"להבים זה אלי לוי": ראש מועצת להבים היוצא בריאיון פרידה



ראש מועצת להבים היוצא אלי לוי מסכם בריאיון חגיגי 18 שנים בראשות המועצה ומדבר על השיח הציבורי בלהבים, על הנימוקים להתרחבות והביקורת שספג, וגם על החלטתו לפרוש ותוכניותיו בהמשך. וגם: מי לדעתו של אלי יזכה בבחירות הקרובות? ומי המועמד בו הוא מביע תמיכה? ריאיון בלעדי

18 שנה מכהן אלי לוי כראש מועצת להבים, מאז נבחר, קידם את להבים ללא היכר, ויחד עם שותפיו לדרך, הפך את היישוב לקהילתי ומשגשג כלכלית. השנה החליט לוי שלא להתמודד פעם נוספת על ראשות המועצה, והוא עתיד לסיים את תפקידו לאחר הבחירות לרשויות המקומיות.

בריאיון בלעדי ל"באר שבע נט", מסכם לוי את הדרך הארוכה שעבר "השארתי בסיס טוב", מדבר על המחלה הקשה ועל התאונה שעבר "הייתי מפורק עם פלטינות בגוף", על הסוגייה הבוערת בלהבים "השיח הציבורי השתנה", וגם את תחזיותיו לגבי הבחירות המקומיות בלהבים "התושבים בסוג של בלבלה".

 צילום ועריכה: ניק סמירנוב

צילום נוף: שרון טל

"להבים זה אלי לוי"

אלי, מה זה להבים בשבילך ?

"להבים קשורה בנימי נפשי, אני גר פה 32 שנה, מאז שנת 86', מהמשפחות הראשונות, ילדיי ונכדיי התחנכו כאן. להבים זה הכל. זה בית, משפחה, חברים, עבודה. זה להביא לידי ביטוי את כל הכישורים והיכולות שלך, תכנון וחזון עתידי ללהבים. פה בניתי יישוב ששנים רבות עוד ידברו עליו, השארתי בסיס טוב לאלה שיבואו אחריי. אם מחשבים בגימטריה, להבים ואלי לוי, יוצא אותו סכום".

"פה בנית יישוב שעוד ידברו עליו שנים רבות". בית המייסדים בלהבים. צילום: שרון טל

במהלך תקופתך כראש מועצה התמודדת עם מחלה קשה, איך הגבת כשהודיעו לך?

"כשהודיעו לי על מחלת הסרטן לקח לי 24 שעות לעכל, ואז אמרתי איך יוצאים מזה. החלטתי לעשות את הטיפול בסורוקה, דיברתי עם הרופאים והאמנתי שנעבור את זה. היה יותר קשה מול המשפחה. אמא שלי עד היום לא יודעת שעברתי את זה. ראתה שתלוי לי בקבוקון על הצוואר, אמרתי לה שזה לכאבי גב. עברתי את זה אחרי 7 חודשים. ובאוקטובר יש לי ביקורת אחרונה".

איך שילבת בין הטיפולים לתפקידך כראש מועצה? "לא רציתי לשכב במיטה, הייתי נוסע לסורוקה חמישה ימים בשבוע לטיפול ואז מגיע למשרד ומנהל ישיבות. מתעדכן במה שקורה, ורק לאחר מכן חוזר הביתה. היו ימים שהיה לי יותר קשה. חברים שלי זוכרים את זה יותר משאני זוכר".

היו רגעים שאמרת, אני בקצה?

"לו היה מגיע רגע כזה, הייתי קם ומפנה את הדרך".

מהמשרד בלהבים לסורוקה ובחזרה. צילום: שרון טל

מלבד המחלה, עברת גם תאונת דרכים בצומת להבים... מה אתה זוכר?

"זה היה כמעט 10 ימים בסורוקה, ניתוחים, פלטינות, הייתי מפורק לגמרי. כשעוד סימני התאונה עליי, כמה ימים אחרי זה כבר קיימתי ישיבה ראשונה. גם כשהייתי 3 חודשים בשיקום בתל השומר, היו מגיעים אליי והיינו מקיימים ישיבות".

מה הוביל אותך להמשיך?

"החיוך של התושבים. ראש מועצה צריך להיות בעבדות מרצון, בכיף, 24 שעות ביממה".

אחד הנושאים הבוערים ביישוב הוא ההתרחבות של להבים עם שכונת שרונים, לא מעט התנגדויות התקבלו בנושא, מדוע אתה חושב שלהבים חייבת להתרחב?

"פעם לא ידעו איפה זה להבים, היום להבים נחשב לאחד היישובים הטובים בארץ. יישוב שרוצה להמשיך כך אסור לו לקפוא על שמריו, גם המרחב וגם הסביבה משתנים והיא דינמית. היינו 600 משפחות בעבר, היום כ-1,600 משפחות. שכונת שרונית כבר היום באכלוס, והכנו שכונה נוספת בשם שרונים שהיא לא לשוק החופשי אלא מיועדת לקריית המודיעין 8200".

אם לא תתרחב, יאחדו אותך. בנייה חדשה בלהבים. צילום: שרון טל

למה הדמיון בין שמות שתי השכונות?

"קראנו ל'שרונית' על שם אריאל שרון. רצינו לפתח את האונה הדרומית לנחל הלקט ולקרוא להכל 'שרונית' על שם אריק ולילי שרון. ואז נדבק השם 'שרונים' לשכונה שמדרום לנחל הלקט, ושרונית נשארה".

מדוע נדרש להרחיב את להבים לדעתך?

"אם תישאר כמו שאתה היום יאחדו אותך. עם ההתרחבות נגיע לכ-15,000 תושבים, צמודי קרקע בלבד! שאף אחד לא ינסה להפחיד או לסובב, לא יהיו כאן רבי קומות אלא אם כן מישהו ישתגע. אם נישאר כמו שאנחנו היום יאחדו אותנו. המשמעות של זה היא כמו בתאגידי המים, מתאגדים ומחלקים משאבים לפי סדר עדיפויות, להבים עצמאית ולא צריכה להתאחד, אבל כדי שלא יקרה צריך להתרחב. כשנהיה 15,000 תושבים, גם יתייחסו לאלקטורל שלך, בבחירות הקודמות אף אחד מהמתמודדים לכנסת לא נכנס ליישוב. בסופו של דבר דעת אנשי המקצוע במועצה גוברת על זו של ראש המועצה, לא אכופף את ידו של המהנדס או של אף אחד אחר. זכור את המשפט הזה".

המרכז המסחרי בלהבים. צילום: שרון טל

אחד החששות מהתרחבות הוא פגיעה בקהילתיות של היישוב, מה דעתך על כך?

"המועצה רוצה קהילתיות, באירועים, בטקסים, בבתי הספר. בעניין קהילתיות, מצד אחד כולם מדברים על זה, ומצד שני החיכוך זה במוקדים כמו הבריכה או הסופר, אבל להרבה מהתושבים יש בריכות פרטיות ועושים קניות באינטרנט, לא רואים אחד את השני. יש חברים שנתקלים אחד בשני בסופרמרקט ובכלל לא ידעו ששניהם מתגוררים בלהבים. עניין הקהילתיות לצערי נמצא על המדף ומתי שרוצים לנצל את זה, ישנו".

קיים חשש שהתשתיות של להבים לא יעמדו בהתרחבותה, מה התוכניות?

"אנחנו בונים שכונה נוספת, ומקבלים יציאה דרומית לכיוון באר שבע. מצפון אנחנו מקבלים שטח שם יקום שם פארק הייטק, ובעתיד עם ההרחבה וקריית המודיעין 8200 תבוא המתנה של היכל תרבות". בעניין התחבורה אמר לוי "בעוד כשנתיים יהיה כאן מחלף בלהבים, משרד התחבורה תקצב את הקמת המחלף בכ-180 מיליון שקלים, באוקטובר נצא למכרז, ולאחר מכן יוצאים לדרך".

בדרך למחלף. צילום: פייסבוק מועצת להבים

"השיח הציבורי בלהבים השתנה"

החלטת השנה להודיע על פרישה, לא להתמודד על ראשות להבים פעם נוספת, למה?

"התלבטתי מחודש ינואר. היו כמה 'טריגרים'. אחד זה בני משפחתי שלא אהבו שאמשיך ואתמודד. גם מה שעברתי ב-5 שנים האחרונות בהיבט הבריאותי, גם תאונה, גם מחלה. ואין יום שלא עבדתי, גם כשהייתי מפורק בסורוקה תוך כדי איחוי השברים, ואם בתל השומר או במכון האונקולוגי, הייתי מגיע אחרי טיפול, אל המשרד. היום השיח הציבורי בלהבים השתנה, אנשים מקלידים בקלות. פוגעים, לא מתחשבים ברגשות, וכותבים סתם דברים". נפגעת? "לא רק אני. נפגעתי מהשיח, גם אנשים שרוצים להיות מנהיגים הייתי מצפה גם מהם ליותר אחריות ורגישות".

אם היית מתמודד, חושב שהיית זוכה בעוד קדנציה?

"אין לי ספק, הייתי משיג יותר מ-50%. תושבים עוד רוצים שאתמודד, גם כאלה שמעולם לא תמכו בי. העניין זה לא עוד קדנציה. אני בן 67, עוד 5 שנים אהיה בן 72. מתי אעשה דברים אחרים לנפש? אני רוצה ללכת לעשות דברים אחרים שאני אוהב, לעשות קצת לביתי".

אלי לוי יוצא לאזרחות. צילום: שרון טל

מה אתה חושב על התחרות לקראת הבחירות הקרבות?

"אני קורא את כל החומרים של כל המועמדים. רואה איפה דברים ישימים ואיפה זו הבטחה שלא תתממש. סיסמאות יש הרבה".  

מי המועמד שאתה הכי תומך בו לבחירות הקרובות בלהבים?

"רונית דמרי-עייאש, אבל לא כי הייתה חברת סיעתי. אני באמת חושב שרונית מסוגלת לנהל את המועצה, עשתה עבודה טובה כיו"ר וועדת חינוך, עושה עבודה מצוינת בכיל, אותה היא מוכנה לעזוב עבור להבים. היא עושה את העבודה בשטח ויש לה את המדיניות".

מי אתה חושב שיזכה בבחירות הקרובות בלהבים?

"אף אחד מהמתמודדים לא יכול להגיד היום שהוא מוביל עם  20%, התושבים באיזה 'בלבלה', עוד לא החליטו. דבר איתי בתחילת אוקטובר אז יהיו סימנים".

מדמיין כבר את היום שאחרי?

"כרגע אני עובד מאוד קשה להשאיר כמה שפחות נושאים להתעסק איתם לראש/ת המועצה הבא/ה. יש לי המון הצעות, שרים הציעו לי תפקידים, אני יכול לומר שלא אהיה משועמם, אעשה דברים שאני אוהב לעשות, אבל גם לא אהיה שכיר. אני יוצא אחרי 24 שנים בניהול מוניציפלי, ועוד 4 שנים בשלטון המרכזי, ועכשיו הולך לנסות לתת לאחרים".

מי יהיה ראש המועצה הבא/ה של להבים? צילום: שרון טל

איך היית מסכם את 18 השנים האחרונות במועצה?

"אהבה גדולה, צריכה להיות לך אהבה לאנשים. עם קיבולת מספקת כדי להכיל ביקורת, ולשמוע לפעמים דברים שהם לא נכונים עליך. אנשים צריכים להבין שלכל אדם יש רגשות, קשוח ככל שייראה. אני מסיים פרק מאוד חשוב בחיים שלי, אנחנו 18 שנה מאוזנים ומקבלים פרסים וכוכבי יופי, אבל חשוב לציין את עבודתם של העובדים הנפלאים במועצה, זו לא הצלחה של איש אחד. אני בלהבים, במקום שאני אוהב, ותרם את חלקו לטובת פיתוח הנגב ומוסדות הנגב, ולסביבה".

אנו בפתח חגי תשרי, מה תרצה לאחל לתושבים?

"אני מאחל לתושבים שלי, קודם כל בריאות, אושר, נחת, פרנסה טובה, אחדות בינינו לבין עצמנו, שיח של כבוד הדדי, שנדע לכבד ולהכיל בתוכנו גם את השונה. מה שחשוב זה לא החומרי, חשוב שנדע לכבד ולדבר אחד עם השני, יש כאן אוכלוסייה עם אנשים נפלאים. מאחל לאזרחי ישראל מכל העדות שנדע לחיות יחד. לחיילים שלנו וכוחות הביטחון אני מאחל שהשירות יעבור בכיף, שיהיה מקום להתעצם, להתחשל, אבל שלא יישרט אף אחד מהם. אני מאחל גם למי שנמצא בעזה וביהודה ובשומרון, שיבוא יום וגם להם יהיה טוב. שנה טובה לכל עם ישראל!".

שנה טובה לתושבי להבים צילום: שרון טל

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה