"החלטה הזויה שעוד יותר תיצור עומס בתחבורה ציבורית ובעיקר ברכבת"

$(function(){setImageBanner('e1e94586-169f-4a99-bdb4-3e7f6961da45','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תגובות זועמות של נוסעים בעקבות ההחלטה לבטל את קו 380 של מטורדן בין באר שבע לתל אביב בימי שני עד רביעי. דנילוביץ' פנה לשר התחבורה במטרה לשנות את ההחלטה

צילום: יח"צ

בשבוע שעבר דיווחו בחברת האוטובוסים מטרופולין על שינויים במספר קווים שהחברה מפעילה באזור הנגב.

בחברה ציינו כי השינויים נועדו לשפר ולייעל את מערך קווי התחבורה הציבורית באזור, לתגבר שירות ביעדים בעלי ביקוש גבוה, ולהציע פתרונות תחבורה חדשים לתושבים.

בין השאר, הוחלט במטרופולין בתיאום עם משרד התחבורה, לצמצם את פעילותו של קו 380 הנוסע בין תל אביב לבאר שבע. כאשר בין הימים שני עד רביעי תופסק פעילותו של הקו לחלוטין, בעוד שבימים ראשון וחמישי יופעל הקו במתכונת מצומצמת מהרגיל.

המשמעות היא שבמהלך אותם בהם לא יפעל הקו, יאלצו הנוסעים להשתמש בקווי הרכבת בין באר שבע לתל אביב שגם ככה עמוסים במרבית שעות היום.

אתמול (6.10) יצאו לדרך המתכונת החדשה של הקווים והתגובות הזעמות של הנוסעים שרגילים לנסוע באופן קבוע בקו 380, לא אחרו לבוא.

להלן מקצב מתגובות הגולשים בעקבות הפרסום אותו ההחלטה לצמצם את פעילות הקו:

אפרת בן פורת: "איזו החלטה מזעזעת!! עכשיו חייב לעבור במרכזית כדי להגיע באמצע שבוע?! זה קו מבוקש מאוד! אל תבטלו אותו באמצע שבוע והפוך, תרחיבו את הפעילות בסופ"ש!".

מיכל בספלצ'יק: "רק לחשוב על מה שהולך במרכזית באמצע שבוע. אני כבר רואה את הסצנריו של נסיעה לב"ש בעמידה שוב".

לאה יוסף: "חוצפהההה !!!!! הקו הכי בעייתי ועוד מצמצמים קו 380 מבאר שבע לתל אביב או ההפך יש מצבים שהאוטובוס לא מגיע בכלל בשעה שלו מה שגורם לעומס אנשים דוחפים במקום אחד את השני אבל למי אכפת יום שישי האוטובוס מפוצץ חיילים עומדים עזבו שאסור לנהג לעלות יותר מהמותר במקום לעשות ביקורת כמו שצריך ולראות שהוא מגיע בזמן ולעודד נסיעה באוטובוס אתם עושים ההפך. בושהההה!!!!!"

קרן דביר: "החלטה הזויה שעוד יותר תיצור עומס בתחבורה ציבורית ובעיקר ברכבת".

יעל ענבר-ברנדווין: "החלטה הזויה. במקום לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית מצמצמים את הקווים".

עדי אשכננזי ניסתה לגייס גולשים נוספים במטרה לשנות את ההחלטה: "היי חברים, אותי השינוי הזה מכעיס מאוד, כתבתי למשרד התחבורה בתקווה כי אם הם יראו שזה מפריע להרבה אנשים והם ישקלו לבטל את רוע הגזירה. מזמינה אתכם לכתוב להם גם".

דנילוביץ' נכנס לתמונה

לא מעט תושבים פנו בעניין לראש ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', במטרה שיתערב בנושא.

אחד מהם הוא אלכסנדר פיסז, שכתב לדנילוביץ': "רוביק - אנחנו צריכים ומבקשים את התערבותך ואת עזרתך. לאחרונה התבשרנו מהפרסומים, כי חברת מטרופולין בחרה לבטל את הקו הישיר 380 (תל אביב ארלוזורוב -באר שבע) בהתראה קצרה מאוד. קו 380 הנו קו חיוני ביותר, בין השאר עבור רבים העובדים בתל אביב וגרים בבאר שבע. הסיבה לביטול הקו נעוצה כביכול, לדברי מטרופולין, בבדיקת כדאיותו - אך כנוסעים בו כולנו יכולים להעיד כי הוא נחוץ, חיוני ותמיד מלא בנוסעים. חברת מטרופולין ממליצה לנוסעים להשתמש מהיום כחלופה בקו 370 (תל אביב מרכזית-באר שבע) או בקווי הרכבת, אך הלא גם בלא ביטולו של קו 380 הנסיעות ברכבת ובאוטובוס צפופות להחריד וגם כך הנסיעה היא לרוב בעמידה או בישיבה על הרצפה. האם רווחת הנוסע כלל אינה מהווה שיקול לכדאיותו של קו אוטובוס בין שתי ערים גדולות? האם הנסיעה צריכה להיות סיוט על מנת שהשירות לציבור יוגש כהלכה? כמה צפוף צריך להיות האוטובוס על מנת שאפשר יהיה, לפי הסטנדרטים של חברת התעבורה, לסמן ווי על הכדאיות שלו? בקו 370 לרוב אין מקום ישיבה לכולם ולא כל הנוסעים הממתינים בתחנה מצליחים להיכנס אליו. ובאשר לעצה הנדיבה של חברת מטרופולין לנוסעים "להשתמש ברכבת כבתחלופה" - הנסיעה ברכבת עולה קרוב לפי שתיים מן הנסיעה באוטובוס. מי שגר בבאר שבע ועובד בתל אביב ומתנייד שלוש פעמים בשבוע בין שתי הערים (שישה כרטיסי נסיעה), צריך מהיום לשלם פי שניים (שניים עשר כרטיסי נסיעה) בשבוע. המדובר בנטל כלכלי גדול. קשה גם להאמין כי חברת מטרופולין מתייחסת ברצינות לרכבת המאספת לבאר שבע - שמסלולה הזוי וזמן הנסיעה בה עולה על שעתיים (!) כאופציה מספקת. המדובר בסיסמת כסתח ריקה בלבד. לסיום - קשה מאוד להבין את הסיבה האמיתית לביטול הקו אך ברור כי בביטולו מישהו מרוויח משהו וכרגיל - אין זה האזרח. רוביק, בזמנו יצאת בהתבטאות "55 דקות מבאר שבע לתל אביב". אנחנו מבקשים ממך - תהיה גבר ותעמוד מאחורנו. כמה אפשר להמשיך ולקלקל את חוויית ההתניידות בין שתי הערים המרכזיות הללו, שגם קודם הייתה טעונה שיפור?...".

ל"באר שבע נט" נודע כי בעקבות כך פנה דנילוביץ' במכתב לשר התחבורה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בבקשה לבטל את ההחלטה לצמצם באופן משמעותי את תדירות הנסיעה של קו 380. במכתב ששלח ציין ראש העירייה: "מדובר בקו הכרחי לתושבי הנגב והדרום, אשר נותנים את אמונם בתחבורה הציבורית ורבים מהם מסתמכים עליו בהגעה ובחזרה ממקום עבודתם או מגוריהם. תמוהה בעיניי העובדה כי מעודדים את הציבור להעדיף תחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי, אך בד בבד מונעים ממנו תחבורה ציבורית נגישה, זמינה ונוחה. אודה לך על ביטול ההחלטה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f5c3612f-874b-44d4-b63f-73cbacb1538b','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה