החלו העבודות לשדרוג כביש 25

$(function(){setImageBanner('d4d26860-ec99-45a7-81d3-71a21a4e9013','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

החלו העבודות לשדרוג כביש 25 (שדרות יגאל אלון) לדרך דו-מסלולית תלת-נתיבית בקטע שבין מחלף שרה לבין צומת יצחק מצליח

בשלב הראשון יבוצעו עבודות על:

הוספת רמזורים ושיפורים גאומטריים בצמתים

סימון נתיב לתחבורה ציבורית. 

תכנון 2 כניסות/יציאות לשכונה מדרך מס' 25 בתצורת צומת מלא (עם פניות לכל הכיוונים) ועוד צומת עם פניות ימינה-ימינה בלבד.

בשלב התכנון המפורט, ובהתאם לבקשת העירייה, תוכננו כל 3 הכניסות/יציאות כצמתים מלאים (עם פניות לכל הכיוונים).

כביש 25

ממש שם ליד, שכונת הפארק

שכונת פארק הנחל היא שכונה חדשה שבליבה פארק נחל באר שבע המשתרע על שטח של כ-5300 דונמים, ובתוכו אגם מלאכותי, שכבר הוקם, המשתרע על שטח של כ-90 דונמים. המשמעות היא שלכל יחידת דיור בשכונה יהיה כדונם שטח ירוק.

מכיוון שהשכונה נכללת בהסכם הגג שחתמה העירייה מול המדינה, לשם הקמתה הוקמה מינהלת הסכם גג בראשה עומד צבי טל יוסף והיא תבנה עם תשתיות מלאות ומבני ציבור במקביל שכבר החלו בביצוען. יועץ מיוחד מסייע בתכנון מרקמים של אור וצל, כדי שהדירות יהיו מוצלות באופן מיטבי מהשמש החזקה של המדבר. בנוסף, נתיב הגז הטבעי שיתחבר אל השכונה יחסוך לתושביה עלויות ניכרות.

שכונת פארק הנחל החדשה שתבנה בכניסה הדרומית לבאר שבע תמנה כ-5000 יחידות דיור. על פי מינהלת הסכם הגג של השכונה - עד כה השקיעה המדינה 800 מיליון שקלים בשכונה עוד בטרם הוקמה וזאת במסגרת הסכם הגג שעליה חתמה העיריה עם משרד האוצר

בשכונה עצמה יהיו קריית חינוך מהגן עד י"ב, מרכזים מסחריים, שירותים עירוניים ופעילויות פנאי ונופש לכל הגילים. השכונה קרובה מאוד לנתיבי התחבורה הציבורית והיא רחוקה מרחק 5 דקות נסיעה מתחנת הרכבת.

הדמייה: יחצ

לראשונה בישראל: יוקדמו התשתיות לאכלוס

לדברי צבי טליוסף ראש מינהלת הסכם הגג, עד כה אושרו לשכונה תקציבים בהיקף של 0.8 מיליארד שקלים , בהתאם להסכם הגג שעליו חתמה עירית באר שבע עם משרד האוצר. כך למשל זו תהיה השכונה הראשונה בישראל שבה האגם, הפארק, מבני ציבור ומתקני נופש ופנאי יקדימו את האיכלוס. לדבריו, כדי להימנע ממצב שבו התושבים יחיו באתר בניה. בנוסף לראשונה בישראל, על פי הסכם הגג 24 חודשים לאחר שהקבלן הראשון יעלה על הקרקע, יפעלו בשכונה בתי ספר וגני ילדים. מכיוון שהקבלנים התחייבו למסור את הדירות בתוך 30 חודשים, עוד בטרם יימסרו הדירות, בתי הספר והגנים יהיו מוכנים לקליטת הילדים. עוד נקבע כי 70% מהשכונה תימסר על-ידי כלל היזמים בעת ובעונה אחת. קבלנים שיאחרו –יקנסו.

לא יהיו פקקים - נושא התנועה מטופל מראש

לדברי יועץ התנועה יניב אייזקס מחברת רעמ הנדסת כבישים ותנועה המלווה את הפרויקט, מיקומה של שכונת פארק הנחל הכמעט אופטימלי במרחב התחבורתי העירוני והבין עירוני. השכונה יושבת בצמוד למחלף שרה ולכביש 40 ממזרח. כביש 25 (שדרות יגאל אלון) נמצא בדופן הדרומית ומתפקד כדרך עירונית שמהירות הנסיעה המותרת בה היא 70 קמ"ש. בעתיד, מתוכנן הפרויקט להתחבר מדרום לדרך מס' 30 - כביש הטבעת המתוכנן לבאר שבע. בנוסף יש קישור לבאר שבע, 5 דק' נסיעה לרכבת, מול אזור תעסוקה, כביש הטבעת של באר שבע.

השכונה תתפקד כעיר בפני עצמה

לדברי טליוסף, היתרון בהסכם הגג הוא שמתקצבים את מבני הציבור במקביל לשיווק והרשות מקבלת את התקציב עבור תשתיות על, תשתיות צמודות ומבני ציבור וכך מי שירכוש דירה נכנס למערכת מתוקצבת מראש ולא יצטרך לחיות באתר בניה וגם לא להיאבק על הקמת מבני ציבור.

בימים אלה מקדמת מנהלת הסכם הגג תכנון של מספר מבני ציבור וחינוך בשכונה, על מנת שבנייתם תסתיים בסמוך לאכלוס בתי המגורים.

לדבריו, השכונה אמורה לכלול בסוף הדרך כ- 5000 יחידות דיור.  נכון להיום, העבודות להקמת התשתיות הצמודות בעיצומן ומסירת המגרשים ליזמים הראשונים החלה. בגלל גודלה, שכונת פארק הנחל תהיה למעשה "עיר קטנה" שתספק את כל השירותים והצרכים הנדרשים לתושביה. השכונה תכלול מרכז מסחרי גדול, בתי ספר (תיכון ויסודיים), מרכז קהילתי, מרכז לגיל הרך, בתי כנסת ומעונות, וכן נגישות נוחה לאזור התעסוקה עמק שרה (איזור איקאה). 

האגם מתמלא. צילום: יחצ

השכונה מתאפיינת בתכנון אורבני מתקדם הכולל רצף של שטחים ציבוריים פתוחים , אשר מבטיחים תנועה נעימה ובטוחה של הולכי הרגל.

כמו כן, בשל המיקום יוצא הדופן, יהנו תושבי השכונה מהמתקנים השונים בפארק נחל באר שבע  ומהאגם המלאכותי שהוקם בו וכן ממגרשי הספורטק שבנייתו מסתיימת בימים אלה. השכונה, ממוקמת ביציאה הדרומית של העיר, מול מתחם איקאה וניתן להגיע אליה מכמה כיוונים בלי צורך לחצות את העיר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2bd71e42-9ad0-45a9-89b9-1cb7ea095ca7','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה