פרופ' דניאל חיימוביץ' נבחר לנשיא השביעי של אוניברסיטת בן גוריון

$(function(){setImageBanner('f8eb4369-d593-44a8-a1ef-d0b02f855269','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

פרופ' דניאל חיימוביץ', דיקאן הפקולטה למדעי החיים נבחר רשמית לנשיא אוניברסיטת בן גוריון ויכנס לתפקידו בתחילת 2019. חיימוביץ' יחליף את הנשיאה המכהנת פרופ' רבקה כרמי, שתסיים את תפקידה בתום 3 קדנציות

שנה ארוכה נמשכה סאגת מינוי נשיא חדש לאוניברסיטת בן גוריון בנגב, וזאת לאחר שהנשיאה המכהנת פרופ' רבקה כרמי, השלימה 3 קדנציות ו-12 שנות נשיאות. בוועדת החיפוש חיפשו זמן רב אחר מתמודד, ולאחרונה החליטו לבחור בפרופ' דניאל חיימוביץ' לנשיא הבא של אוניברסיטת בן גוריון. ההחלטה אושרה היום (שלישי) בידי הוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון, בראשות עו"ד אשר חלד.

עו"ד חלד ציין כי לדעת חברי ועדת החיפוש, פרופ' חיימוביץ ניחן ביכולת להנהיג את האוניברסיטה, תוך יצירת שיתופי פעולה נדרשים וראויים עם גורמי פנים וחוץ גם יחד. הועדה התרשמה כי הוא בעל מעמד אקדמי מוכר ומערך, בארץ ובעולם; יש לו כושר מנהיגות, חזון ויכולת להוביל תהליכי שינוי ופיתוח מהותיים' ביחד עם ניסיון ניהולי מוכח במערכות אקדמיות; לפרופ' חיימוביץ הכרות מעמיקה עם מערכת ההשכלה הגבוהה וכיווני הפיתוח האקדמי בישראל ובחו"ל.

פרופ' דניאל חיימוביץ'. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

פרופ' דניאל חיימוביץ (56), ייכנס לתפקיד ב-1.1.2019 כנשיא השביעי של האוניברסיטה. הוא מומחה לגנטיקה של צמחים ולשעבר דיקאן הפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז באוניברסיטת תל-אביב. פרופ' חיימוביץ, יליד מדינת פנסילבניה ארה"ב, למד בארה"ב באוניברסיטת קולומביה ובארץ באוניברסיטה העברית בירושלים, שם קיבל את הדוקטורט שלו בגנטיקה. כחבר סגל אקדמי באוניברסיטת תל-אביב, זכה במלגת אלון היוקרתית המוענקת לחוקרים צעירים מצטיינים על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

במהלך הקריירה המדעית שלו, פרסם פרופ' חיימוביץ מאמרים בתחומי חקר הביולוגיה ההתפתחותית, ביולוגיה חישובית ומדעי הצמח וכן ייסד את התוכנית לאבטחת מזון באוניברסיטת תל-אביב. פרופ' חיימוביץ הוא מחברו של ספר המדע הפופולארי: "צמח: מה הוא יודע", שיצא לאור ב-2012, תורגם ל-18 שפות, וזכה לחשיפה עולמית. הוא מוכר כיום כפעיל ציבורי בינלאומי לקידום המחקר במדעי הצמח ותרומתו להאכלת אוכלוסיית העולם ההולכת וגדלה וחבר מערכת של כמה מכתבי העת המדעיים החשובים בתחומו.

אוניברסיטת בן גוריון. צילום: שרון טל

בדברים שנשא בפני הועד המנהל, הציג פרופ' חיימוביץ מקצת מחזונו: "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב נמצאת היום בעמדה ייחודית לתפיסת תפקיד מוביל ברמה הלאומית והבינלאומית. האוניברסיטה כוללת זה מכבר תחומים אקדמיים מגוונים לאחר שפיתחה את תחום מדעי הטבע, מדעי הרוח והחברה והתוכניות המקצועיות כאחד והצליחה למשוך חוקרים מצוינים על מנת להתחיל בה את הקריירה האקדמית שלהם. הקמפוס המודרני שצפוי להתרחב לקמפוס הצפוני, ביחד עם פארק ההיי-טק החדש, פותחים הזדמנויות לחדשנות ולאינטראקציה עם חברות, שבעבר ניתן היה רק לחלום עליהם".

פרופ' חיימוביץ הוסיף על חזונו את המיקוד "במצוינות וחדשנות בשלושת עמודי התווך המגדירים את הווית אוניברסיטת בן-גוריון: מחקר, אקדמיה ומעורבות חברתית. שלושת עמודי התווך הללו חייבים להיות מושפעים מהייעוד של האוניברסיטה, אשר לתפיסתי, טבוע בשמה של האוניברסיטה".

נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי: "הייתה לי זכות גדולה לכהן כנשיאה של המוסד הנפלא הזה במשך 12 שנים מאתגרות ואני גאה מאד בהישגים אליהם הגענו. אני סמוכה ובטוחה שפרופ' חיימוביץ ימשיך לקדם הישגים אלה ויוביל את האוניברסיטה להישגים מרשימים חדשים".

פרופ' דניאל חיימוביץ' נבחר לנשיא השביעי של אוניברסיטת בן גוריון בנגב. צילום: שרון טל, דני מכליס

מה משותף לנשיאה המכהנת ולנשיא האוניברסיטה הנכנס?

רבים מזהים את פרופ' רבקה כרמי כנשיאת אוניברסיטת בן גוריון, אך בעברה פרסים רבים על תרומתה לחברה ולרפואה המודרנית. פרופ' כרמי היא רופאת ילדים מומחית שתרמה רבות למחקר האקדמי הרפואי, בין היתר, בכך שזיהתה 12 גנים חדשים ושתי תסמונות חדשות, אחת מהן קרויה "תסמונת כרמי".

פרופ' כרמי, בדומה לפרופ' חיימוביץ', היא למעשה מומחית בגנטיקה ואף ניהלה בעבר את המכון הגנטי במרכז הרפואי סורוקה, במחקריה חקרה רבות מחלות גנטיות בקרב אוכלוסייה ישראלית-ערבית. בעוד חודשים ספורים, ייכנס לתפקיד הנשיא הבא של האוניברסיטה פרופ' דניאל חיימוביץ', עם דמיון קל במומחיותו לנשיאה היוצאת. ברכות על המינוי ובהצלחה. 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('cf9bd5bb-97f2-4fc5-9f13-877445b79e28','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה