"כולנו בסוף נעמוד במשפט הציבור": במי החליטו לתמוך חברי המועצה לקראת הבחירות?



בישיבת המועצה אמש התקיימה גם ישיבת הזדהות של חברי המועצה עם הסיעות. במי תמכו חברי המועצה? ומי מהם החליט שלא להזדהות? סיכום ישיבת המועצה האחרונה, עד הקדנציה הבאה

אמש התקיימה ישיבת המועצה האחרונה לקדנציה הנוכחית, ובה נכחו רוב חברי המועצה, למעט כמה בודדים שנעדרו מסיבות אישיות. בפתח הישיבה ביקש ראש העיר רוביק דנילוביץ' להודות לנבחרי הציבור על עשייתם הרבה בקדנציה האחרונה, בה רשמו יחד הישגים רבים "זה לא מובן מאליו שחברי מועצת העיר נותנים גיבוי מלא לאחת הקדנציות שהושקעו בה התקציבים הגדולים ביותר בתולדות העיר באר שבע. אתם שותפים לוועדות הכספים, תכנון ובנייה, מכרזים, והייתם שותפים לשינוי הגדול ביותר שידעה עד היום העיר באר שבע בפרויקטים של יותר מ-5 מיליארד שקלים. לא היה לזה אח ורע" אמר ראש העיר.

ראש העיר הוסיף "הצלחנו בגדול, למשוך למעלה מ-80 חברות בינלאומיות לפארק ההייטק. ובתקווה גם הביו-טק ובית החולים החדש יגיעו. זכינו להקים יחד איצטדיון שדיברו עליו עוד בימים שהייתי קפטן קבוצת הנוער של הפועל באר שבע, זכינו להקים את האולם הרב-תכליתי - "הקונכייה", וגם את פארק נחל באר שבע - הריאה הירוקה הגדולה ביותר במדינת ישראל".

בעוד כמה חודשים ייחנך האגם השני בגודלו במדינת ישראל, בעיר באר שבע, וישוטו בו סירות. צילום: עיריית באר שבע

על האגם בפארק נחל באר שבע אמר ראש העיר דנילוביץ', כי העבודות עתידות להסתיים תוך 3-4 חודשים, ויופעלו בו סירות עבור מבקרים (מכרז של החברה הכלכלית עומד בימים אלו) "תראו עיניכם מול האגם המלאכותי הגדול ביותר במדינת ישראל, יגידו, 'זו באר שבע'? כן זו באר שבע". לחברי המועצה הודה שוב "אני רוצה לומר תודה לכל אחד ואחת מכם, על חברות, על שותפות, לפעמים מתווכחים, מרימים את הקול, לא מסכימים וזה בסדר. תודה לכולם". סיכם ראש העיר.

גם חבר המועצה משה ינאי, נשא נאום משלו "אני רואה את עצמי כמי שמייצג את כלל תושבי באר-שבע ובמיוחד את תושבי השכונות הוותיקות, את בעלי העסקים, את הסוחרים, את הנהגים ואת משלמי הקנסות והדו"חות למיניהם שמפרנסים את העיר יום יום... נכון, לפעמים יש לי ביקורת ואני לא חושש להשמיע אותה בכל מקום ובכל זמן באופן חד וברור. יחד עם זאת, בקדנציה החולפת, במקביל לעשייה, נעשו לא מעט טעויות שמחובתי היה להצביע עליהן ולדרוש לתקן אותן"

בסיום דבריו הודה משה לראש העיר רוביק דנילוביץ' על שיתוף הפעולה "אני רוצה לומר תודה לרוביק על הפעמים בהם הקשיב בסבלנות לטיעוניי הענייניים, הבטיח לנסות למצוא פתרונות לבעיות הכאובות שהעליתי והכיל את הכעס שלי. אנחנו בתקופת סליחות, לכן אני רוצה לבקש סליחה אם פגעתי במישהו במהלך הזמן, אם זה בלהט הוויכוח ואם זה מתוך התסכול שלי לנוכח העוולות שראיתי. אנחנו שליחי ציבור ושהתפקיד שלנו זה לדאוג לציבור, להקשיב לו ולפעול קודם-כל למענו. אחזור ואברך את כולנו ב"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה", ואם יורשה לי לסיים בתקווה שבע"ה אהיה לראש ולא לזנב ושהשנה הבאה, כמו גם הקדנציה הבאה, יהיו מתוקות מדבש".

יש עוד המון מה לעשות בקדנציה הבאה - עסקים סגורים בעיר העתיקה בבאר שבע צילום: שרון טל

"כולנו בסוף נעמוד במשפט הציבור"

בסיום הנושאים הפורמליים, השלב הבא בישיבה היה ישיבת ההזדהות, במסגרתה כל חבר מועצה מביע הזדהותו עם אחת הסיעות, ומציין את בא הכח וממלא המקום. להלן החלטות חברי המועצה:

- חברי סיעתו של רוביק דנילוביץ' הביעו תמיכה בסיעתו "דרך חדשה". דנילוביץ' זכה לתמיכה גם מצד יוסף בן עמי, חבר סיעת "אופק". 

- יסמין פרידמן, שמתמודדת בבחירות הקרובות ברשימה עצמאית, הודתה על שיתוף הפעולה עם ראש סיעתה הנוכחית "אור" בראשות משה ינאי, והביעה הזדהות עם מפלגת "יש עתיד".

- חברי סיעת ש"ס, עופר כראדי, ועו"ד עופר אוחנה הזדהו עם סיעתם ש"ס, והביעו תמיכה בראש הסיעה כראדי. הפתעה בישיבה הייתה כשחבר הסיעה שמעון טובול החליט שלא להתמודד תחת ש"ס, והביע תמיכתו ב"דגל התורה-גשר". 

- גדי מזוז העומד בראש סיעת הבית היהודי הביע הזדהות עם מפלגתו. מזוז אף זכה לתמיכה מחבר המועצה יוסי דלויה, שנדחק ברשימת הליכוד.

- חברי סיעת באר שבע ביתנו, וולרי מגירוב ומשה בורוכוב תמכו בסיעתו של המועמד לראשות העיר פימה פיינבלום.

- חברת המועצה אורטל פלרמן שמואלי, שנבצר ממנה להגיע מסיבות אישיות ומשמחות, שלחה את תמיכתה בשמעון בוקר, שעתיד לעמוד בראש סיעת הליכוד בקדנציה הבאה.

- חברת סיעת הבית היהודי ד"ר רותי פרנקל החליטה שלא להזדהות

בישיבה אמר ראש העיר רוביק דנילוביץ' "כולנו בסוף נעמוד במשפט הציבור. הבחירות לא מתקיימות בפייסבוק וברשתות החברתיות, הציבור בסוף ילך לקלפי ויצביע. נמתין למבחן הציבור, אני חושב שהציבור הבאר-שבעי אינטליגנטי, בוגר ויודע בדיוק מה היה לפני 10 שנים ומה קורה היום, וידע ויבין גם מה הולך לקרות בעיר שלנו ב-10 השנים הבאות. נכבד כל הצבעה". בהקשר זה גם חתמו חברי המועצה על אמנת הבחירות והבטיחו לשמור על טוהר הבחירות.

פחות מ-70 ימים נותרו עד הבחירות. מתוך 219,570 תושבים, 167,562 תושבים הם בעלי זכות בחירה, ולהם תעמוד הזכות להצביע ב-279 קלפיות שיפוזרו ב-64 ריכוזים ברחבי העיר באר שבע. קלפיות יועמדו גם בבתי חולים, בתי הסוהר ומשרדי ממשלה. בסיום הישיבה הצטלמו חברי מועצת העיר שמחים ומחויכים. עד כאן ישיבת המועצה האחרונה לקדנציה זו, נתראה בקלפיות!

נתראה בקלפיות! צילום: (שרון טל)

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה