משנים את החברה באמצעות ההנדסה

$(function(){setImageBanner('2776bc78-ccfe-4404-b8d1-91a145385ebe','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

יד ביונית במדפסת תלת מימד, אפליקציית נגישות לבעלי מוגבלויות ופיתוחים מצילי חיים לילדים, הם חלק מפרויקטים הנדסיים חברתיים שהוצגו בכנס "מהנדסים חברה" השנתי, שהתקיים ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון

כנס "מהנדסים חברה" ב- SCE, נערך זו השנה השלישית במטרה לחבר בין עולם ההנדסה לעולם החברה ולהציג פיתוחים הנדסיים בעלי השפעה חברתית. עשרות סטודנטים שנה ד' הציגו את פרויקטי הגמר שלהם שנועדו להביא למציאת פתרונות לאנשים בעלי צרכים חברתיים שונים, לשנות אורחות חיים ולקדם תהליכים לשינוי חברתי.

כנס מהנדסים חברה. צילום באדיבות מכללת סמי שמעון

רועי שטאנג, מנהל לקוחות אסטרטגיים של חברת mobileye, ונטע לי-מאירי, מנהלת התכנית החברתית בארגון הבוגרים של יחידת 8200 היו בין התעשיינים והיזמים שלקחו חלק בכנס וסיפרו על מהפכות טכנולוגיות, על חדשנות ועל מיזמים הנדסיים חברתיים המשמשים מודל להשראה.

בין הפרויקטים שהציגו בכנס "מהנדסים חברה" בלט פרויקט היד הביונית של הסטודנטים להנדסת מכונות בוריס טרואין ויבגני שפולנסקי, שהציגו יד ביונית שהודפסה במדפסת תלת מימד ונשלטת על ידי חיישני גלי מוח וחיישני שרירים וניתנת להתקנה ולשימוש ללא צורך בהליך רפואי מסובך. את הפרויקט יצרו הסטודנטים בעזרתו של סרן זיו שילון, קצין צה"ל לשעבר שאיבד את ידו במהלך פעילות צבאית בדרום רצועת עזה וליווה אותם בתהליך  החשיבה והעשייה של הפרויקט.

"היד הביונית שייצרנו מגיעה בגדלים שונים ומפני שהיד בנויה מתלת מימד הצלחנו להוזיל עלויות ואף להתאים את היד לסוגים שונים של קטיעה" סיפרו יבגני ובוריס. "בנינו את הטכנלוגיה של השבב בשיטת open source וכך ניתן להתקין אותו על ידיים ביוניות שונות. הידיים הביוניות הקיימות כיום בשוק עולות בין 20 ל-60 אלף ש"ח. היה לנו חשוב לייצר את היד בעלות של עד 1,000 דולר כדי שתהיה נגישה לכל אוכלוסיית קטועי הידיים. זיו ליווה אותנו בפרויקט ונתן לנו דגשים חשובים כמי שמכיר את הבעיות עמם מתמודדים קטועי גפיים. בעזרתו הצלחנו להבין את המשימה שלנו טוב יותר".

היד הביונית בפעולה. צילום באדיבות המכללה להנדסה

במהלך הכנס התקיימה תחרות בין שלושת הצוותים שעלו לגמר בתחרות האקתון "הנדסה מצילת חיים" שהתקיימה בקמפוס המכללה באשדוד בחודש שעבר. התחרות התקיימה בשיתוף ארגון "בטרם" ונועדה  למצוא פתרונות יצירתיים וחדשניים לסוגיות בטיחות של ילדים ונוער. הצוות שזכה במקום הראשון בהצבעת משתתפי הכנס הוא צוות "טרם מהנדסים" בו חברים סיון אפטבי, סטודנטית להנדסת מכונות בקמפוס אשדוד; גל דהן, סטודנט להנדסת בניין באשדוד (ובעלה של סיון) ומור דפנה מהמחלקה להנדסת מכונות בקמפוס באר שבע. שפיתחו את המערכת "MAGEN", מערכת המבוססת על חיישני מרחק ובקר חשמלי ומסוגלת לזהות ולהתריע על מעבר של ילדים לאזורים מסוכנים על בסיס מגבלת גובה מוגדר. המערכת מתריעה באמצעות אזעקה ואורות כדי למנוע יציאה למרפסת הבית, גינה בה יש בריכה, מעבר לחדר עם מוצרים מסוכנים וכו'. הצוות המנצח זכה בפרס כספי של 10,000 ש"ח .

פרופ' יהודה חדד, נשיא SCE, אמר בנאומו: "אוכלוסיית העולם הולכת וגדלה משנה לשנה ואיתה עולות גם הדרישות. אנו כמהנדסים חייבים להתאים עצמנו לעולם המשתנה. כחלק מערכי המכללה, להוציא מהנדסים לעולם טוב יותר, אנו יכולים לראות כאן פרויקטים שיכולים לתרום לאנושות ולהכין את העולם לעתיד. בשבוע האחרון עסקנו במכללה בנושא החיבור בין טכנולוגיה, חברה והנדסה. אני פונה לסטודנטים הצעירים שלנו ואומר – בואו תראו לאן אפשר להגיע ומה אפשר ליצור. אני בטוח שהפרויקט המהפכני ביותר שיתרום לחברה יצא מפה, SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון".

משה קרוצ'י, דיקן הסטודנטים ויוזם הכנס, התייחס בדבריו לחשיבות ההנדסה עבור האנושות והיכולת של כלים הנדסיים וחידושים טכנולוגיים לשפר אורחות חיים ולהשפיע על תהליכים לשינוי חברתי: "הסטודנטים הם אנשים צעירים, מוכשרים ובעלי חשיבה יצירתית, הם מצויים בשלב משמעותי של למידה ועיצוב אישי. כמוסד מוביל במחקר, בהוראה, ביזמות, אנו רואים חשיבות אדירה בעיצוב הבוגר שלנו ככזה שיודע לשלב בין היכולות ההנדסיות לכישורים ולרגישות החברתית. אנו מאמינים כי המהנדס של העתיד הוא יזם טכנולוגי חברתי שיודע לשלב בין עולמות ההי-טק לבין החברה. באמצעות הבוגרים שלנו שיוצאים מפה לעולם היזמות והטכנולוגיה נצליח לייצר תהליכים משמעותיים לשינוי חברתי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9d4d5860-509a-48b4-9621-aa24664b79d1','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה