בתקופת הילדות החיים במסגרות החינוך השונות היו לא פשוטות עבורו ולכן האמין שגם עם גיוסו לצה"ל יתקל בקשיים וינשור במהרה. את שירותו הצבאי הוא החל ב-2008 כאשר התגייס למערך הנ"מ (נגד מטוסים) ולקראת סיום שירותו כחייל סדיר שגיא לקח חלק בהקמת סוללה חדשה באחת הערים בדרום הארץ.

לכניסה לקבע הייתה משמעות גדולה עבור שגיא, שכן הוא הפך מילד שלא מצליח להסתדר במסגרות- לאיש קבע ומפקד בצבא. הוא מספר כי את הצלחתו במסגרת הצבאית חייב למפקד הראשון הישיר שלו, שמעון אלוש אשר העניק לו תחושת ביטחון והאמין בו לאורך כל הדרך. שמעון כיום הוא אזרח עובד צה"ל ושגיא עדיין בקשר איתו ומכנה אותו "המפקד הגדול".

ההצטיינות שקיבל כעת שגיא היא אינה הראשונה שלו, מדובר בחייל בעל ערכים מיוחדים המתמיד בעשייתו כאשר בעבר קיבל הצטיינות מראש להק ציוד על תפקודו במבצע 'צוק איתן' כשפעל בתושייה רבה. הערכים שמלווים אותו הם כבוד האדם ורעות, לדבריו: "חבריי לסוללה הם בעצם משפחה שניה ובלי שני הערכים הללו קשה לתפקד כסוללה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('dab07324-b74e-4e22-9d57-a5aeac3d80a1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה