"דרך חדשה": מה מתכנן יוסי ניסן ליישוב להבים?  



לאחר שבבחירות הקודמות היה "כפסע מניצחון" יתמודד ניסן על ראשות המועצה פעם נוספת "אעלה את תקציב החינוך ב-30%, אעצור את תוכנית שרונים, ואהיה קשוב לרצונותיהם של התושבים" הוא מתחייב ומבטיח "קמפיין בחירות נקי". ריאיון מיוחד

חבר מועצת להבים מזה 15 שנה יוסי ניסן הודיע כי יתמודד פעם נוספת על ראשות מועצת להבים וינסה לגבור על ראש הרשות המכהן מזה כ-18 שנה אלי לוי. בבחירות הקודמות זכה ניסן במקום השני עם 33.5% מהקולות, כשבינו לבין ראש המועצה אלי לוי (41.5%) מפרידים 241 קולות בלבד. 

במשך שנים מוכר ניסן כחבר מועצה מוביל בלהבים, אך סיפורו, כמו של תושבים רבים ביישובי הלווין עומר, מיתר ולהבים, מתחיל בבאר שבע "גדלתי בשכונה ה', ברחוב משעול שנונית ליד הגשר, למדתי בבית ספר קורצ'אק. לא גדלתי מבית שהיה לו הרבה. התחלנו מאפס" מספר יוסי. "אבא שלי עלה לארץ בגיל 13, ובנה את עצמו בעשר אצבעות. זה גם מה שלימדו אותי בבית, לעבוד קשה ולעשות דברים בעצמך, לא לחכות לאף אחד".

"גדלתי בשכונה ה', ליד הגשר, התחלנו מאפס". צילום: גוגל מפות

"נולדתי בבית פוליטי"

יוסי מסביר כי העשייה הציבורית באה מהבית "אבי אריק היה סגנו של ר' עיריית באר שבע אליהו נאווי ומזכיר מועצת הפועלים. נולדתי בבית פוליטי והעשייה הציבורית הייתה הלך הרוח בבית. אבא לא היה הרבה בבית, ואמא שלי נתנה לו גיבוי מלא ושקט נפשי. הקריירה הציבורית גוזלת המון משאבים מהמשפחה".

אביו, כך סיפר יוסי, דחף אותו ואת שני אחיו להצלחה "אבא שלי אמר לי משפט שעד היום מהדהד בראשי 'הורה שלא דואג לילד שלו להשכלה אקדמאית גוזר עליו להיות החוליה החלשה בחברה'. אבי כיוון אותי לתואר אקדמי וסיימתי תואר בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון".

יוסי סיפר כי אביו היווה דוגמה ומופת "למדתי מאבא שלי מהי התמדה, נחישות, יחסי אנוש, רגישות לבני אדם. אבא שלי גרם לי להבין שהכל ניתן להשיג בעבודה קשה. הוא היווה עבורי מודל לחיקוי של עשייה ציבורית, יושר ומנהיגות. אני מאמין שינקתי ממנו את התכונות האלו ושזה יעזור לי עם הניסיון שצברתי להוביל את להבים קדימה כראש המועצה".

"אבי לימד אותי מהו יושר ומנהיגות". משמאל: אריק ניסן ז"ל עם שמעון פרס ז"ל. צילום: פרטי

15 שנה של עשייה ציבורית בלהבים

ניסן (49) נשוי ואב ל-3 ילדים הוא תושב להבים משנת 2002, חבר מועצה בלהבים מזה 15 שנים ופעיל בוועדות שונות. בשנים האחרונות משמש כמנהל הרשות לנהיגה ספורטיבית במשרד התרבות והספורט. את הצעד הראשון בפוליטיקה המקומית בלהבים, עשה זמן קצר לאחר שעבר ליישוב "בזמנו סיימתי את תפקיד יועץ שר התחבורה, וראיתי שבלהבים יש רק מתמודד אחד וחשבתי לעצמי שזה לא הגיוני. החלטתי להתמודד וזכיתי ב-33% מהקולות לראשות המועצה". מאז 2003 משמש ניסן כחבר מועצת להבים.

יוסי ניסן ומשפחתו. חגג השבוע יום הולדת 49. צילום: פרטי

מאז נבחרת לראשונה למועצה, אילו מהלכים הצלחת לקדם ביישוב להבים?

"אני 15 שנה באופוזיציה ומשם לא קל לקדם מהלכים, אבל למדתי עם הזמן שצריך להתמקד בעשייה ביישוב וזה מה שעשיתי. הוצאתי לפועל את פרויקט 'נשק וסע'. פרויקט התנדבותי של הורים שעוזרים לילדים לרדת ממכוניות בבטחה. מעל 90% מההורים לוקחים חלק בכך ומדובר בפרויקט בטיחותי וקהילתי. הייתי חבר וועד הורים מרכזי ופעלתי להקים מחדש את סיירת ההורים ביישוב שמשגיחה על בני הנוער בלילות. בתפקידי כיו"ר וועדת ביטחון הובלתי תוכנית לרישות היישוב במצלמות במטרה לשפר את רמת האבטחה. הובלתי פרויקט בבית הספר להעלאת המודעות למחזור ואיכות הסביבה ותלמידים אספו 10,000 בקבוקים למחזור בשנת לימודים אחת. אפילו הבאתי לראשונה כדור פורח ללהבים ובמשך שנתיים ברציפות מאות תושבים נהנו מזה".

יוסי ניסן. 15 שנים של עשייה ציבורית בלהבים. צילום: יח"צ ; שרון טל

אחת הסוגיות הבוערות שפעל יוסי למענן, כך הוא מספר, היא מניעת הקמתם של אולמות אירועים בלהבים "בהתחלה חשבנו שמדובר על אולמות קונגרסים, ובדיעבד התברר כי מדובר באולמות אירועים. התנגדתי לכך בפומבי, ראש המועצה הדיח אותי על כך מוועדת התכנון והבנייה, אבל בסופו של דבר בעקבות המאבק הצודק וועדת הערר המחוזית מנעה את האפשרות הזה. ראוי לציין את פעילותה ותרומתה של עו"ד לימור לוגסי בעניין שהיא גם הייתה ממוביליו".  

ניסן מתחרה כבר שנים רבות על ראשות להבים, ובבחירות הקודמות היה לדבריו "כפסע מניצחון": "בבחירות האחרונות ב-2013 היו 5 מתמודדים והקולות התפזרו, זה מה שנתן לאלי לוי עוד קדנציה" אומר ניסן. "אם לא היה פיזור קולות וזה היה מגיע לסיבוב שני שלי מולו, אני מאמין שהייתי מנצח את הבחירות".

המצב מבחינת מועמדים לבחירות הקרובות בלהבים די דומה, אתה מאמין שהפעם התוצאה תהיה שונה? "ב-15 שנה האחרונות, פעלתי בנחישות, התמדה ואמונה בצדקת הדרך. אני חושב שיצרתי לעצמי את האמינות שלי, אני מביא איתי משהו אחר וזה יתבטא בבחירות הקרובות. הצעתי לשאר המתמודדים לעשות סקר בחירות ומי שיעמוד בראש, כל המתמודדים האחרים יעמדו מאחוריו. אסור לנו להגיע למצב שרוב הקולות מתפזרים וזה משרת את ראש המועצה. זה קרה בבחירות הקודמות. למדנו מכך ואסור לאפשר שהמצב יקרה שוב".

מהן עמדותייך בנושא החינוך, הביטחון ותכנון ובנייה בלהבים?

"בראש סדר העדיפויות עומד נושא החינוך שנמצא במשבר בלהבים, יש תחושה של ההורים שאפשר לעשות יותר, סדר עדיפות אמיתי צריך לבוא לידי ביטוי בתקציב, ולכן אני מתחייב להעלות את תקציב החינוך ב-30%, ואפעל לקדם ולשפר גם את החינוך לגיל הרך והחינוך הבלתי פורמלי. באשדוד לדוגמה, נותנים לילד חוג שנתי ראשון חינם. כמובן שהמשאבים הם לא בלתי מוגבלים, וצריך להקצות לזה סדר עדיפויות מתאים בתקציב. אבל זה לא רק התקציב, זה גם תוכניות לימודים, איכות ההוראה, מספר התלמידים בכיתות שצריך לפעול להקטנתו. צורך אמיתי בהקמת בית ספר תיכון בלהבים, ובשלב ראשון חטיבת ביניים. הילדים שלנו נוסעים לאשל הנשיא כל יום, הם צריכים לקום ב-06:00 בבוקר בכל יום כך שאיכות הלמידה נפגעת, הסכנות הכרוכות בכך גדולות והם חוזרים מותשים".

בעניין הביטחון אומר יוסי "כשהייתי יו"ר וועדת ביטחון, יזמתי תוכנית להצבת מצלמות סביב היישוב שכוללת הוספת סייר ורכב, במטרה לחבר את כל היישוב למוקד אחד. חשוב היה לי גם לקדם שמירה היקפית ולסגור את היישוב באמצעים טכנלוגיים. תחושת הביטחון והביטחון האישי היו יכולות להיות יותר טובות אם התוכנית הייתה יוצאת לפועל. למרות שהתוכנית אושרה במועצה היא לא יושמה עד היום, ואנחנו משלמים על זה בפריצות, גניבות ובתחושת הביטחון שלנו".

"אעלה את תקציב החינוך ב-30%, אעצור את תוכנית שרונים, ואהיה קשוב לרצונותיהם של התושבים". צילום: מועצת להבים

בשנים האחרונות היישוב להבים בתנופת פיתוח, הייתה כוונה להקים בית חולים סיעודי, ועל השולחן גם תוכניות נוספות להרחיב את היישוב, מה העמדות שלך בעניין?

"אין סיבה שיהיה בית חולים סיעודי בלהבים, זה מתאים לעיר ולהבים זה יישוב קהילתי, זו גם הסיבה שאנשים באים לגור כאן. אף תושב בלהבים כמעט לא מוכן שיקימו לו בית חולים סיעודי באמצע יישוב קהילתי".

על הרחבת היישוב אומר ניסן "המטרה לשמור על אופיו הקהילתי של היישוב. אם היית אומר לתושבים שיהיו מגדלים והרחבות לא פרופורציונליות לא בטוח שהיו באים ללהבים. אי אפשר להציב עובדה לתושבים לאחר שבנו את ביתם. בנו את שכונת שרונית שהיא כ-680 יחידות דיור, ועכשיו התוכנית של שרונים שהיא כ-800 יחידות דיור תתגלגל לראש המועצה הבא. אם איבחר, אני מבטיח ומתחייב לעצור את התוכנית במתכונתה הנוכחית".

אם תיבחר תיאלץ להתפטר מתפקידך במשרד התרבות והספורט, זה לא גורם לך לחשוש מיציבות עתידית? "אני אוהב את העבודה שלי ויש לי בה קביעות והישגים כולל הקמת מסלול המירוצים החדש בערד. זה נכון, אני צריך לוותר על ביטחון כלכלי לי ולילדיי כדי להיות ראש מועצה, אבל אני מאמין שאם אבחר פעם אחת, אוכל להוביל ולקבל החלטות נכונות שיהיו לטובת התושבים וכך להיבחר גם בהמשך".

מדוע לדעתך יש כל כך הרבה מתמודדים במועצה כה קטנה?

"ריבוי המתמודדים משקף את רצון הציבור לשינוי. בבאר שבע לדוגמה לא חסרים מתמודדים פוטנציאליים אבל נראה אולי שניים שיתמודדו. זה בזכות רוביק דנילוביץ', ראש עיר ששינה את פני העיר באר שבע וכמעט אין עליו עוררין, ומתמודדים מבינים שכדי להיבחר ולהשפיע, אולי יוכלו לעשות זאת דרך המועצה"

במה אתה שונה מהמתמודדים האחרים בלהבים?

"כולם טובים וראויים, אני לא מתמקד במה שאחרים עושים לטוב ולרע, אלא במה שאני עשיתי ומה שאני מתכנן לעשות במטרה לשפר את איכות החיים של התושבים. ניהול יישוב כמו שלנו ברמה גבוהה זה עסק רציני. למדתי במהלך השנים שלהכפיש את מתמודדים מולך זה לא טוב, גם אם אתת צודק זה לא נכון ולא הופך אותך לטוב יותר. לא צריך להיגרר לקלחת, אני גם מאמין שזו הדרך הנכונה להיבחר באופן נקי, וחשוב לי שיהיה קמפיין בחירות שכזה. אני אשנה את השיח ואת האווירה בישוב, אכבד את חופש הביטוי ואתן את כל כולי להצלחתו ושגשוגו של היישוב בכל התחומים המרכיבים את איכות חיינו".

"מבטיח קמפיין בחירות נקי". יוסי ניסן מול אלי לוי. צילום: יח"צ, פיייסבוק

"בסופו של דבר התושבים יודעיםמי עמד לצדם 15 שנה. לכל אורך שנותיי במועצה נהגתי בשקיפות ובנאמנות ציבורית ותושבי להבים יודעים שהייתי שם ושאני פה בשבילם, אני מאמין שהידע, הניסיון וארגז הכלים שרכשתי, יובילו שיוביל אותי להצלחה בבחירות הבאות ואוכל להוביל את להבים לעתיד טוב הרבה יותר. אנחנו עומדים בפני מערכת בחירות מורכבת ואפילו רבת תהפוכות, אני מאמין בעצמי וביכולת שלי להוביל את היישוב בעזרת הידע והניסיון שצברתי. בסופו של דבר הצדק ינצח".

יום אחד נראה אותך בפוליטיקה הארצית?

"אני אפילו לא חושב על כך, האתגר שלי בחיים זה להיות ראש מועצת להבים, ראש מועצה טוב שדואג לתושבים שלו ומטביע חותם על איכות החיים של היישוב".

לסיכום, איך אתה רואה את העתיד של להבים?

"יישוב מתפתח עם זוגות צעירים ודור המשך. אני רואה את להבים יישוב מתפתח עם רמת חינוך מהמעלה הראשונה, ושזוגות צעירים ישאפו לבוא ולחיות כאן. זה יישוב מבטיח במיקום מצוין עם אנשים מצוינים ואדע לשלב אותם בעשייה בעתיד. המשאב האנושי הוא חשוב למען העתיד של כולנו".

האם אתה נתמך בידי מפלגה מסוימת?

"אין בכוונתי להתמודד תחת שם של מפלגה במהלך הקמפיין מפני שאני סבור שלא מדובר כאן על ימין ושמאל ברמה הלאומית. מפלגת העבודה הביעה נכונות לסייע לי כלכלית".

בסיום הריאיון מבטיח ניסן "לא אשכח לעולם מאיפה באתי ואת הדרך שעשיתי, חשוב לי שהתושבים ידעו שלא משנה מה, אני כאן בשבילם. אנחנו בצומת דרכים בלהבים ובפתחו של שינוי. זה הזמן של להבים לצאת לדרך חדשה".

שיהיה בהצלחה. יוסי ניסן. צילום: פייסבוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה