מהיום לומדים בחצר בית הספר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c100d142-a890-4575-8a34-6fcdc0fecde4','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c100d142-a890-4575-8a34-6fcdc0fecde4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

משרד החינוך יוצא ביוזמה לשינוי פני בתי ספר ברחבי הארץ, כאשר במסגרת הפרויקט יקימו גינות לימוד! חצרות במתחם בית הספר בהם יוכלו התלמידים ללמוד באופן חוויתי. אילו בתי ספר דרומיים יזכו לשינוי? בכתבה המלאה

משרד החינוך יוצא השנה (תש"ף) בתקצוב רחב היקף, בסכום כולל של כ-10 מיליון ₪, לפיתוח ובינוי של למעלה מ- 30 חצרות לימודיות וסביבות למידה חוץ כיתתיות. עד שנת 2021 תושלם הקמתם של חצרות ב-207 מוסדות חינוך, בכל רחבי הארץ, בסכום כולל של 70 מיליון ₪. התקצוב יוקצה בהתאם לכללי התקצוב הדיפרנציאלי ותוך מתן עדיפות לרשויות במדרג סוציואקונומי נמוך וממדי טיפוח גבוהים.

המהלך הינו חלק מתוכנית חומש מקיפה להתאמת המבנה החינוכי לצורכי המאה ה-21 ומשקפת תפיסת עולם חינוכית, לפיה היציאה לחצר היא המשך ישיר של תהליך הלמידה. חצר בית-הספר היא סביבת החיים של התלמידים ואחד המקומות המשמעותיים בחייהם. מבני בית הספר והחצרות שסביבו מהווים סביבה חינוכית-לימודית כוללת בה פועלים ילדים, מורים, הורים וקהילה. החצר צריכה לספק את המרחבים ואת המתקנים לפעילות הספורטיבית והמשחקית המבוקרת וכן את אלו המאפשרים משחק ושעשוע, נופש והפוגה. עם זאת היא צריכה לאפשר למידה אקראית ומכוונת, תהליכי חיברות ולהציע מגוון מקומות המאפשרים תהליכים אלו.

החצרות הלימודיות החדשות משמשות סביבת למידה לכל דבר: הן מוצלות וכוללות מערכי ישיבה שמאפשרים העברת שיעור מחוץ לכיתה; חלקן כוללות סביבה בוטנית ואף חממות גידול, חלקן מזמנות עיסוק בפעילות גופנית, וחלקן כוללות מידע שימושי וחוויתי. כאשר תלמיד יוצא להפסקה, אין זה אומר שהוא פוסק מללמוד. חושיו מתחדדים, הוא סקר, פעיל ופתוח לסביבתו, וחצר לימודים אסתטית ומזמינה מעצימה תהליכים חינוכיים אלה. 

בין בתי הספר הדרומיים שיזכו לקחת חלק בפרויקט תוכלו למצוא את בי"ס אקולוגי רמב"ם באשקלון, דרכא ירוחם, צפית יואב, נעם נצרים אשכול, שייך ח'מיס אלקרינאוי רהט, הגבעה אופקים ובי"ס יעלים ערד. 

צילום באדיבות משרד החינוך

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "היציאה לחצר, בהתאם לתפיסת עולם שאנו מקדמים, היא המשך ישיר של תהליך הלמידה. כאשר תלמיד יוצא להפסקה, הלמידה שלו אינה פוסקת, ואולי אף מועצמת: חושיו מתחדדים, הוא סקרן ופעיל, ומכאן שיש לראות בחצרות בתי הספר כמרחב לימודי לכל דבר. אנו מתקצבים בניית 207 חצרות לימודיות חדשות, שישמשו סביבת למידה לכל דבר: הן מוצלות וכוללות מערכי ישיבה שמאפשרים העברת שיעור מחוץ לכיתה; חלקן מזמנות עיסוק בפעילות גופנית, וחלקן כוללות מידע שימושי וחוויתי".

שר החינוך רפי פרץ: ״הפסקות בבתי הספר הן חלק מהלימודים וחשוב לנו כמערכת שההפסקות ישרתו את הרוח החינוכית של בית הספר. נחשפנו לתופעה שכשאר תלמידים יוצאים להפסקה הם כלל לא יוצאים מהכיתה. במקום לצאת ולהתרענן, לשחק ולפתח כישורים חברתיים תלמידים נשארים מול מסך הטלפון הנייד. אנו מאמינים שמרחב בית ספר עם מתקני ספורט וגינות מושקעות ומפותחות יגרמו לעניין אצל התלמידים והם יצאו למחוץ לכיתה, יפחיתו את השימוש בטלפון החכם וגם על הדרך הרווחנו שהם יעשו ספורט. נפש בריאה בגוף בריא״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c6faafe0-89c5-4017-9d61-5eaf8a106bda','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c6faafe0-89c5-4017-9d61-5eaf8a106bda','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33971,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה