תפסיקו להתבכיין, שלמו דוחות ותיישרו קו עם ראש העיר

$(function(){setImageBanner('896b5f46-bb9d-4482-87c0-6ccd3854c44a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33873,'Image','');})

דעת מיעוט: מצאנו את האדם היחידי בעיר שחושב שלתושבי באר שבע אין מה להתלונן בנוגע לחלוקת הדוחו"ת בעיר, והאשם העיקרי בכל הסיפור הם בעצם התושבים עצמם. מסכימים או לא? שתפו אותנו בתגובות

ביום שלישי בקול תרועה ומחאה עתידים להתקבץ תושבי העיר בהנהגתם של נהגי מוניות ולנסוע 5 קמ״ש מדרך שמשון (פארק החייל האוסטרלי) לדרך המשחררים עד לרחבת בניין העירייה, וזאת במחאה על גזרת דוחות החניה שנפלה על העיר משל הייתה מזימת המן הרשע והם מרדכי היהודי.

בקבוצת השיימינג המקומית ׳באר שבע ביחד׳, עולים פוסטים מצידם של תושבים ובעלי עניין על דוחות חניה. כמעט מדי יום עולים פוסטים, כאילו שפרסום הדוחות יביא למזור ולביטולם. אף אחד לא חשב לשאול את עיריית באר שבע, למה התחילה לסמן ולאכוף חניה ברחבי העיר? אולי יש סיבה? אולי כי הישראלי הממוצע מתנהל כמו בהמה במרחב הציבורי? אולי כי אין תרבות נהיגה וכבוד על הכביש?

תושבי העיר מפספסים את עיקר הדברים: דוחות חניה מקנים סדר ציבורי. לא עוד ערסי-פרחי חונים חניות כפולות מול מרכז אורן או ליד פיצוציה בצומת עמוס, נגמרה החגיגה.

איור: shutterstock

צרי עינים, שלועגים למפעל המזרקות בעיר, שכחו שעד להופעת המזרקות הדימוי העירוני שאף למפלס הכינרת. הם גם מתעלמים מכך שבאר שבע והנגב כולו עוברים עיצוב מחדש, אגרסיבי וברוטלי מצד הממשלה. כמות ההשקעות והפרוייקטים שנוחתים על הנגב כמעט ולא נתפסת, באר שבע צומחת לגובה בעיקר בליבה של העיר וכמות האוכלוסייה גדלה בהתאם.

אם תושבי העיר באר שבע לא יתפסו את עצמם בידיים, ההזדמנות הזו תתפספס. הכרזה על בחירות כלליות תעכב את הסכם הגג ואיתו תתעכב התחדשות עירונית בשכונות הליבה. הכל תלוי על חוט השערה ודוחות חניה מטרידים אתכם.

אבא שלי ביטל שתי דוחות חניה, הוא חזר לזירת הארוע וצילם. הוא שלח בקשת ביטול יחד עם הצילומים, והצליח. גם היה מוכן ללכת איתם עד לבית דין תביעות קטנות כשמשכו אותו באף. דוח אחר שקיבל בסורוקה, בגלל שחנה רבע שעה במקום לא מסומן, הוא ספג. אחרי ששילם שלח מכתב לעירייה יחד עם צילום הדוח המשולם, בו דרש הסבר מדוע לא קיבל הודעה על השמשה או בכל דרך אחרת מיד לאחר שקיבל את הדוח. ככה עושים את זה. עקב בצד אגודל. באופן שיטתי. כל אחד שקיבל דוח שלדעתו אינו מוצדק שיפנה לעירייה בצינורות המקובלים.

עשרות ומאות פניות רשמיות, זה לחץ ציבורי. כך עירייה לומדת לעבוד. לפני שבוע פורסם על בחור שצילם רכב פיקוח חונה בחניית נכים בקניון ובתגובה הפקח שיחק אותה כאילו נפגע מהרכב. זו שערוריה אם הסיפור נכון, כך לא מתנהג נציג רשות מקומית. אבל בלי פניה מסודרת לעירייה אתה לא יותר מנושף ומתנפח כאילו שפרסום המקרה ברבים ישנה את המציאות. הפגנות ומחאות הן דרך קלה ומתוקשרת. הן לא ממש עוזרות למערכת לתקן את עצמה. אבל זה ניצחון.

הרכב החונה והפקח המעולף

מה אתם מצפים להשיג מהמחאה בשלישי? ביטול האכיפה, לא יקרה.
הגמשה בקריטריונים למתן דוחות? זה יקרה רק אם תפנו במכתבים ותתלוננו על הפקחים עד שלא יהיה להם ברירה אלא לחשב מסלול מחדש.

ואיפה אשמת העירייה?

אני לא אומר שרק התושבים אשמים. גם לעירייה יש יד בדבר. למה לא השכילו לצאת בקמפיין חניה שיסביר לציבור שמעכשיו יהיו שינויים? שאולי כדאי למכור את הרכב השני ולקנות אופניים?

בכלל התנהלות יחסי הציבור תמוהים. מהר מידי פמפמו את ׳בירת ההזדמנויות׳, מהר מידי יצאו בהכרזות על תחייתה של באר שבע כשהקרקע עדיין לא מוכנה ועכשיו, תוך כדי תנועה, מצמצמים פערים. דיברו לנו מעל הראש פנו לתושבי המרכז, לקצינים וההייטקיסטים שיבואו ויזרימו דם חדש לעיר המנומנמת. אבל נכון לעכשיו הם לוקחים את הזמן ולא ממהרים להגיע.

תושבי העיר בטוחים שהעירייה פועלת נגדם תמיד ובאופן מגמתי, ואי אפשר להאשים אותם

ככה זה בדרום, הרבה יחסי ציבור והרבה שופוני, הס מלהזכיר את המצוקות ואת הקומבינות. עיריית באר שבע והעומד בראשה סוללים דרך חדשה, הם עושים מה שהם יכולים וכפי שהם מבינים. אולי לא שאלו אתכם ולא הסבירו לכם למה ומתי יחולקו דוחות ולמה מדרכות העיר נצבעות בלבן אדום וכחול, אבל מצד שני מי ירצה להתמודד עם שונאים מבית, שרק על משמע אכיפה היו יוצאים, כפי שיוצאים היום, בקריאות שבר ועוד בשנת בחירות.

העיר באר שבע לא מטרופולין. היא עדיין עיר מחוז, עיר פועלים. פחות מנומנמת מבעבר, שתושביה צריכים להטיב להבין שטובתם האישית מתגמדת מול טובת הכלל. התבלבלו היוצרות אצל תושבי העיר, הם בטוחים שהעירייה פועלת נגדם תמיד ובאופן מגמתי, ואי אפשר להאשים אותם. מעולם לא ננקטו צעדים בוני אמון מעולם לא שאלו אותם לאן היו רוצים לראות את העיר הולכת ונבנת מעולם לא רתמו אותם לתהליך בניית מטרופולין הנגב ובירת הסייבר. החזון הזה כל כך רחוק מחיי היום יום שאי אפשר ממש להאשים אותם.

חג שמח באר שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d2065b9d-a728-4e0d-ad5c-97815c14386d','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33875,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה