מי הם מצטייני מחוז הדרום לשנת הלימודים תש"ף?

$(function(){setImageBanner('c9f6c386-2405-46ad-bca5-595e00cadddf','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

פרס הצטיינות המחוזי למוסדות חינוך יוענק ל-11 בתי ספר וגנים בדרום, כאשר מתוכם שלושה מוסדות יהיו מועמדים לפרס חינוך ארצי על רקע תרומתם הייחודית לשדה החינוך. אז מי הם המצטיינים לשנת תש"ף? בכתבה המלאה

צילום: shutterstock אילוסטרציה

זו השנה השנייה בה מעניק משרד החינוך את פרס הצטיינות המחוזי למוסדות חינוך. מנהל מחוז הדרום, רם זהבי, בישר לאחד-עשר מנהלי מוסדות החינוך על זכייתם בפרס ההצטיינות המחוזי. כאשר שלושה מהם מועמדים לפרס חינוך ארצי על רקע תרומתם הייחודית לשדה החינוך, על הישגיות, חדשנות, יזמות ויצירתיות פורצת דרך.

ואלו הם זוכי פרס החינוך המחוזי לשנה"ל תש"ף: 
גן רותם ירוחם פרס מחוזי ומועמד לפרס ארצי
בי"ס יסודי לובה אליאב מ.א. לכיש פרס מחוזי ומועמד לפרס ארצי
על יסודי מקיף ה' דרכא אשקלון פרס מחוזי ומועמד לפרס ארצי
בי"ס בית אקשטיין, אופקים, מקבוצת דנאל פרס מחוזי ומועמד לפרס ארצי
גן עסא אלראעי רהט פרס מחוזי
גן פעמונים מ.א. מרחבים פרס מחוזי
יסודי עציון גבר אילת פרס מחוזי
יסודי גבים באר שבע פרס מחוזי
יסודי בגין דימונה פרס מחוזי
מקיף גוטוירט שדרות פרס מחוזי
מקיף הצבי נתיבות פרס מחוזי

רם זהבי, מנהל מחוז הדרום מסר: "המצוינות היא מהערכים המרכזיים והמובילים במחוז הדרום. מצוינות איננה מצב, אלא תהליך. תהליך מתמיד של תביעה עצמית לשיפור, נחישות לחתור להשגת המטרות, מתוך אמונה ביכולת להשיגן. פרס החינוך המחוזי הוא אות כבוד למוסדות החינוך המשלבים עשייה חינוכית עם איכות ומצוינות, יום יום ושעה שעה, הלכה למעשה. על עובדי ההוראה מוטלת אחריות גדולה. את פועלם, מסירותם ומקצועיותם ראוי להעלות על נס ועל כן אני גאה להעניק להם את אות המצוינות המחוזי".

עוד הוסיף מנהל המחוז את מלוא הערכתו למפקחי מוסדות החינוך שנבחרו ולרשויות המקומיות על הובלה והעבודה החינוכית המשותפת בקידום מוסדות חינוך הללו.

אחד-עשר מוסדות חינוך יקבלו את אות ההצטיינות המחוזי לשנת הלימודים תש"ף. בין הזוכים גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים. הפרס מוענק להם על רקע תרומתם המשמעותית למערכת החינוך בשורה של תחומים.
בתי הספר נבחרו בתהליך מובנה אותו גיבשה ועדה מחוזית בראשותה של מפקחת המחוז, אושרה שלייפר וצוות הפיקוח.

בעקבות ההמלצות שהתקבלו, ערכה ועדה מחוזית ביקור ב- 17 בתי ספר במחוז במהלכו צפתה ראיינה והתרשמה מהפעילויות. מפקחי מוסדות החינוך הונחו להמליץ על מוסדות חינוך באחריות משרד החינוך, שהוקמו לפני 5 שנים לפחות, ושלמנהל המוסד ותק של 5 שנים בניהול לכל הפחות. עוד נמדדו קריטריונים הבוחנים שהמוסד החינוכי מתנהל כהלכה, על פי חוק ובהתאם לנהלים המחייבים של משרד החינוך. מבין 17 מוסדות חינוך נבחרו 11 כמצטיינים מחוזיים, ומתוכם הומלצו 3 מוסדות להתמודד גם על פרס החינוך המוסדי הארצי. 

גני הילדים שנבחרו הצטיינו בתרומתם לתחום הערכים, קידום שיח ודיאלוג, יצירת אקלים של דרך ארץ, חינוך לאי-אלימות, לקיחת אחריות, מעורבות בחיי הקהילה ושמירה על הבריאות הפיזית כמו גם על הביטחון הרגשי של הילדים. בתוך כך, הגנים המצטיינים פועלים ליישום מדיניות הלמידה המשמעותית על ידי קידומה לפיתוח סקרנות ומוטיבציה ללמידה, עידוד יצירתיות וחשיבה, העשרת ידע ופיתוח נורמות התנהגות ערכית וחברתית.

בתי הספר פיתחו מודלים שונים המעודדים התפתחות אישית של התלמידים כמו גם מעורבות חברתית-קהילתית, שיפור המחויבות של הצוות החינוכי כלפי התלמידים, פעולות למניעת נשירה וקידום של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים. לצד זאת, בתי הספר מצטיינים גם בקידום למידה בסביבות למידה מגוונות (למידה רב גילית, למידה חוץ כיתתית, ועוד) ובשיתוף ההורים בעשייה החברתית-ערכית ועידודם לקחת חלק פעיל בשיפור האקלים בבית הספר.

אות ההצטיינות המחוזי יוענק למוסדות החינוך בטקס חגיגי מיד לאחר יום העצמאות ה- 72 למדינת ישראל.

בין הקריטריונים לבחירת מוסדות חינוך מצטיינים:

בגני הילדים

קידום תהליכי הוראה-למידה והערכה המובילים לפיתוח סקרנות ומוטיבציה ללמידה, לעידוד יצירתיות וחשיבה, להעשרת ידע ולפיתוח נורמות התנהגות אישית וחברתית.

הוראה אינטגרטיבית ואינטר-דיסציפלינרית, המשלבת תכנים מכל אשכולות הליבה, ונותנת מענה דיפרנציאלי לצורכי הילדים, כולל מערך תמיכה לבעלי צרכים ייחודיים. הלמידה מתקיימת באמצעות פעילות חווייתית, מעוררת סקרנות ומהנה. סביבת הגן מזמנת הבעה, יצירה, תנועה ומשחקים שונים: סוציו-דרמטיים, חברתיים, לימודיים וכדומה.

אקלים של דרך ארץ וכבוד הדדי, חינוך ללקיחת אחריות, לאי- אלימות, למניעת התנהגויות עתירות סיכון, למעורבות בחיי הקהילה, לשמירה על איכות הסביבה, לשמירה על זכויות האדם ועל השוויון בין המינים, לסובלנות ולדו-קיום.

גיבוש החזון החינוכי של כל הצוות, לקביעת יעדי הפעולה, לתכנון החינוכי ולביצועו.

קיום פעילויות לשיתוף ההורים ולקשר עמם, למעורבות בחיי הקהילה ולתרומה לה.

הפעלת תכניות או פעילויות ייחודיות, פרי יזמת הגננת והצוות.

הפעלת תכניות למעברים ברצף החינוכי ולקשר רציף עם בתי הספר.

בבתי הספר

קידום תהליכי הוראה-למידה והערכה ופיתוח סביבות למידה המובילים להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות.

מענה לצרכים שונים של התלמידים, הכולל קידום וטיפוח של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים ומניעת נשירה.

אקלים של דרך ארץ וכבוד הדדי, חינוך ללקיחת אחריות, לאי-אלימות, למניעת התנהגויות עתירות סיכון, למעורבות בחיי בית-הספר והקהילה, לשמירה על איכות הסביבה, לשמירה על זכויות האדם ולשוויון בין המינים ולסובלנות. 

הנחלת העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל, טיפוח ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית וטיפוח המורשת והזיקות התרבותיות של אוכלוסיית תלמידיו.

מנהיגות בית-ספרית פועלת להשגת מטרות ויעדים הנגזרים מהחזון הבית-ספרי. קידום תרבות ארגונית המעודדת טיפוח עבודת צוות והעצמתה. התפתחות מקצועית מתמדת של כל אחד מהשותפים לעשייה חינוכית, קשר עם ההורים והקהילה. 

עוד נציין לחיוב כי אחד מבתי הספר הזוכים הוא כאמור הוא בי"ס בית אקשטיין, אופקים, מקבוצת דנאל, מדובר בבי"ס ייחודי באזור הדרום הנותן מענה לילדים עם קשיים נפשיים בגילאי 7-21. 

רם זהבי, מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך התייחס לזכייה זו ואמר: "בית הספר בית אקשטיין אופקים מהווה מודל השראה לקיומה של מסגרת חינוכית שיש בה חינוך וטפול, הפועלים באופן הדדי והדוק. צוותים ואנשי חינוך הבאים לבקר משתאים לנוכח מודל עבודה זה. אתם מהווים מורה נבוכים להורים ולצוותים בעתות קושי ומשבר, ואתם מאפשרים שוויון הזדמנויות לתלמידכם הן בבית הספר והן ביציאה לחיים עצמאיים, כשעל פניכם ישנה ארשת של צניעות ענווה וכבוד, תודה גדולה".

ברכות לזוכים! 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7a5aa56b-bffe-46ee-b545-bb90aa69ed3c','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה