"מעולם לא הייתי ליכודניק": מה גרם ליוסי דלויה לחצות את הקווים?



איש העסקים וחבר מועצת העיר יוסי דלויה דורג כמס' 2 בסיעת הבית היהודי לבחירות הקרובות, לאחר ששימש במשך 5 שנים כיו"ר סיעת הליכוד "הבית היהודי זה הבית שלי". וגם: מה חושב יוסי דלויה על השינויים בעיר בקדנציה האחרונה?

יו"ר סיעת הליכוד יוסי דלויה הפתיע בישיבה האחרונה של מועצת העיר, כשהביע הזדהות עם יו"ר סיעת הבית היהודי גדי מזוז. בכך בעצם סימן דלויה את המעבר לסיעת בית היהודי כסגנו של מזוז. בריאיון ל'באר שבע נט', מסביר דלויה על המהלך.

מדוע החלטת לעבור מסיעת הליכוד לבית היהודי?

"מעולם לא הייתי ליכודניק. בבחירות הקודמות ראש הממשלה ביקש ממני להביא לליכוד את המנדט, אחרת ליכוד לא היה אף מנדט במועצת העיר. 5 שנים ליוויתי מטעם הליכוד הרבה תהליכים". מה הוביל אותך לבית היהודי? "חברי סניף הליכוד קיימו בחירות ולא זכיתי במקום הראשון, וגם לא מצאתי שם את המקום שלי" אומר דלויה, שנדחק מטה ברשימת סיעת הליכוד, סיעה שתתמודד בראשות שמעון בוקר בבחירות הקרובות.

"הגעתי למקום בו אני יכול לעשות יותר". גדי מזוז ויוסי דלויה יחד בבית היהודי. צילום: נדב מיטלברג

אך כפי שאומר דלויה, אין בינו לבין הליכוד דם רע "אני מכבד את מי שזכה, מעריך את כולם ואין לי שום דבר נגד אף אחד. אני מזדהה עם הבית היהודי, באתי מהערכים האלה ושם יותר טוב לי. הגעתי למקום בו אני יכול לעשות יותר".

נוכחותו של דלויה בבית היהודי הורגשה בשטח כבר השבוע, באירוע הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה. באירוע נכחו כ-250 תושבים, כשאורחי הכבוד היו שר החינוך וראש מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט, ח"כ ניסן סלומנאקי ומנכל מפלגת "הבית היהודי" ניר אורבך. ראש המפלגה בנט בירך על האיחוד בין דלויה לבית היהודי וציין שזוהי דרכה של המפלגה אשר שואפת לערכים למסורת יהודית וחיבור לכלל גווני האוכלוסייה.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט באירוע הרמת כוסית בבאר שבע. צילום: נדב מיטלברג

"הדג הגדול אוכל את הקטן"

דלויה הוא איש עסקים וקבלן מוכר בבאר שבע, בעברו כיהן כנשיא לשכת המסחר והתעשייה וכן קידם פרויקטים רבים בעיר. בישיבת המועצה האחרונה הביע דלויה תרעומת על מצב העסקים בעיר "לא הגיוני שבפארק ההייטק משלמים על משרדים ארנונה 5 שקלים למ"ר, ואנחנו משלמים 19 שקלים למ"ר, הייטקיסטים באים לפה כמה שנים ועוזבים. מה עם העסקים הקטנים של העיר? לנו צריך להוריד בארנונה. אין זכות קיום לעסקים בבאר שבע. עסקים פושטים רגל והופכים לנטל על החברה. איך אפשר לחיות ככה?".

בתגובה לדבריו במועצה השיב ראש העיר דנילוביץ' כי הקמת פארק ההייטק דרשה משאבים רבים וזכתה לסל הטבות מהמדינה, וכי בעיריה לא עושים איפה ואיפה בחיובי הארנונה למשרדים בעיר. דלויה אמר בתגובה "מרוקאי כמוני שגדל בשכונה ד' ונהיה קבלן מבחינתי זה גם הייטק".

"הדג הגדול אוכל את הקטן". עסקים סגורים בעיר העתיקה. צילום: שרון טל

בשיחה עם 'באר שבע נט' הוסיף דלויה לסוגיה "כשפתחו את איקאה אמרתי שזה יהיה בכי לדורות, נגרים ובעלי חנויות מתנות בעיר העתיקה ובעמק שרה פשוט סגרו, אנשים שעובדים בעיר עשרות שנים. צריך להסתכל על טובת התושב ולא על טובת העשירים. אתה מאבד את העסקים העצמאיים. הדג הגדול אוכל את הקטן. צריך לעזור לעסקים, להוריד את מחירי הארנונה, לפעמים משלמים יותר ארנונה משכירות. אין יום בו לא נסגר עסק בבאר שבע".

דלויה רואה בחיבורו לבית היהודי הזדמנות לעשות שינוי "אני רואה את הבנייה בבאר שבע בשנים האחרונות כבכי לדורות. צריך להשקיע בשכונות הקיימות, בחינוך, בתרבות, במקומות עבודה. אנחנו באים להביע את קול הציבור במועצה, וכדי להשפיע נצטרך את הסגנות ואת קולות הציבור. אני מאמין בדרך שלי ומסתכל על טובת התושבים".

 דלויה - מכוון לחזור לקדנציה נוספת. צילום: שרון טל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה