"אחרי 28 שנים, עומר רוצה שינוי": החזון של סימה כחלון לראשות עומר



חברת מועצת עומר סימה כחלון ישבה בקואליציה לצד ראש המועצה פיני בדש אך בבחירות הקרובות החליטה לצאת לדרך עצמאית "הבנתי שהדרך בה המועצה מתנהלת לא מאפשרת לחבר מועצה להשפיע באופן משמעותי, אני מרגישה שבעשור האחרון אנחנו מתפשרים ושעומר יכולה הרבה יותר טוב. ולכן החלטתי להתמודד לראשות המועצה". מה מתכננת כחלון לעשות במידה ותיבחר לראשות עומר?

"ביום שהחלטתי להתמודד בבחירות החלטתי להתפטר מהעבודה", כך מספרת סימה כחלון, חברת מועצת עומר מזה 7 שנים, שעתידה לסיים בקרוב את תפקידה כמנהלת הכספים של קיבוץ חצרים, החלטה שקיבלה לדבריה, כדי להשקיע את כל כולה במירוץ לראשות המועצה בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות "ישבתי בקואליציה וגם באופוזיציה, ראיתי איך הדברים מתנהלים, והגעתי למסקנה שאוכל להשפיע רק מראשות המועצה. צריך לשנות את סדר העדיפויות כי עומר יכולה הרבה יותר טוב. אני יוצאת מאזור הנוחות שלי של קריירה ארוכת שנים כדי להוביל את עומר קדימה, וזה מה שאעשה בתור ראש מועצת עומר".

מי את סימה כחלון?

סימה כחלון (50), תושבת עומר כ-16 שנה, נשואה ליעקב סמנכ"ל בכיר בכי"ל, ואם לשלושה ילדים – ירדן קצין בצנחנים, יובל מדריכת פסיכומטרי, ודרור תלמידת תיכון. שורשיה נטועים בנגב, היא גדלה בבאר שבע ולמדה בבית הספר היסודי דגניה (כיום בית הספר הדו-לשוני), סיימה תיכון במקיף א', ובוגרת תואר בכלכלה וראיית חשבון מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

"עברתי לעומר כי רציתי מקום טוב לגדל את הילדים שלי". צילום: פרטי

נקודת מפנה בחייה הייתה פטירת אמה בגיל צעיר "איבדתי את אמא שלי כשהייתה רק בת 36, ואני הייתי בת 18, עם שלושה אחים קטנים, אחת בת שנתיים, ועזרתי לאבא שלי לגדל אותם. אחת הנקודות שהפכו אותי לאדם חזק. השבוע חזרנו מטיול לזכר אמא שלי, מבקרים במקומות שאהבה לטייל".

כחלון, כלכלנית ורואת חשבון מוסמכת, הקימה שותפות לראיית חשבון, שימשה במשך 9 שנים כסמנכ"לית כספים ושיווק במפעל המתכות "שגיב" בנגב, ובמשך 3 שנים (2011-2014) שימשה כמנכ"לית חברת "יעדים" בעיריית באר שבע, הזרוע האחראית על תחומי התעשייה, ההייטק, והשווקים בבאר שבע. בנוסף משמשת כחלון כיו"ר וועדת הביקורת בתיאטרון באר שבע, ובתפקידיה הרבים שימשה גם מבקרת פנים ודירקטורית בחברות. מ-2014 היא משמשת כמנהלת הכספים של קיבוץ חצרים, תפקיד אותו תסיים בחודשים הקרובים כדי להשקיע את כל מאמציה במירוץ לבחירות.

"אנייוצאת מאזור הנוחות שלי כדי להוביל את עומר קדימה". צילום: פייסבוק

מה הוביל אותך אל העשייה הציבורית מלכתחילה?

"הרצון להשפיע ולעשות טוב. התנדבתי בעבר בארגונים שונים למשפחות נזקקות, הייתי מאוד מעורבת בקהילה וזה מה שגם הוביל אותי בסופו של דבר למועצה, תפקיד שהחברים בה עושים בהתנדבות, למען התושבים שלהם".

למה הכוונה שעומר יכולה יותר?

"עומר היום עוד קבוצה בליגה, ואני רוצה להחזיר אותה להיות המובילה. בעשור האחרון אני מרגישה שאנחנו מתפשרים ולא מובילים, נדרש שינוי בסטנדרטים לכזה של יישוב מוביל".

"עומר יכולה יותר טוב". צילום: פייסבוק מועצה מקומית עומר

מה תוכנית העבודה שלך?

"קודם כל החינוך. להגדיל את תקציב החינוך במועצה, לפתח תוכנית אסטרטגית, לתת מגוון חינוכי גם במקצועות השונים, בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי. להקים בית ספר יסודי נוסף, יש לנו יותר מ-80 תלמידים שלומדים מחוץ ליישוב. את ההקמה של בית הספר החדש נבנה בהליך אסטרטגי מיד לאחר הבחירות. נדרש חזון חינוכי לעומר, וכל זה אעשה בשקיפות תוך שיתוף הציבור".

"נושא נוסף הוא חיזוק תחושת הביטחון האישי ביישוב, יש הרבה פריצות וגניבות, וחלק מהדברים אפשר למנוע באמצעות הגברת האכיפה. בראשותי אדאג לחזק את מערך האבטחה של עומר - אפעל לאיוש תחנת המשטרה ביישוב לשני שוטרים, לסגירת הגדר ההיקפית של עומר שכיום היא פרוצה, ולרישות היישוב במצלמות אבטחה ומערכת חכמה תוך בקרה. נדאג שיהיה גם זיהוי של לוחיות רישוי בכניסות לעומר, כדי לבצע בקרה אחרי הרכבים הנכנסים ליישוב".

עומר יישוב שעם הזמן מתרחב, מה תוכניותייך לשיפור התשתיות ביישוב?

"לפתח תוכנית אסטרטגית להתאמת היישוב לגידול האוכלוסייה מבחינת תשתיות. נוצר מצב בעומר שתושבי חוץ משתמשים בשירותיה, אבל תופסים את כל החניות והולכים לכל היום, לתושבי עומר שמשלמים ארנונה לא נשאר חניה. ראשית, אהפוך את החניה במקומות ציבוריים לכחול לבן, ותהיה חניה חינם לתושבי עומר. שנית, אפעל לסלילת שבילי אופניים בצירים הראשיים בעיר ולהקמת גינות כלבים ברחבי היישוב. גם מבחינת אפשרויות הפנאי לתושבים, אפעל להפוך את המרכז המסחרי ביישוב לתוסס, אטרקטיבי חי ומזמין. אנחנו הולכים לבאר שבע כדי לשתות קפה או לאכול. כמו כן, אדאג להקים מרכז ספורט יישובי כולל בריכה שתשרת את כולם". אבל יש בריכה בעומר, אפילו עם מגלשות לא? "הבריכה היום יחסית יקרה עם מעט מנויים ולא נותנת מענה לכלל התושבים. בריכה היא חלק ממרכז קהילתי, ונבנה את זה במסגרת תוכנית עבודה מסודרת".

הגדר ההיקפית של עומר פרוצה. צילום מסך

נושא נוסף שהעלתה כחלון, הוא השקיפות והשירות לתושב "הכי חשוב זה להקשיב, במיוחד ביישוב קטן וקהילתי. תושב שמקבל שירות רואה דברים אחרת ויודע להגיד האם השירות עונה לצרכים שלו או לא. אני אוביל מדיניות דלת פתוחה יום בשבוע במשרדי המועצה, יהיו שעות קבלה מסודרת. כמו כן, חשוב לקדם שימוש קבוע באפליקציה היישובית של עומר, יש לה המון אפשרויות שמועילות לתושבים וחוסכות זמן יקר".

גם בתחום הפיתוח הכלכלי אומרת כחלון "אפעל לקדם את פארק התעשייה וההייטק בעומר. אקים מנהלת פארק שבאחריותה ליישם תוכנית אסטרטגית ולהפוך את פארק ההייטק בעומר למוביל וצומח. במקביל יש לבחון גם יזמות ופרויקטים ייחודיים שיתרמו כלכלית לעומר". 

נגיע לעניין, החלטת להתמודד מול פיני בדש, שמכהן בתפקיד כבר כ-28 שנים, מאז 1990, כיצד את מתכוונת לגבור עליו בבחירות הקרובות? "אני מביאה איתי חדשנות, רוח רעננה, ניסיון של שנים בניהול, יצירת שיתופי פעולה ופיתוח תוכניות אסטרטגיות. אני חושבת שמה שאני מביאה איתי מאוד מתאים לראשות המועצה והתושבים מבינים את זה. החלטתי לקפוץ למים כי יש לי המון מה לתרום ליישוב ולתושבים".

כמה זמן את חושבת שראש מועצה צריכ/ה לכהן?

"לא יותר משתי קדנציות, אחרי 10 שנים כבר קשה לחדש, בין אם מדובר במועצה או בכל ארגון. בארגונים הרבים שעבדתי, פיתחנו תוכנית אסטרטגית, תרמתי והובלתי ואז המשכתי לתפקיד הבא. לא תקין פוליטית להישאר צמוד לכיסא כל כך הרבה שנים. יישוב טוב זה כל הזמן לחדש ולשכלל. בעומר היום זה כבר לא קורה. עומר רוצה שינוי אחרי 28 שנים".

"ראש מועצה לא צריך לכהן יותר משתי קדנציות". סימה כחלון. צילום: שרון טל

איך את מתכוננת לקראת הבחירות?

"לא פשוט ללכת לבחירות, אומרים עליך דברים קשים שהם לא בהכרח קשורים למציאות. ונדרש עור של פיל. לבוא עם אג'נדה וחזון. החלטתי להתפטר מעבודתי ולעזוב את אזור הנוחות שלי כדי להפוך את עומר ליישוב מוביל. אני מרגישה חובה לעשות הכי טוב בשביל תושבי עומר בפרט, ותושבי הנגב בכלל, בשיתוף פעולה עם מנהיגי היישובים בנגב. שיתופי פעולה, הקשבה, זו צורת העבודה שלי, ואת זה אוביל בתור ראש מועצת עומר".

לסיכום, איך את רואה את העתיד של עומר בעוד 10 שנים?

"יישוב מוביל, בחינוך, בביטחון האישי, בחיי הקהילה, יישוב שטוב לחיות בו ורוצים לבוא לחיות בו. מספר אחת בישראל".

שיהיה בהצלחה!

כחלון מול בדש. מי ינצח בבחירות לראשות עומר? צילום: שרון טל ; יח"צ

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה