"אנחנו בהתרסקות כלכלית": החזון של שמעון מזוז לראשות מועצת מיתר



גזבר עיריית דימונה וחבר מועצת מיתר לשעבר שמעון מזוז, החליט להתמודד לראשות המועצה פעם נוספת ובראש מעייניו "לשפר את המצב הכלכלי לאין ארוך. אנחנו בהתרסקות, ואני בא עם הניסיון והכישורים כדי להרים את מיתר למעלה". שמעון מזוז בריאיון בחירות

שמעון מזוז, גזבר עיריית דימונה וחבר מועצת מיתר לשעבר, הודיע לאחרונה כי יתמודד פעם נוספת על ראשות מועצת מיתר, כך חשפנו כאן לראשונה ב"באר שבע נט". הפעם אנו חושפים כי לצד מזוז, כמס' 2, יתמודד סא"ל במיל' שחר יסינובסקי, מנהל היחידה הסביבתית של הנגב המערבי, וקב"ט החירום של עיריית נתיבות.

מימין: שמעון מזוז. משמאל: שחר יסינובסקי. צילום: תומר וקנין

מי אתה שמעון מזוז?

מזוז (63), נשוי לרחלי ואב לארבעה, גדל בבאר שבע. הוא בוגר תיכון מקיף ג' בעיר, ובוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. משנת 91' הוא תושב מיתר, בה גם כיהן כחבר מועצה בין השנים 2008-2013. ב-18 השנים האחרונות הוא משמש כגזבר עיריית דימונה ועד שנת 2017 שימש גם כמנכ"ל החברה הכלכלית בעיר.

בריאיון בלעדי ל"באר שבע נט", מספר מזוז על התוכניות והחזון להיבחר לראשות מיתר, כשבראש מעייניו המצב הכלכלי וגירעון המועצה.

מה הוביל אותך להחלטה להתמודד לראשות מועצת מיתר?

"המצב הכלכלי של היישוב. תושבים באו אליי ואמרו לי 'היישוב במצוקה', אנחנו בהתרסקות. גירעון של 12 מיליון שקלים והלוואות של 20 מיליון שקלים מהבנק. בתקציב של המועצה גירעון שוטף מובנה של 2.75 מיליון שקלים. כגזבר יש לי את הניסיון ואת הכישורים להוציא את מיתר מהמצב בו היא נמצאת. לי יש את הניסיון הכי גדול בין המועמדים".

שמעון מזוז "יש לי את הניסיון ואת הכישורים להרים את מיתר למעלה". צילום: פרטי

מה התוכניות שלך כדי להקטין את גירעון המועצה?

"אני הולך לצמצם שתי משרות משמעותיות במועצה – מנכ"ל החברה הכלכלית, מנכ"ל מועצה וגזבר, יהיו משרה אחת. אני חושב שאדם אחד יכול לעשות את שלושת התפקידים הללו. זה חיסכון של שתי משכורות וחוסך כח אדם, מזכירה ורכב, מאות אלפי שקלים בשנה, אולי אפילו מיליון".

פתרון חסכוני נוסף, מתכנן מזוז, הוא "להתקין תאים וולטאיים לייצור חשמל, ולעבור לתאורת לדים שחוסכת 70% מהצריכה. בדימונה אנחנו גם משקים צמחיה במי קולחין. אלו נושאים שאני מתכוון לקדם בטווח הקצר במידה ואבחר. חיסכון משמעותי למועצה".

מה התוכניות שלך בטווח הארוך?

"הבעיה של מיתר היא שבשנים האחרונות אין מנהיגות כלכלית ביישוב, אין חשיבה לטווח ארוך ובמקום לתכנן קדימה, עסוקים בכיבוי שריפות. אני מתכנן, וכבר נפגשתי בנושא עם בכירים רבים במשק, להקים אזור תעשייה משלנו בשטח של 200,000 מ"ר, בשם "פארק השלום", סמוך למעבר מיתר. נפעל מול מועצה אזורית בני שמעון שהשטח יועבר אלינו ונקים שם אזור תעשייה. לא ניתן לנהל יישוב רק מכספי תושבים. לא יכול להיות שנצטרך לתת שירותים לכרמית ומיתר ללא מקור הכנסה".

מיתר. צילום רחפן: אבי קלבו

החל להיבנות לאחרונה אזור תעשייה בצומת שוקת, גם לכם יש חלק בכך...

"אנחנו שותפים בו 20%, עם לקיה, חורה ומועצה אזורית בני שמעון. אנחנו לא יכולים להסתמך על אזור התעשייה בשוקת, משם לא יבוא הפתרון הכלכלי שלנו.  יש במשק 100,000 משרות ללא מענה בענפים של "מיד-טק" ו"לואו-טק". מאזור התעשייה במיתר נוכל להפיק להערכתי 14 מיליון שקלים בשנה וזה משמעותי. שוחחתי על העניין עם שר הכלכלה".

מה התוכניות שלך בסוגיות של ביטחון, חינוך, תחבורה, בילוי ופנאי במועצה?

"אין לנו קשיים מיוחדים מבחינה בטחונית. יש לנו יחידת אבטחה מקומית שעושה עבודה מעולה, וככה זה צריך להישאר. אני לא איש ביטחון ולא מתיימר, צריך ללמוד את הנושא, ואם אדרש לתת מענה בנושא הזה, יינתן. מה שבטוח, אני לא מתכוון להקיף את מיתר בגדר".

בנושא החינוך הוסיף מזוז: "השאיפה שלי שתהיה במיתר הכשרה מקצועית לתלמידים בכיתות יג'-יד' – הנדסאים, טכנאים, לימודי סייבר, עוד מהתיכון. ב-2008 יזמתי קורס טיס לנערים בסכנת נשירה מבית ספר, השגתי מימון בסך 200,000 שח וחלק מהנערים הגיעו לרמה של טיסת סולו! אחד מהם אף התגייס לצבא וסופח ליחידת המסוקים המשטרתית! אביו הודה לי ואמר 'בזכותך הבן שלי התגייס', סיפוק אדיר. 

בשנת הלימודים הקרובה נחדש את הקורס לתלמידי כיתות יא'-יב' בבית ספר אפלמן בדימונה ואנו במשא ומתן עם משרד החינוך להכיר בקורס כ-2 נקודות זיכוי בבגרות. לפני מספר ימים התקשר אליי ראש עיריית אילת - יצחק הלוי ששמע על הקורס וביקש ממני את הסילבוס וטיפים לביצוע". 

בנושא בילוי ופנאי תיאר מזוז: "בכוונתי להקים פארקים ראויים לילדים במיתר בסטנדרטים גבוהים. בנוסף, אני מתכוון לפעול לשיפור נראות המרכז המסחרי ביישוב. אקדם תחרות בין אדריכלים שיגישו הצעות לשיפור נראות המרכז המסחרי הקיים". 

נושא הפקקים מטריד מאוד את תושבי מיתר בימים אלו, מה אתה מתכוון לעשות בעניין?

"זו בעיה כאובה, פועלים מגיעים מהרשות הפלסטינית והכל פקוק עם משאיות ורכבים. צריך להגביל את התנועה שלהם בין 07:00-08:30, כדי לאפשר לתושבי מיתר, כרמית, והיישובים הסמוכים להגיע לעבודה. בנוסף, חשוב לפעול יחד עם התושבים ולפנות למשרד התחבורה כדי לא רק להגביל את התנועה בכביש, אלא גם להרחיב אותו לדו נתיבי, זה בסמכות ארצית".

"בעייה כואבת נוספת היא התחבורה הציבורית ביישוב, זה פוגע בכמעט כל משפחה. אני מתכוון ללמוד את הנושא לעומק ולחוץ על חברת ההסעות מטרופולין לשיפור מיידי של המצב. בדימונה פעלתי יחד עם מנכ"ל החברה לפתור בעיה דומה, והצלחנו להגדיל את תדירות הנסיעות לרווחת התושבים. במקביל לתחבורה הציבורית, אבחן אפשרות להפעלת מוניות שירות הלוך-חזור במיניבוסים, שיאספו את הנוסעים מבתיהם ויורידו אותם בתחנה המרכזית בבאר שבע ולהיפך".

מזוז מוסיף גם בנושא סוגיית הבנייה במועצה "בכרמית משווקים כ-1,800 יחידות דיור. אם רשות מקרקעי ישראל רוצה לשווק יחידות דיור, היא צריכה לתת לכך מענה תחבורתי. לא אשווק עוד קרקע אחת לפני שיהיה לנו פתרון תחבורה. צריך לעצור ולחשוב על ההשלכות. בדימונה לדוגמה בונים שכונה של 3,000 יחידות דיור, ובמקביל אנחנו בונים כביש 6 פנימי כדי לא להכביד על התשתיות".

"בעיה כאובה, צריך להגביל את תנועת הפועלים בשעות העומס".  צילום: מועצה אזורית דרום הר חברון. מתוך יוטיוב.

מה מייחד אותך משאר המתמודדים לראשות המועצה?

"המומחיות שלי זה הניהול הכלכלי וזה מה שמיתר צריכה. לא הייתי מעז לרוץ לראשות מועצה כלשהי, בטח לא כזו בקשיים כספיים, אם לא היה לי את הניסיון שלי, החזון שלי להוביל את מיתר כלכלית. אם מטופל צריך לעבור ניתוח חשוב, הוא תמיד יעדיף שמנתח מומחה רב ניסיון יבצע את הניתוח ולא סטאז'ר. זה אותו המצב במיתר, חייבים מישהו עם נסיון אחרת אנחנו לוקחים סיכון מאד גדול, ועם כל הכבוד למתמודדים האחרים, יש לי את הכישורים ואת הניסיון, ואני היחיד שיכול להרים את מיתר למעלה.

כגזבר ומנכ"ל חברה כלכלית עסקתי בתקציבים ויזמתי פרויקטים רבים עם ראש עיריית דימונה, בני ביטון. חתמנו יחד על הסכמי גג ב-5.5 מיליארד שקל בדימונה, הקמנו מפעל ענק ב-16 חודשים, הקמנו מטמנה לפסולת מוצקה, ואנחנו מובילים בימים אלו הקמה של מתקן תרמי בהיקף של מיליארד שקל, שיהפוך פסולת לחשמל. המתקן עתיד לטפל ב-1,500 טון פסולת ליום. את החשמל שלנו נמכור לחברת החשמל ונפיק מזה רווחים. , למדתי המון דברים במהלך תפקידיי וקידמתי פרויקטים רבים. את כל הניסיון והידע מהפרויקטים הענקיים האלה אני מביא למועצת מיתר, אני חושב שאני היחידי שיכול להרים את מיתר למעלה".

בא עם ניסיון בקידום פרויקטים רבים. צילום: פרטי

"ה-31 באוקטובר יגיע, נרצה או לא נרצה"

מולך שלושה מתמודדים, מוכן לאתגר? מזוז, טייס חובב, עונה בנונשלנטיות: "לפני 8 שנים בניתי מטוס. לפני חצי שנה, כבה לי המנוע באוויר ונחתתי נחיתת אונס. אחרי שבוע כבר הייתי באוויר בחזרה, לא מפחד מאתגרים, אני אוהב להתמודד איתם". 

מאמין שתושבי מיתר יבחרו בך לראשות המועצה? "אני חושב שתושבי מיתר יבחרו בצורה רציונלית עם כל הצניעות אני חושב שאני האדם הכי מתאים, עם הניסיון הכי טוב. כמו שאמרתי המומחיות שלי זה הניהול הכלכלי וזה מה שמיתר צריכה. העניין יקבע ביום הכי משמעותי - יום הבחירות".

מזוז מבהיר כי למרות כוונתו להיכנס לפוליטיקה, הוא מבטיח לנהל קמפיין נקי "כל אחד כבודו במקומו, בלי לכלוכים. אחרי הבחירות ארצה לעשות קואליציה מקיר לקיר ולרתום את כולם לטובת היישוב. צריך להתאחד, לא להיפרד. כל אחד שישמור על כבודו של השני, ה-31 באוקטובר יגיע, נרצה או לא נרצה".

שמעון מזוז "לא מפחד מאתגרים, אוהב אותם". צילום: פרטי

לסיכום, איך אתה רואה את מיתר בעוד 5 שנים?

"אני מעריך שמצבנו הכלכלי ישתפר לאין ערוך, עם אזור תעשייה משלנו ומרכז מסחרי משגשג ביישוב. עם שיפור מצבנו הכלכלי, נוכל גם להשקיע יותר בנושאים נוספים כמו חינוך ופנאי לכל הגילאים, מילדות ובדגש על הגיל השלישי. אפעל להקטנת מספר התלמידים בכיתות והורדת מחירי המנויים לבריכת הקאנטרי ביישוב, במקביל לבחינה של אפשרות הנחה בארנונה לקאנטרי. החלום שלי זה להעניק איכות חיים לתושבים במיתר ובכרמית, אבל בשביל זה צריך להיות איתנים פיננסית, וזה מה שאני מתכוון לעשות. 

לסיום, יש לי רק בקשה אחת, אני קורא לתושבי מיתר שרוצים שינוי אמיתי להצטרף אלינו לעשייה, להתנדב ולסייע לנו, יחד בכוחות משותפים נוכל ליצור את השינוי ונחזיר את מיתר לימיה הגדולים, אנחנו גרים וחיים כאן, זה הבית שלנו".

בהצלחה!

מי יהיה ראש מועצת מיתר? צילום רחפן: אבי קלבו. צילום תמונות: יח"צ, פרטי

 על ראשות מועצת מיתר מתמודדים סך הכל ארבעה: שמעון מזוז, חדווה שקד, שמעון פרץ וראש המועצה המכהן אבנר בן גרא. בדומה ליישוב להבים, בו שישה מתמודדים על ראשות המועצה, גם במיתר צפויה להיות תקופת בחירות מותחת. נמשיך לעקוב.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה