חינוך אחר לגמרי ממה שאתם מכירים!

$(function(){setImageBanner('d395616e-8481-4907-95e7-59676837d5b2','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

אלברט איינשטיין אמר: "אי שפיות משמעו - לעשות את אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות", לכן במכללת קיי החליטו להרים את הכפפה ויחד עם פארק קרסו למדע לעשות אחרת לגמרי!

צילום: פארק קרסו למדע

רוב רובם של אנשי החינוך מבינים שהגיע העת לשנות את האופן בו מלמדים ומכינים את דור העתיד אל העולם המשתנה בקצב אדיר. ד"ר חפצי זוהר, מחזיקת תיק החינוך בעיריית באר שבע מברכת על התהליך ותומכת בכל המהלך כולל בפיתוח המקצועי של גננות העיר באר שבע והסביבה. לתפיסתה, חינוך הוא אולי הדבר החשוב והמורכב ביותר, בוודאי בעידן הנוכחי. 

השאלה המרכזית שעולה בנושא זה היא "איך מכינים את הדור הנוכחי אל העתיד?" שאלה שנותרה עדיין ללא מענה חד משמעי, אך ישנם מוסדות המנסים לתת לכך תשובה.

במיזם פורץ דרך בישראל, שעתיד לשנות את האופן בו נתפסת הלמידה וההוראה במערכת החינוך, בחרו ב'מכללת קיי' ובשיתוף 'פארק קרסו למדע' להכשיר בשלב ראשון את אנשי החינוך לגיל הרך. הם אלה שיטמיעו למידה חדשנית וייחודית הכוללת חוויה חושית, חקירה, ניסוי וטעיה תוך הטמעת טכנולוגיות חדשות.

הלמידה הייחודית תתקיים מחוץ לכתליי המכללה. אנשי ונשות החינוך עוברים הכשרה חווייתית במרכז הטכנולוגי של פארק קרסו למדע, מתנסים בלמידה אינטראקטיבית משולבת טכנולוגיה מתקדמת ולומדים כיצד למקסם את הסביבה הקיימת ללמידה משמעותית. 

צילום: פארק קרסו למדע

פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת מכללת קיי מציינת: "כמכללה מובילה בחינוך, המכשירה אלפי אנשי חינוך בכל שנה, החלטנו להוביל מיזם חדשני בשיתוף עם פארק קרסו למדע. המיזם יאפשר לאנשי החינוך ולתלמידים להתכונן באופן מיטבי לעתיד. בשלב זה, ההתמקדות היא בגננות שתוכשרנה במסגרת מיזם טכנולוגי, אותו הן מיישמות בגנים בשנת הלימודים הנוכחית. המשתתפות מתנסות בלמידת הסביבה המוזיאונית, בהתנסות במיצגים אינטראקטיביים וסביבות למידה חדשניות וייחודיות, כולל מעבדות, במטרה לעורר ולעודד את הלמידה מתוך חוויה חושית. הם ילמדו כיצד ניתן לבצע תהליך יישום של מיזם טכנולוגי אצלן בגן. אין לנו ספק שמיזם זה יוביל לשינוי מהותי בקרב תלמידי הגנים השותפים לו". 

הבחירה להתחיל את מיזם זה בשלב הגן איננה מקרית. דינה בן יעיש ממכללת קיי מסבירה: "הילד בגיל הרך באופן טבעי ותמים עוסק בחקר הוא ממציא, יוצר ופותר בעיות בצורה יצירתית כל זאת, תוך כדי התבוננות ומשחק ורוכש ידע רב. הגן הוא בבואה לחשיבה ולעשייה התרבותית והחברתית והאינטראקציות בגן משקפות נאמנה את הזרמים המרכזיים בהוויה האנושית-תרבותית. המטרה שלנו להפוך את הגן לסביבה חינוכית המזמנת גירויים, מאפשרת רכישת מיומנויות תוך התנסויות ולמידה חווייתית ויצירתית. 

ד"ר נצח פרביאש, מנהל פארק קרסו למדע מסרה: "אנו יותר מגאים לקחת חלק במיזם שמשנה את האופן בו אנשים לומדים ומלמדים. בעידן טכנולוגי זה אין סיבה שמערכות החינוך תשארנה מאחור. לכן, נראה חשוב ומשנה חיים לשלב גישות לימודיות וחדשניות החל מגיל הגן ועד לסיום התיכון. החדשנות בשלב ראשון מתחילה בעובדה שהגננות לומדות במרכז הטכנולוגי מדעי במוזיאון ולא בכיתה רגילה מול מורה. יש לכך חשיבות עצומה באופן בו הן עצמן תופסות את ההוראה. השלב השני יהיה היכולת שלהן להטמיע שיטות לימוד חדשניות וטכנולוגיות בגן בו הן משתלבות. אני מאמין כי גישה זו עשויה לשנות משמעותית את תהליך הלמידה והטמעה של תלמידים באשר הם".

ד"ר טלי סבג, מנהלת המרכז הטכנולוגי מדעי בפארק קרסו למדע הוסיפה ואמרה: "יצרנו הזדמנות למעבדה פעילה וייחודית בשיתוף מכללת קיי. הגננות לעתיד חוות ולומדות תוך התנסות מתמדת בסביבה האינטראקטיבית שמציע המוזאון למדע והמעבדות. צוות ההוראה המשותף יוצר ניצוצות ליצירתיות בתהליכי הלמידה הוראה ואלו משפיעים על תלמידי הגנים בהן פועלות. מעורבות כלל השותפים ובראשן הגננות לעתיד מזכירות לנו כי העתיד כבר כאן !" ועלינו מוטלת האחריות לקדם את גן העתיד המטפח מיומנויות של המאה ה – 21 בעשיינות מדעית וטכנולוגית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('582c5804-c3c5-4c4b-8285-c53d24a6bf51','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה