"במזל עדיין לא נדרס שם ילד"

$(function(){setImageBanner('ff2a185c-e9bd-4919-a823-2634d4ef7715','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

בעיות של גישה, תושבים עצבניים ועומס בשעות הבוקר צמוד לבתי הספר בעיר גורמים לשיבושים רבים. העירייה בתגובה: "אין זה סוד, מצוקת החניה מאפיינת את מוסדות החינוך בכל הארץ"

כל הורה ששם את ילדיו בבוקר בבית הספר או מחזיר אותם ממנו וודאי יודע מראש שהוא יאלץ להמתין זמן רב, הגודש שנוצר בחניית בית הספר במקרה הטוב וכבר בדרכי הגישה לבית הספר במקרה הפחות טוב מייצר סיר לחץ שלעיתים עשוי להוביל לוויכוחים בין הנוסעים ויש מי שיטענו שעוד יקרה אסון בעקבות הצפיפות הקשה בסמוך לבתי ספר מסוימים בעיר.

אחד מבתי הספר הנחשב לפקוק במיוחד הוא בית הספר היסודי "נתיבות יורם" הממוקם בשכונה ב' ברחוב בצלאל, להורים שם יש בעיה שלא מצליחים לפתור כבר תקופה ארוכה, "זה ככה כבר יותר מ-20 שנה", כך נודע למערכת האתר באר שבע נט. מדובר בכביש דו-סטרי שבשני צידי הרחוב אף ניתן לחנות את כלי הרכב. בעקבות זאת נוצרת סיטואציה בה נותר מקום רק לרכב אחד לעבור וגם זה בקושי רב. המצב המדובר דבר הגורם לצפיפות ופקקים בשעות העומס – בעיקר סביב תחילת יום הלימודים וכמובן בסיומו. 

יש מי שיטענו כי מדובר במצב שבשגרה וליד כל מוסד לימודים יש בעיות דומות, אך פקק של מעל חצי שעה לא נשמע כמו דבר שעובר כל הורה מדי בוקר. אחד האבות שילדיו משתייכים לבית הספר מסביר "ההורים יודעים שיש שעות שצריך לנסוע רק בכיוון אחד, אבל ברגע שמגיע מישהו שפחות מתחשב או פשוט לא הורה מבית הספר ולא מכיר ונכנס מהצד השני, זהו, אפשר להיתקע פה עד 09:00 בבוקר בקלות. ותראה את מה שהולך לא תאמין, בגלל העומס הם פשוט יורדים מהרכבים ועוברים לבית הספר ברגל בין המכוניות". 

פתרון אחר שמצאו חלק מההורים, הגעה באיחור, בשעה 08:10 בבוקר, כבר אחרי הצלצול מגיעים להם ההורים המאחרים וקשה להאשים אותם, "אין מצב להיכנס לפה בבוקר, אני מחנה ליד קופת החולים בצד השני של הרחוב ומביאה את הילדים ברגל", סיפרה אחת האימהות והוסיפה: "בשעות מסוימות זה אמור להיות חד-סטרי, אבל זה לא באמת עובד". 

מקרה דומה של צפיפות וסכנה לתלמידים נצפה בשכונת נווה זאב, ליד בית הספר "נווה שלום", אלכס טטרין, תושב השכונה שיתף אותנו במאבק: "אני מנסה כבר כמה חודשים להסדיר את זה ולא מצליח, פניתי לעירייה, נלחמתי גם על מעבר חצייה באזור לפני שנתיים וסוף סוף לפני שנה הם באמת עשו מעבר חצייה תקין עם סימון על הכביש והכל. אבל חוסר הפיקוח של הכניסה והיציאה יוצר מצב שכל אחד עושה מה שבא לו. במזל עדיין לא נדרס שם ילד. אנשים מגיעים לחוצים, חונים על מדרכות, על חניית נכים, בכל פינה אפשרית".

תגובת העירייה:

נושא הסדרי התנועה ברחוב בצלאל, באזור ביה"ס "נתיבות יורם" עלה בדיוני ועדת התנועה מספר פעמים, ואף בפגישות עם משטרת ישראל. כל הגורמים המקצועיים החליטו שלא להפוך את רחוב בצלאל לרחוב חד כיווני. הסיבה לכך היא שכתוצאה משינוי זה תגדל מהירות הנסיעה ומכאן עלול להיווצר סיכון לתאונות קשות.

כידוע, רחוב בצלאל תוכנן בשנות החמישים, כאשר החתך הנוכחי שלו איננו עונה על הדרישות המודרניות בתחום צרכי התחבורה. כיום אין אפשרות לשנות את חתך הרחוב או את תוואי הדרך. יש לציין, עיריית באר שבע ביצעה הסדרת חניה בשיטת "נשק וסע" בצד בית הספר ואף ביצעה אלמנטים לריסון תנועה. בנוגע לביה"ס "נווה שלום" המצוי ברחוב אברהם מאפו, העירייה הסדירה אלמנטים לריסון תנועה כמו פסי האטה ומעבר חציה עם שינויים גיאומטריים, המאפשר לחצות את רחוב בצורה הכי בטוחה.

אין זה סוד, מצוקת החניה מאפיינת את מוסדות החינוך בכל הארץ ואף בבאר-שבע ובעיקר בשעות הגעת ופיזור תלמידים (בוקר ואחה"צ), בו בפרק זמן קצר מגיעה כמות גדולה של כלי רכב המביאה את הילדים אל מוסדות החינוך. הורים רבים מגיעים עם כלי רכב וחונים סמוך מאוד למוסדות החינוך ופוקקים את מערכת הכבישים, כך שאף מערכת כבישים לא יכולה להחזיק עומסים כאלה. בנוסף, ישנם הורים המבקשים להחנות את רכבם ממש בסמוך לכניסות והיציאות של מוסדות חינוך תוך כדי סיכון הילדים, וזאת בניגוד להוראות החוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4184e0e9-4cd1-48e5-a47b-e32a3ce4a2e1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה