פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר, תזכה לתואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת ברנדייס

$(function(){setImageBanner('e234b673-7de1-4ce1-af8d-bdd6ce2102dd','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

אחרי שסיימה כהונה של 13 שנים כנשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי זוכה כעת לתואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת ברנדייס שבמסצ'וסטס. פרופ' כרמי: "נרגשת שנבחרתי לזכות בכבוד הזה"

פרופ' רבקה כרמי פרשה מתפקידה כנשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב בסוף שנת 2018, לאחר כהונה בת 13 שנים בהן הייתה לאישה הראשונה שעמדה בראש אוניברסיטה ישראלית. כעת, היא זוכה לקבל תואר של כבוד מאוניברסיטת ברנדייס שבמסצ'וסטס, ארצות הברית, אותו תקבל בטקס המסורתי ב-19 במאי. "לאחר שניפצת פעמיים את תקרת הזכוכית- כדיקנית הראשונה של פקולטה לרפואה והנשיאה הראשונה של אוניברסיטה ישראלית- את מסייעת לנשים אחרות להגיע אל אותם גבהים", כך נכתב בנימוקי ועדת הפרס.

מובילה בתחומה

לפני תפקידה כנשיאת האוניברסיטה בבירת הנגב, הייתה פרופ' כרמי האישה הראשונה לכהן כדיקנית פקולטה במוסד אקדמי בישראל, כאשר עמדה בראש הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בין השנים 2000-2005. ​הקריירה המדעית של פרופ' כרמי כגנטיקאית בולטת בתחומה והתמקדה בקבוצות מיעוטים בנגב. עבודתה התרכזה בעיקר באפיון הסימנים הקליניים ופענוח המנגנונים המולקולאריים של מחלות גנטיות באוכלוסייה הבדואית בנגב. מחקריה כוללים זיהוי של 12 גנים חדשים ופענוח של שלוש תסמונות חדשות, אחת מהן ידועה בשם 'תסמונת כרמי'.

בפעילותה החברתית קידמה פרופ' כרמי לאורך השנים מניעת מחלות תורשתיות ועידוד השכלת נשים בחברה הבדואית. בנוסף להישגים אלו, היא הייתה בעלת תפקיד מרכזי בהקמת המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בנגב ושימשה כראשת המכון הגנטי במרכז הרפואי סורוקה. וכידוע, שימשה במשך 13 שנים כנשיאת אוניברסיטת בן גוריון בנגב והובילה אותה קדימה.

צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון בנגב

"לאחר שניפצת פעמיים את תקרת הזכוכית- כדיקנית הראשונה של פקולטה לרפואה והנשיאה הראשונה של אוניברסיטה ישראלית- את מסייעת לנשים אחרות להגיע לאותם גבהים. בעשייתך הציבורית, במיוחד כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, קידמת מדיניות שהעניקה לנשים הזדמנות שווה לאחוז בתפקידי הנהגה בעולמות הרפואה והאקדמיה", כך נכתב בנימוקי ועדת הפרס. "אותה נחישות אפיינה מצעירותך גם את עשייתך המדעית. כנערה, עמדת על דעתך ללמוד מדעים, הפכת לגנטיקאית יוצאת דופן שלצד הישגים רבים נוספים, הובילה פעילות שתכליתה מניעת מחלות תורשתיות בקרב החברה בדואית... בהוקרה לדוגמא שאת מהווה כחלוצה בעולם ההשכלה הגבוהה, למחויבותך להשגת שוויון בין המינים, ולהישגיך בשדה החינוך למדע והגנטיקה", עוד נימקו באוניברסיטת ברנדייס את הכבוד.

סוללת את הדרך לנשים

פרופ' כרמי התרגשה כששמעה על הזכייה בתואר הכבוד: "אני כל כך נרגשת שנבחרתי לזכות בכבוד הזה ונרגשת במיוחד להיכלל בקבוצה מכובדת של מקבלי התואר. כחוקרת צעירה וגם מאוחר יותר כנשיאה, נהניתי מרשת נהדרת של תמיכה אישית מקהילת האוניברסיטה וכמובן ממשפחתי. העידוד שלהם אפשר לי להשיג כל כך הרבה, ואני ברת-מזל שנפלה בחלקי הזכות לסלול את הדרך להצלחה באקדמיה לעוד נשים". היא הוסיפה ואמרה כי בנוסף להכרה המספקת בהישגיה האישיים, התואר מהווה זריקת עידוד משמעותית לממסד האקדמי בישראל להמשיך ולהשקיע בכך שהקריירה האקדמית תהיה אפשרית עבור נשים.  

"קבלת התואר מאוניברסיטת ברנדייס גם היא עניין מיוחד. לחוקרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ואוניברסיטת ברנדייס היסטוריה ארוכה ומוצלחת של שיתופי פעולה מחקריים. מחויבותה של האוניברסיטה לערכי היהדות והציונות מעוררת בי השראה בכל פעם מחדש. אני רואה בתואר הכרה ביחסים אלו, כמו גם בתקופת כהונתי כנשיאה", הוסיפה פרופ' כרמי. גם פרופ' דניאל חיימוביץ', נשיא אוניברסיטה בן-גוריון בנגב המכהן הצטרף לברכות: "במשך יותר  מ-40 שנה קשרה פרופ' כרמי את גורלה עם אוניברסיטת בן-גוריון ואזור הנגב. היא הובילה כנשיאה תקופה נהדרת של צמיחה לאוניברסיטה שלנו והציבה עבורנו סטנדרטים גבוהים של מנהיגות. קשה לחשוב על זוכה ראויה יותר בתואר זה. הקריירה של פרופ' כרמי ממשיכה להוות מקור השראה לגברים ולנשים כאחד".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e190f5f1-779a-4702-8c99-33ace72182bb','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה